Япония произвежда два пъти повече българско кисело мляко от България, стана ясно от прессъобщение на Министерството на икономиката по повод на посещението на ресорния министър Божидар Лукарски в Япония.
В рамките на посещението си Лукарски е посетил завода „Мория“ на японската компания „Мейджи“ (Meiji), която произвежда българско кисело мляко по лиценз на държавната „Ел Би Булгарикум“. Общо 29-те завода на компанията произвеждат по 700 тона българско кисело мляко на ден, което е два пъти повече от цялото дневно производство на България.
Компанията държи 49% от пазара на кисело мляко и продукти от него в Япония. Към момента „Мейджи“ предлага 30 вида продукти, носещи името на България. Само от началото на годината компанията е пуснала два нови продукта, залагайки на новаторски комбинации от вкусове като кориандър и български мед.
Българската марка заема централно място в стратегията на компанията, са заявили от ръководството на „Мейджи“. За тази година компанията е решила да засили и рекламата на българско кисело мляко. В същото време бизнесът на компанията с кисело мляко отбелязва 10% ръст през миналата година спрямо 2014 г.
„Японският пазар е пазарът на третата икономика в света с над 120 милиона потребители. Това създава редица възможности за българските фирми, които могат да предложат висококачествени и традиционни продукти на взискателните японски клиенти.“ Това е посочил Божидар Лукарски на японско-български бизнес форум в Токио в рамките на посещението на официална българска делегация, която включва и 16 български компании.
Събитието се организира от Японската агенция за малки и средни предприятия (ЯАМСП), Японската организация за външна търговия (ДЖЕТРО/JETRO) и Японо-български икономически комитет (ЯБИК).
Като перспективни Лукарски е очертал здравословните и природно чистите продукти и българските храни, козметичните продукти от етерични масла и най-вече от розово масло, както и продукти и услуги с по-висока добавена стойност като тези на ИКТ индустрията, един от най-бързоразвиващите се сектори в България.
На форума са били представени и предоставяните от „Национална компания индустриални зони“ ЕАД възможности за привличане на японски инвестиции у нас, както и успешните практики на големи японски инвеститори в България.
През последните години българският износ за Япония регистрира ръст. През 2015 г. износът ни за страната достига 44,8 млн. щатски долара, отчитайки увеличение от 17,3% спрямо 2014 г. Стокообменът за същата година е на стойност 138,4 млн. долара, от които 93,6 млн. долара е вносът от Япония.
преди 8 години "умен", че нали ако елби-то не беше автентично нямаше да можеш да го ползваш за закваска ... добре че не те чета отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Мави, отраснал съм на село, баба ми, че и майка ми правеха невероятно вкусно и истинско кисело мляко, както и сирене и куп още домашни неща. За жалост сега нямам възможност да ям такава естествена и домашно приготвена храна. А и квасенето на мляко наистина е лесно, но ти трябва нещо много важно - истинско прясно мляко, което трудно се намира. От това, което се продава, продуктите на ЕлБи са доста качествени и истински. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години междудургото точно заради японците тази компания ЕЛ БИ булгарикум още не е разграбена и съсипана от нашите олигарси, въпреки мнобройните опити и даже би може би е най-успешната държавана компания която имаме отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години то се изнася бе онуфри ... да не мислиш че разрешение от теб чакаме :):)обаче усещам че не ти е ясна технологията ич ... изнасяме само бактериятапо обясними причини ...кофички както си мислиш ти не се изнасят :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Поздравления за японците и за рекламата, която ни правят.Лошото е, че стокооборотът ни е мизерен направо с оглед отличните ни културни и дипломатически връзки.Иначе, киселото мляко, а и другите млечни продукти на Ел Би Булгарикум в България също са доста автентични и вкусни.За Япония не можем да изнасяме кисело мляко, но за Европа би трябвало да можем. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ние българите сме големи шматки.Кефим се ,че някой друг ни е взел продуктаи върти бизнес в половината свят,а ние *** дори в Европа не го изнасяме. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ял съм японско кисело млеко. На кофичката всъщност пише "българско". Честно, такъв вкус никога не бях опитвал....предполагам, че това е автентичното кисело мляко, което се е правило в родината...каквото за съжаление в България вече няма...впрочем, кофичката от 400 гр струваше 12 / дванадесет / лева в японския супермаркет в Сингапур...Скъпо, но си струваше... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години След години не бих се учудил ако Япония започне да внася кисело мляков България.След като внасяме домати,краставици,месо,картофи що да не внасяме и кисело мляко? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години нема се учудим ако Япония са първи и в шиене народни носии и знаят повече хора от наще да го *** ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Сигурно го правят и от прясно мляко... :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар