Премиерът Бойко Борисов предложи „скъпа зона“ за коли в центъра на София. Повод за това стана подписването днес в Министерския съвет на договори за обновяване на района между Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Столичната община.
„Като постигнете да се уплътни и с метрото зоната, трябва да направите скъпа зона в София в центъра така както в цяла Европа. Който иска сам човек да се разхожда с колата из града, трябва да си плаща повече, защото се замърсява и въздухът повече. Тези пари трябва да отидат в места, където да свалим хората от автомобилите – по-евтино, по-бързо, 100% екологично чисто“, коментира той след подписването в началото на днешното правителствено заседание.
Районът на „Златна София“ около парламента, „Граф Игнатиев“ и книжният пазар „Славейков“, градинката на „Св. Седмочисленици“, площад „Гарибалди“, ще бъдат обновени и облагородени. Предвижда се подмяна на настилки, допълнително осветление, озеленяване, ремонт на трамвайния релсов път по проекти на обща стойност 173,5 млн. лв. От тези средства 151 млн. лв. е безвъзмездната финансова помощ по ОП „Региони в растеж“, а останалите – съфинансиране от Столичната община.
Борисов каза, че в модернизацията на София се инвестират огромни средства.
„Едно време аз като станах кмет, най-младият тролей "Икарус" беше по-стар от мен, да не говорим за трамваите, нямаше нито един нов. Автобусите от Орлов мост по „Цариградско“ до Плиска – черен дим, също бяха стари „Икарус“-и“, даде пример той.
„151 млн. са много пари и то за едни от любимите места на софиянци, след Витошка, която стана прекрасна“, каза още Борисов. Той допълни, че новите трамваи гарантират чистота на въздуха и по-малко шум. „Всичките тези 20 км трамвайни линии, които тропат и лопат сега, всичко това ще бъде обезшумено, за да могат в тези квартали хората да не чуват тези звуци“, разясни той.
Близо 200 дка територия в централната градска част ще бъде обновена, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова. Цялостно ще бъде обновена линията на трамвай номер 5 от кв. „Княжево“ до Съдебната палата, с нови спирки с видеонаблюдение и 13 нови трамвайни мотриси. На всички светофари, по които трамваят преминава, ще му се дава предимство, което ще увеличи скоростта на движение.
Другите два проекта, по които бяха подписани договори, са за социална интеграция и изграждане на дневни центрове за подкрепа на деца с увреждания.
Регионалният министър Николай Нанков заяви, че това са най-видимите проекти за софиянци. Той съобщи, че по оперативната програма договореността на средствата вече е 72%.
Фандъкова каза още, че се очаква Пътната агенция да обяви процедурата за избор на изпълнител за участъка от жк „Младост“ до АМ „Тракия“ до средата на март. По думите й това означава, че има шанс до края на годината да започне разширението на Софийския околовръстен път.
Столичната община не обмисля поскъпване на зоната за платено паркиране в центъра на София на този етап, съобщи кметът Йорданка Фандъкова пред журналисти в МС, коментирайки идеята на премиера Бойко Борисов като мярка за по-чист въздух.
Все пак Фандъкова допусна, че ограниченията за колите могат да включват и по-скъпа зона за паркиране. Тя даде пример, че се разширяват зоните за платено паркиране, има и ограничения във времето за престой, което също е рестриктивна мярка. Кметът посочи и че паралелно с това усилията на общината са насочени към модернизация на градския транспорт като алтернатива на придвижване.
Тя поясни, че подписаните днес договори с МРРБ за обновяване на ул. „Граф Игнатиев“ с прилежащи улици и района около парламента се очаква да се реализират за 2 години. По „Граф Игнатиев“ се предвижда гранитна настилка, изцяло пешеходна зона със запазване на двупосочно трамвайно движение.
Книжният пазар също остава, но с много по-добър изглед – само книги, без учебници, без кашони, обясни Фандъкова. Ще бъде възстановен и „злополучният“ фонтан на площад „Славейков“, след като по случая със загинал от токов удар млад мъж са приключили съдебните дела.
Очаква се изборът на изпълнител за тази зона да бъде факт до края на следващата седмица. Конкурсът за обновяване на зоната около Народното събрание тепърва предстои. Там настилката остава, каквато е била – жълти и гранитни павета.
„Много тежка задача и в двете зони е цялостната подмяна на ВиК-системата“, каза столичният кмет. За периода на ремонтите ще има промяна в движението на трамваите по „Граф Игнатиев“.
преди 6 години Умните роби на системата с минусите, след 5 години ще си говорим пак ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Истината е, че държавата вече няма никакъв шанс да се подобри, тия където ще останат след 2021-ва са тия, където ще връщат заемите и ще плащат за безкрайните злоупотреби на върха и на дъното на държавата за последните 30 години, стандартът на живот на нацията никога няма да се подобри, страната е толкова разграбена вече, че оттук нататък само надолу, мн скоро ще слезете на Земята ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Като ми цъкате минуси разграбеното няма да се върне, нито пък ще се промени съдбата, която сами си иззидахте с предстоящата демографска катастрофа, понеже сте били мн умни и кадърни демократичните капиталисти изучили икономика и финанси след промените, особено тия от ДС където са с 2 пръста чело. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Условията за живот и правене на бизнес стават все по-трагични, особено в провинцията, до 2025-та предстоят масови фалити на фирми от малкия и средния сектор, след това бюджета ще го пълнят ромите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Бързо, прочетете го да си знаете, преди да са го изтрили :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години И като се въведе поредната простотия да се смучат пари от хората и въздуха не се подобри грам, тогава какво друго ще измислите? Нали разбрахте, 2030-та един град смехономика, останалото деградиращо ромско гето, разпадаща се мизерия и бойкочарник/боклукчарник. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години София Congestion Charge Zone :D Яко отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Добро е предложението, трябва да се ограничат автомобилите в центъра на столицата ни за да се намали замърсяването и да се подобри живота. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години понеже съм тиква и незнам как да реша проблема който съм създал, ще направя едно ново безумно решение което ще затлачи трафика още повече ... и те така ... все пак като съм *** трябва да имитирам дейност за пред матряла! отговор Сигнализирай за неуместен коментар