В нито една от седемте държави от Европейския съюз, които прилагат винетна система, няма въведени нито дневни, нито шестмесечни и тримесечни винетки. Това е причината и в България да няма такъв тип винетки, именно защото анализите показват, че са неефективни. Това заяви пред БНР министърът на регионалното развитие и строителството Лиляна Павлова в коментар на предложения за въвеждане на дневни и шестмесечни винетки.
Павлова каза, че дневни, тримесечни и шестмесечни винетки струват много повече за гражданите.
„Разходите за тяхното производство, дистрибуция, продажба и контрол са неефективни, нарушават изцяло устойчивостта на системата и не водят до добър контрол и приходи”, каза министърът. И подчерта, че целта на тази винетна система е да плаща за пътищата и с приходите от тези такси да се реинвестират и да се ремонтират пътищата.
Не може да си позволим да ремонтираме стремително пътища, а трябва да разчитаме на приходите от тяхното ползване, продължи Павлова. И коментира въвеждането на електронната винетна система.
„Не случайно ние взехме решение да минем към смяна на модела на използването на пътищата и тяхното заплащане, която да доведе до този по-справедлив подход, за който всички се борим. А именно леките коли да плащат винетка и то електронна и там контролът ще е по-добър", каза регионалният министър. И уточни, че така те ще бъдат с валидност 12 месеца без значение в кой месец е закупена. Това ще стане веднага щом електронната винетна система бъде въведена, каза Лиляна Павлова.
Бъдещите стикери няма да се плащат за всички пътища, каза още министър Павлова. По думите й от 20 000 км републиканска пътна мрежа, 20 000 км общинска мрежа общинската става изцяло безплатна, а от републиканската безплатн и ще са над 3500 км пътища. Това са малките, третокласните пътища, които свързват малки населени места, посочи Павлова.
В момента е обявена третата процедура за избор на изпълнител, който да реализира на практика т. нар. тол система, уточни Лиляна Павлова. Срокът за подаване на документите е до края на месец май, така че се надявам, ако успеем да изберем изпълнител, през лятото на тази година веднага да започне реализация. Първият етап –въвеждането на системата, ще трае от 8 месеца до 1 година.
"Аз се надявам, че ако започнем от есента на тази година, есента на другата година да имаме една работеща винетна система", очаква Павлова.
По повод предложението на министър Ангелкова процент от приходите в туризма да бъдат насочени целево за пътните дейности, Лиляна Павлова заяви, че всяка една инвестиция е инвестиция в бизнес, икономика и туризъм.
Проверката на процедурата за изграждането на новите два участъка от магистрала "Хемус" не откри незаконосъобразни процедури, каза още министър Павлова. Избраните да строят фирми имат изрядни документи и са изпълнили качествено достатъчно поръчки.
Министърът на регионалното развитие допълни, че пътната агенция има готовност да осигури и обособи алтернативни маршрути и обходи, ако българските превозвачи наложат пълна блокада на гръцката граница по Великден и Гергьовден.
Ремонтите на магистралите ще бъдат спрени след празниците, за да не пречат на пътуващите, обяви още Лиляна Павлова.
преди 8 години Система за синя/зелена зона със СМС можеСистема за дневни винетки със СМС - не можеПрибери ме господи отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години "...Дневни, тримесечни и шестмесечни винетки са неефективни..."За кого, ***, (с)винетке? Не се ли накрадохте, не се ли наплюскахте, некадърници крад ливи? Време е да ви изхвърлим пак с камъни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар