IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Лазаров: Най-икономичният ремонт на пътищата струва 350 хил. лева на километър

Винетки ще могат да бъдат купувани и чрез SMS, съобщи председателят на УС на АПИ

11:23 | 02.04.16 г. 12
Лазаров: Най-икономичният ремонт на пътищата струва 350 хил. лева на километър

Чрез винетките се събират средства за ремонт на пътищата, а предлаганата услуга всъщност е на втори план. Това заяви в ефира на "Нова телевизия" председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. По негови думи най-икономичният, превантивен ремонт на пътищата струва 350-400 хил. лева на километър.

Така за поддръжката на републиканската пътна мрежа, чиято дължина е около 20 хил. километра, са нужни към 800 млн. лева на година, изчисли той. Това е наложило и увеличаването на цената на винетките от тази година.

Лазаров припомни, че логиката е не с общите данъци да се поправят пътищата, а само ползвателите им да отделят средства за това.

С въвеждането на тол системата пък ще бъде гарантирано, че тези, които "рушат най-много", а именно тежкотоварните камиони, ще плащат за ремонта на пътната мрежа, допълни още Лазаров. Нов момент ще бъдат и електронните винетки, които ще могат да бъдат закупувани онлайн или чрез SMS.

Останали са неизползвани средства, отделени за зимно поддържане на пътищата, които ще бъдат използвани за спешни ремонти на пътни участъци, каза председателят на УС на АПИ. Той обаче не уточни каква е сумата. 

По отношение на некачествените ремонти Лазаров посочи, че законодателството не позволява изготвяне на "черен" списък на фирми, които не изпълняват качествено своите задължения по възложени поръчки. Той допълни, че АПИ е искала подобни фирми да не участват в търгове за обществени поръчки, докато не подобрят начина си на работа, но законът не го позволявал, защото определял това като дискриминационно условие. 

Лазаров коментира и доклад на ЕК, според който пътищата в България са едни от най-опасните в Европа. Според него причината не е толкова в качеството на пътните настилки, а в културата на шофиране в страната. 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:08 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

12
rate up comment 3 rate down comment 0
aldy
преди 8 години
В Китай разстреляха двама министри и цената на една нова АЕЦ падна двукратно. Тук ще трябва да разстрелват по трима министри.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 5 rate down comment 0
redcretin
преди 8 години
Като влязат в затвора за кражби, ще стигат парите. Незаконно е да се плащат пътен данък и винетки едновременно, това е двойно облагане! За капак с тол-таксите ще стане тройно!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 4 rate down comment 2
kranc_mk
преди 8 години
хахах е аз какво съм написал за терминология. Ох зарежи. Относно наемането ми няма как да ме наемеш. Не можеш да си го позволиш ;).Сполай ти, но аз обичам да коментирам и споря с колеги и ще ми е приятно в бъдеще да продължим по тази тема.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 7 rate down comment 5
MZ/X
преди 8 години
300 000 лева на километър, са 300 лева на метър. Ако един път е широк 8 метра, това 37,5 лева на квадратен метър. Магистралите обаче са тройно по широки, а освен това има мостове, надлези, подлези, знаци, маркировка, канавки и т.н.Сумата за поддръжка изобщо не ми се вижда завишена, стига да я харчат целево и без корупция. От състоянието на пътната мрежа обаче се вижда, че много отсечки изобщо не се поддържат и състоянието им е плачевно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 7 rate down comment 0
ivanrog
преди 8 години
Реконструкция, рехабилитация, поддръжка - три различни неща. За такъв инжинер като теб не бих платил, поздрави от друг инженер.П.п. И понеже мен ме обвиняваш, че чета изберателно, хайде пак да прочетеш думите на Лазаров и да видиш пак думичките: "най-икономичният, превантивен ремонт на пътищата...".
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 4 rate down comment 2
kranc_mk
преди 8 години
Хахах. Ти четеш избирателно и там е проблема на българина. Цитирам себе си"Много зависи и през какъв терен минава пътя". Аз описах за до 200хл. лв задължителните минимални РЕМОНТИ /реконструкция/ не ПРЕВАНТИВНИ мерки както ти си описал. Тук проблема е че Лазаров не се изразява правилно. Той визира цена за Реконструкция на път, а не ремонт. Българина като чуе ремонт визира кръпки. Грешка. А и да уточня. Ти като българин все гледаш да ти излезе евтино и после ревеш че нямаш качество. Строителството не забравяй че се ръководи от хора който инженери който са високо квалифицирани специалисти и би трябвало да взимат адекватни заплати а не като в България нищо. Мога много да те уча на ценообразуване и бюджети на строителни обекти.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 1
ivanrog
преди 8 години
Извинявам се, в последствие видях, че вие пишете за "рехабилитация", а аз, а и Лазаров, говорим за "поддръжка", въпреки, че може би след като толкова време не са поддържани, голяма част от пътищата може и да имат нужда от рехабилитация, но това е пак благодарение на неадекватната политика на същите тия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 2
ivanrog
преди 8 години
Хайде пак, че май се оляхте. Говорим да превантивен, т.е. ремонт, който основно е преасфалтиране, смяна на някой и друг знак и хоризонтална маркировка. Както и да го гледаш и смяташ няма да стигнеш до 350-400, виж до 200 е по-вероятно и това е цената за поддръжка, която на всичкото отгоре не плащаш всяка година.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 4
kranc_mk
преди 8 години
Мога да ти отговоря че Лазар е прав. Рехабилитацията на 1км път с ширина 7,5м наистина варира в този диапазон. Много зависи и през какъв терен минава пътя. Ще ти дам пример.7,5м*1000м*0,04см*2,4т/м3*140лв/т = 100 800лв/км преасфалтиране само на 4 см от износващия пласт на пътя. Имаме и неплътен асфалтобетон/биндер/, локални ремонти, СПО, хоризонтална и вертикална маркировка и други пътни пренадлежности и отиваме на 350-450хл.лв/км
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 8 rate down comment 0
aldy
преди 8 години
Аре бе, толкова еФФФтино? След като едно кръгово движение при майничките с диаметър има-няма тридесетина метра, "струва" почти ЕДИН МИЛИОН, кво да говорим? Давай смело, банда!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още