Избраният от България модел на самолета Gripen ще бъде спрян от производство. Това обяви в ефира на bTV бившият военен министър Бойко Ноев.
Според него решението е порочно, а в света са произведени само 250 такива самолети. Това ясно говори, че липсва интерес от останалите страни да се въоръжават с тях.
По думите на Ноев модернизацията на Военновъздушните сили (ВСС) е замислена порочно, защото е заложено купуването непременно на новопроизведени машини. Той припомни, че именно президентът Румен Радев, когато е бил началник на ВСС, е задал критериите и формулата за избор на новите бойни самолети.
Според бившия военен министър, Радев е бил в остър конфликт на интереси, когато ведомството взима решение за новите бойни самолети.
Ноев призова да се създаде временна анкетна комисия към парламента, като най-заинтересован това да се случи, е президентът, смята бившият военен министър.
„Радев е напът да направи поредните политически гафове. Никой не е казал, че Швеция е корумпирана, но когато Швеция е давала на лизинг такива самолети, това е било свързано с корупционни скандали – в Чехия и Унгария, в Южна Африка”, каза още Ноев.
Не е оказван натиск от президента Румен Радев по време на работата на комисията и при изготвянето на крайния протокол и представянето му на министъра при избора на нов боен самолет. Това заяви в интервю за bTV председателят на борда за избора на новия боен самолет ген. Цанко Стойков.
Попитан дали има нещо манипулирано в процедурата, което да доведе F-16 да отпадне, генералът заяви: „В процеса на работата ни се наложи да доуточняваме някои въпроси, които не бяха ясни в първоначално изпратените отговори от доставчиците. Това наложи да изпращаме искания за информация за допълнително осветляване на въпроси, които комисията счете за необходимо, че трябва да бъдат получени от всички страни и бяха изпратени писма до трима доставчици".
преди 7 години И що за въоръжени сили са тези, избрали въоръжението си по "политкоректни" съображения, а не по бойни възможности и експлоатационни показатели? Аман от лобисти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Господин Ноев е много информиран. Естествено, че шведите първо нему ще докладват, кой самолет и кога се спира от производство. А това, колко "хляб" има във всеки вариант, не е единственият въпрос. За да разберем ЦЯЛАТА картинка, трябва да се запитаме и за кого е предназначен този "хляб". В препирнята за "хляба" - да ме прощавате - политиканите забравят, че В този самолет се намира пилот, за чието обучение, страната плаща луди пари, и чийто живот е много по-скъп и от самите железа. Та, старите самолети, с изразходван ресурс по двигател, по умора на материалите и възможности за модернизация, са по-близо до термина "летящ ковчег". Ако паметта не ме лъже, дали именно на ,Ф-16 поради масовото използване на "иновативни" решения като самонарезните винтове за метал, стърчащи зад обшивката, до кабелите на ел.системите и тръбички и жила на силовите предавки на управлението, не загинаха маса американски и европейски пилоти? Щото са от Алианса и, "за съвместимост"карат, каквото Чичо Сам пробута? отговор Сигнализирай за неуместен коментар