IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Превозвачите искат референдум за излизане от ЕС, ако Европа не ги чуе за пакета "Мобилност"

Правителството твърдо подкрепя позицията и исканията на автомобилните превозвачи

15:16 | 04.06.18 г. 38
<p>
	<em>Снимка: АПИ</em></p>

Снимка: АПИ

Българските превозвачи ще инициират национален референдум за излизането на България от ЕС, ако предвидените мерки в законодателния пакет за мобилност в ЕС бъдат приети. Това каза Йордан Арабаджиев от Съюза на превозвачите след срещата с транспортния министър, предава БНР.

Българските превозвачи проведоха среща с транспортния министър Ивайло Московски, на която бяха обсъдени предложенията за промени в мобилния пакет, който стана известен като пакет "Мобилност" или закона "Макрон".

Йордан Арабаджиев от Съюза на превозвачите съобщи, че на срещата днес с Московски целият транспортен бранш е информирал, че ако мерките, предложени от ЕК, се приемат в този вид, то българските превозвачи няма да имат друг избор, освен да инициират референдум за излизането на страната ни от ЕС. 

"Ние ще бъдем принудени да работим против правилата, с които предварително ще бъдем обречени на фалит", категоричен е Арабаджиев.

По думите му браншът и транспортният министър отдавна са обсъдили всички предложения от българиста страна. Стана ясно и че компромисните текстове, които бяха поискани от еврокомисаря по транспорта, вече са внесени от българското правителство в работните групи

"Но оттам насетне тези текстове не бяха възприети от Франция, Германия, Белгия и Холандия и ние сме притеснени, че въпреки всички компромиси, които правим, се отива в посока тези рестриктивни мерки да бъдат приети без оглед на мнението на голяма част от държавите в ЕС", каза Арабаджиев. 

Според него не е нормално и не трябва да се допуска подход, с който един бизнес ще бъде изхвърлен чрез административни мерки.

Абаджиев посочи и че евродепутатът Ангел Джамбазки е инициирал протест в Брюксел.

Днес в 17 часа българско време в транспортната комисия към Европейския парламент ще се гласуват мерките по пакета "Мобилност".

Темата коментира и евродепутатът Андрей Новаков. По думите му е направено всичко възможно, така че мерките по мобилния пакет на ЕК да не бъдат приемани.

"Буквално всичко възможно, което можеше да се направи, е направено. Буквално с всеки един колега, включително и с тези, които са абсолютно непреклонни спрямо тяхната позиция, им е отделено достатъчно внимание. Единствената дума, която описва това, което се случва в ЕП, е опълчение. Всичко се променя постоянно. Първоначално имахме пълната подкрепа на колегите от Централна Европа. Сега се наблюдава разколебаване. Имаме проблеми и с позицията на колегите от Италия, тъй като явно политическата нестабилност в страната им пречи да координират своите позиции", посочи Новаков.

Той е и категоричен, че ако мерките се приемат в сегашния им вид, българският бизнес ще бъде изправен пред катастрофа. "Ако минем на вариант Б, това означава, че трябва да блокираме досието в Съвета, така че неговото прилагане да отнеме толкова време, че да изтече мандатът на ЕК", обясни евродепутатът.

Правителството твърдо подкрепя позицията и исканията на автомобилните превозвачи, свързани с пакет „Мобилност“ на ЕК, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски по време на днешната среща с представители на бранша, допълват от пресцентъра на ведомството.

Министърът и превозвачите отново прегледаха в детайли всички текстове, които са поставени за обсъждане и се обединиха около тезата, че предложенията, които българската страна е внесла в Европейската комисия, са напълно разумни и повече отстъпки и компромиси няма да бъдат правени, защото ефектът от тези промени ще бъде катастрофален за икономиката на държавата, като засегне не само транспорта, но и други сфери.

„В Европейската комисия се пишат закони, които не се знае как ще работят или как ще се контролират. В същото време същите тези закони няма да важат за държави от трети страни, което ощетява българските превозвачи“, изтъкна министър Московски.

По думите му на предстоящия съвет на министрите на транспорта на ЕС, който ще се проведе на 7 и 8 юни в Люксембург, по всяка вероятност няма да бъде постигнат общ подход по пакета „Мобилност“. Той увери превозвачите, че в рамките на заседанията на съвета отново ще запознае своите колеги с конкретните искания на българския транспортен бранш.

По време на разговорите беше констатирано, че България получава само частична подкрепа от страните от Централна и Източна Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:31 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

8
rate up comment 6 rate down comment 17
Mavi Goz
преди 6 години
И ти си малограмотен писач на евромозъчни рефлукси... :lol:Средното образование в социалистическа България беше задължително!!! Без средно образование не даваха шофьорска книжка, кире... ;) Имаше специални училища - СПТУ им викаха, за подготовка на работници, в това число и на шофьори. Всички шофьори в казармата бяха с професионални книжки, каквото и да значи това! Имаше и военни школи за водачи, които също издаваха професионални книжки - за щофьори и механик-водачи на верижна техника, но там без средно не взимаха. Само в строителни войски имаше момчета - водачи на бригадирски колички и лопати, с незавършено средно образование, присъди и други кусури...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 5 rate down comment 21
Mavi Goz
преди 6 години
Тука верно сте се събрали да пишете само продукти на "пазарната икономика" и "риформата в образованието".... :lol:Докторе, ако нашите превозвачи не беха конкуренция, дали Макарон щеше да пише специален закон и да занимава ЕК и Европарламента с този казус? Май си за дискусиите в Днес.бг... ;)Ето ти малко инфо и за СО МАТ, та да не дрищиш глупости из уж сериозните сайтове:https://***.blitz.bg/obshtestvo/spomeni-ot-sotsa-so-mat-firmata-ot-koyato-vsichki-se-uchekha_news510626.html
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 27 rate down comment 1
theodorejrusso
преди 6 години
ти къде го чукаш, то къде се пука....."едно време, по-соца". Нещо за днес? Ако нашите велики превозвачи не могат да са конкурентни при положение че плащат по малки заплати, кво да ги мислим? И да ти се вържа... гордоста на соца СО МАТ със нейните 900 камиона е била най големият превозвач само в вашите мокри сънища
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 12 rate down comment 4
penman
преди 6 години
Хора с 2-3 неврона в черепните си кутии взели да дават мнения! В казармата едно време, от целия дивизион само шофьорите бяха без средно образование и когато имаше изпити ги пращаха наряд, за да не говорят глупости.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 9
Mavi Goz
преди 6 години
Кво викаш - за тираджия требва мастърс дегрии по математика и IT...? :lol:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 8 rate down comment 13
Mavi Goz
преди 6 години
Май верно до българския казан не требват дяволи-пазачи - вие сте си самодостатъчни! Не знам дали тираджиите са с болни мозъци, ама писачи у бизнес-форума - бол! Хем евролоялни, гиби... :lol:***, дали знаеш, че едно време, по соца СО МАТ беше най-големият автопревозвач в Европа - барабар със сичките му проверки, изисквания, граници, митници, железни и дървени завеси и бариери...? И после Вили Бетц от Западно Немачко го купи и стана той най-големият и го смачкаха същите ко мунета - каиши-евробюрократи, дет не е ясно на кого и за какво харчат милиарди за заплати от данъците на абдалите, решили да правят бизнес у ЕССР... ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 18 rate down comment 4
sdk
преди 6 години
кои им е дал да карат камиони на тези въобще. не може на хора с нулева/отрицателна интелигентност да се възлага такава отговорност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 36 rate down comment 3
theodorejrusso
преди 6 години
хахахахах. като излезем от ЕС, ще ги пускат без проверки, без мита, и без никакви изисквания към безопасност на камионите. ще ги оставят да си карат по 30 часа без почивка и да спят в канавките..... баси болните мозъци.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още