Опитът на западните страни да фалират бизнеса на българските превозвачи може да успее. Срещу мерките, познати като закона „Макрон”, ще трябва да се води много тежка битка. Това каза по Нова телевизия изпълнителният директор на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев.
Днес Комисията по транспорт в Европейския парламент ще гласува социалната част от пакета "Мобилност", който засяга международните превозвачи и стана известен като закона "Макрон".
Промените предизвикаха протести на българските превозвачи, които бяха подкрепени от българското правителство.
Според транспортните фирми новите разпоредби имат за цел да бъдат елиминирани от пазара превозвачите от Централна и Източна Европа.
„Наясно сме, че пакетът „Мобилност” е обмислен много добре от нашите западни партньори – Франция, Германия, Белгия, Холандия. Техният стремеж да фалират един добре работещ бизнес в страните от Източна Европа може и да успее в един момент”, посочи Абаджиев.
Той коментира още, че срещу мерките, познати като закона „Макрон”, ще трябва да се води много тежка битка. И допълни, че българските превозвачи могат да разчитат на подкрепата на правителството ни. „Много малко обаче зависи от него и се надяваме да търсим партньори и съмишленици”, каза още Арабаджиев.
Той подчерта, че българските превозвачи са готови на протести в Брюксел и на други места в Европа, ако бъдат окончателно приети мерките от пакета „Мобилност”. Те предвиждат намаляване продължителността на командировките, пренощуване на шофьорите само в хотели и мотели и др. Според бизнеса подобни рестрикции биха довели до фалит на много фирми, и то само след няколко години.
„Предполагам, че проблемът няма да се реши до края на тази година. Обезпокоителното е, че разчитаме на политическо решение”, коментира Мадлен Кавръкова, юридически консултант на Съюза на превозвачите у нас.
Според нея текстовете са „дълбоко некоректни” и не се разглеждат основните аргументи на България.
„Крайно време е да излезем от тази приспивна песен, че в Европа ни третират като равни. Без абсолютно никакво основание ни принудиха да закрием първите четири реактора на АЕЦ „Козлодуй”. Фаза две – може да участваме в „Северен поток 2”, а в „Южен поток” не може. Тук става въпрос за оборот на българските фирми от 14 млн. лв. годишно. В бюджета на България транспортът е третото перо след енергетиката и туризма. И никой не го интересува това”. Това каза по Нова телевизия вицепремиерът и министър на отбраната Красимир Каракачанов по повод проблемите на превозвачите.
Той вижда решение на казуса в по-твърдата позиция на България.
„Ако ние продължаваме да се държим мило и любезно и да ги молим, няма да стане. Световната история не познава случай голяма и силна държава да се е трогнала от воплите и интересите на по-малка страна, освен ако няма интерес за нещо друго”, каза още Каракачанов.
„Руското правителство подкрепя българските превозвачи. Те си плащат данъците в България и хранят над 100 000 души. Целта е много проста – тези 14 млн. лева да отидат в джобовете на някои външни компании. Когато българските фирми фалират, тези шофьори ще останат на улицата. Тези международни компании ще се опитат да ги пренаемат и така още няколко десетки хиляди българи ще се преселят в чужбина. А това не е добре за България”, категоричен беше вицепремиерът.
преди 6 години европейски съюз = съветски съюз, кпсс = енп. Няма значение дали защитаваш бкп/бсп, а дали искаш България да стане 28 щат са сещ или да бъде независима страна. Няма разлика между 16-та съветска република или 28 щат на сещ, щат на сещ даже е по-зле от икономическа гледна точка. еврото днес е точно като разменната рубла в ссср, но ти си едно младо хлапе, което даже не е чуло за тези неща... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години еййй, цел ден пишеш и не ти остава време да четеш :):)Питай Мави колко защитавам партията ви майка ! ... а ти па от кога стана защитник на либералните идеи.... или сега ис говоря с другото ти АЗ ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Гледам, че даже ударно събираш плюсове от аудиторията - видно, все фенове на фундамента на Европейската идея - " Свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали".... ;) :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Източна Европа все още е пълна с мамули, които не са разбрали, какви са целите и интересите зад създаването на ЕС...! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години "По-добре ще е да върти например БГ - Франция и да кара начи стоки натам и тамошни стоки насам."Хаха... И кои са тези "наши стоки", бре професоре...? :lol: Единствената масова стока, която изнасяме за Западна Европа не се вози с тирове - ползва автобуси и самолети... :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Такива като теб и вероятно родителите ти защитаваха комунизма преди 10-ти, а до днес си останахте верни на партията майка. Само кръгъл оли*френ може да защитава една една модерна тоталитарна държава като Франция и Германия, които най-протекционистичните страни в целия свят, масово ограничават свободния пазар, свободата на словото и вкарват дисиденти в пандиза подобно на нашия Тато през 2018... Държава, която се опитва да ограничава свободата на словото в социалните медии и пресата като ползва агенти на бившата щази служба като Германия заслужава подигравка и презрение, но българските АНАЛизатори не спират да ги възхваляват... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години а ти задължително трябва да завършиш 5ти клас ! :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години България задължително трябва да въведе контра-санкции срещу Франция и Германия ако поправката Макрон бъде приета. Нищо не пречи например да се въведа еко-данък на километър превоз за вносните стоки. Така германци и французи ще бъдат принудени да плащат скрито мито за целия си внос у нас и ние ще съберем милиарди от техните хранителни вериги и други бизнеси... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Нашите превозвачи искат да отидат на пазара на западна Европа и да работят на чуждите пазари все едно са им техни. Е не става така. Всеки да си работи от където е, така е справедливо. Няма никаква логика БГ кола с БГ шофьор да върти само Франзия - Испания например. По-добре ще е да върти например БГ - Франция и да кара начи стоки натам и тамошни стоки насам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Борбата срещу Макрон и ЕЗ не изглежда правилен ход . Не само защото ще я изгубим , но и защото ще покажем че не сме нито за там , нито ставаме за нещо . А после 10 статии , как сме били готови за ЕЗ .............................. отговор Сигнализирай за неуместен коментар