Столичният кмет Йорданка Фандъкова видя популизъм в критиките срещу поскъпването на билета за градския транспорт.
Тя заяви, че “не приема популистки изказвания” по темата по адрес на общинарите от БСП и коалиция Сердика, които се обявиха против поскъпването.
Според Фандъкова предложението на Центъра за градска мобилност е експертно и е направено на базата на изчисления и икономически анализи с категоричното ѝ настояване да няма промяна в цената на картите.
Йорданка Фандъкова е убедена, че 80 на сто от пътуващите няма да усетят увеличението, защото цените на картите ще се запазят. Тя припомни, че сред идеите за промени в цената на пътуването с градски транспорт е и исканото от години заплащане на база на пропътуваното време.
"Системата предстои да бъде разработена, но тя също струва пари, затова е направена и съответната икономическа рамка", коментира кметът на София.
Тя припомни, че предстои доставката на 110 нови автобуса, а за още 30 ще бъде обявена процедура за финансиране със средства на Столичната община.
(БТА)
преди 8 години Да, все още, но определено има промяна към по-добро. Лично аз намирам поставените инфо табла на спирките за нещо, което променя качеството на услугата транспорт. Много бързо свикнах с това да знам колко ще чакам и да си правя сметката и не мога да си представя връщането към старото положение. А експлоатацията и поддръжката на такава система нека сме наясно струва доста скъпо. Самото и разработване и внедряване определено е било скъпо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Да ама София мяза на град в Диарбекир, не в Европа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години правилно е поради простичкия факт че едва ли ще доведе до ръст на приходите на дружеството , а по скоро ще преструкторира паричните потоци и вероятно ще намали разходите по продажба на билети и контрола по спазването . Ако обърнете внимание не се цели чак толкова ръст на приходите , а да се стимулират редовните клиенти на дружеството . Както казах това е масовата ценова политика на всяка фитнес зала като пример Това между впрочем е и ценовата политика на общественият транспорт в повечето европейски градове - картите и масовите билети са доста по евтини от еднократните билети . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Първо - разстоянията не са същите. Във Варна в пешеходния ми радиус се намира МНОООООГО по-голям процент от града отклокото в София. Съответно столичани има по-малък избор, спрямо варненци.Второ - аз бих предпочел да ходя пеша с цел раздвижване, но в София въздухът е толкова гнусен, че като походиш 25-30 мин по оживена улица усещаш как полепва по гърлото ти. Съответно пак се налага да ползвам транспорт.Има още много подобни доводи, за които човек живеещ във Варна няма да се сети, защото не му е било до главата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Добре де аз не мога да разбера, какъв им е проблема на софиянци?? Нали всеки ден излизат статистики, че в София хората печелят най-много, че средната заплата е едва ли не двойно по-висока от останалите части на страната (около 1250 лв. ако не ме лъже паметта), цената на кв.м. жилищна площ е най-висока ... и в един момент билетчето 1.60 става голям проблем ?! Ами ето аз ви казвам веднага в една Варна (в която според официалната статистика средното заплащане е с до 50% по-ниско от столицата) цената на билетчето е левче. Значи ако ще се протестира билета да отговаря на покупателната способност на населението варненци трябва веднага да излязат на протест за 50% по-евтино билетче :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Нека да кажем не на популизма и да бъдем обективни в преценките си. Няма как да искаме да се обновява инфраструктурата на столицата и транспорта отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Между другото това е един прекрасен пример за това как се управляват общинските фирми. Ако някой от вас му намалеят приходите, най-вероятно ще търси нови източници, но не и община/държава, тя просто увеличава налога/цената. Това е за всяко нещо - Топлофикация, Обществен транспорт, чистота, ВиК... Аз не виждам никъде един анализ защо при 2 млн. пътуващи в София(не гарантирам за точността на числото, но са там някъде), имаме само 20%, които ползват градски транспорт(то и това ми се вижда много де). Как с поскъпването на билета ще привлечем повече? Защо хората ходят с коли до работа, защо возят с коли отрочетата си, защо не ходят по заведения с градски транспорт/такси и т.н., какво може да направи общината, за да се промени това? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години От столична община бяха казали, че в повечето европейски градове е така - висока цена на единичен билет и сериозни отстъпки за всякакъв вид карти. И това наистина е така. Някъде бях чел, че като цяло градския транспорт в София е на загуба. Не знам какво е действителното положение, но тук в Инвестора можеше заедно с тази информация да се пусне и едно кратко обзорче за финансовото състояние по видове транспорт в София. Това щеше да е добър ориентир в нашите преценки.Едно такова решение за вдигане на цените съпроводено от липсата на финансова конкретика веднага ме кара да се усъмня в почтеноста на намеренията. Какво да правя - създаден вече рефлекс. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Бихте ли казали на база на кое смятате, че е правилно? Предполагам на по-високите цени за горива/ток тази година или може би на увеличеното търсене, което не може да бъде задоволено. Ааааа, сигурно имате предвид новите автобуси/метро/тролейбуси, но все си мисля, че за тяхното закупуване се използваха и ще се използват европейски средства. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години власта пак е загубила всякаква връзка с реалноста,аз пък съм убеден че 20% няма да усетят промяната, а останлите 80% ще я усетят отговор Сигнализирай за неуместен коментар