Китайски инвеститор обсъжда с българското правителство да рефинансира дълга на БДЖ и да изгради в страната завод за подвижен състав – мотриси и локомотиви. Това съобщи пред журналисти транспортният министър Христо Алексиев.
Заедно със служебния премиер Огнян Герджиков и дипломати той посети Черепишкия манастир. Пътуването беше организирано с ретровлак на БДЖ.
Алексиев каза, че се обсъжда се финансов пакет от 500 млн. лева, с които инвеститорът ще рефинансира и заема на БДЖ към облигационерите. Жп компанията дължи коло 250 млн. лева по този заем. С останалите средства се очакват да бъде осигурен дългосрочен лизинг за закупуването на нов подвижен състав, с който да се осигури качествена услуга за следващите 15-20 години.
Тази инвестиция ще се изплаща с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ (изплащан за реализиране на обществената услуга, която осигурява холдингът).
Транспортният министър очаква потенциалният инвеститор – CRRC, да изпрати писмо за намерение в две седмици.
Финансовият пакет може да нарасне и до 600 млн. лева.
Алексиев беше категоричен, че бъдещето на железниците и концесията на Летище София са две различни теми. Ако летището бъде дадено на концесионер, парите ще отидат в държания бюджет, припомни той.
„Не може да има просперираща държава без железници“, коментира от своя страна премиерът Огнян Герджиков и посочи, че китайският инвеститор е стъпил вече в Македония, Сърбия, Унгария и Чехия. По пътя към българския пазар ги спъва тежката визова процедура, с което се е заел външният министър Ради Найденов.
преди 7 години :)) ама как си знаех, че ще се появи точно тошо кашона и пак ще се прави на умен :) Че и един от линкове дето ще постнеш познах :) Та дъмпи = ще те светна :) Направо ще ти го и/з/храча върху куха.та кратуна :http://***.rbc.ru/rbcfreenews/56af2a1d9a7947572deea456http://***.rbc.ru/politics/14/01/2016/5698088e9a79470fd7f61655ето ти и още,http://***.rbc.ru/society/16/12/2015/56bc89f49a7947299f72b75fТа, марш сега пред огледало - погледни се, и ако не припаднеш от отврашение, пак си помисли и си отговори, кои е ч*е*кията , и кой ка се изхвърля :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Или пак се изфляка като че^кия на сгурия? хихи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Я бре, Смарти, да ни светнеш малко повече за "зелената линия" през Украйна и Грузия, оти ние у пенсионерския клуб само такива неща виждаме:https://en.m.wikipedia.org/wiki/Trans-Asian_Railwayhttps://***.forbes.com/sites/jwebb/2017/01/03/the-new-silk-road-china-launches-beijing-london-freight-train-route/#33fe95241f13http://***.bbc.com/news/business-38654176 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ...предложение,погледни на жп линията като на една пръба....и щом напират значи са го измислили! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Баце, тия рисунки в детската градина или пенсионерския клуб:) Само зелената линия остана. И както казах вече е готова. Руснаците засега са извън жп проекта на silk road-a. A и като погледнеш картата, той е най прекия.:)Но дори и да стане - защо реши, че ще замести морския транспорт или че САЩ ще пострадат. Няма влак който да може да пренася повече от 400-500 контейнера. Дори такъв влак ще е дълъг 10тина км! Той ще улесни и забърза доставката на бързооборотни или много скъпи и луксозни стоки, но не е алтернатива и не може да е по евтин от морския транспорт. Един съвременен койтенеровоз, нос 14 -15 000 контейенра!. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ...и не си мислете,че мразя американците /онзи ,който пише с главни букви няма да пропусне да ми го каже /....не е редно да стават нещата в света по този начин,угоден само на шепа хорица /хорица-защото може и да са свръх богати но си нямат нищо друго/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ...руснаци и китаици си стиснаха ръцете и ще осигурят периметър около тази линия в който един изтрел няма да се чуе. Говори се за около 2000 км на север и на юг от нея.....искам само да кажа,че онези ,които са симпатизанти на Нюланд и нейните курабиики нама да са вървежни.....да дойде време та да си отдъхмем най-после! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Първо - линията вече я има, Поне до Грузия. даже първите товарни влакове минаха. И маршрута не минава през Русия, а през Киргизстан,Казахстан Узбекистан, Туркменистан, Азербайджан и Грузия. От там първия влак продължи за Украйна и там. Идеята е Украйна да стана входа за Северна Европа и Сандинавия, а България или Румъния да е врата за Централна и Западна. Дано инвестицията стане и се преборим . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Е то в НКЖИ защо са проблемите?! Нали пак заради собственика на Лафка (Бай Прас), дето разбира от всичко- от цигари до ЖП инфраструктура. Точи навсякъде и не подбира. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ...и после през Аляска та до потребителите в Америка...... /последното е шега и не съм го прочитал никъде,извинете / отговор Сигнализирай за неуместен коментар