Един от водещите в света производители на осветителни уреди, германската компания Osram, ще изгражда нов завод край Пловдив. Строежът започва до дни, а самата фабрика се очаква да заработи през 2018 г., стана ясно от съобщението на компанията за предстоящия официален старт на проекта през следващата седмица.
Иначе за намеренията за инвестиции от страна на голяма международна компания в сектора стана ясно още в началото на тази година, когато Пламен Панчев, управителят на „Тракия икономическа зона", в която ще се намира заводът, съобщи, че преговорите са започнали в средата на миналата година и вече са на финалната права. Новият промишлен обект ще е върху терен от над 30 декара, а в завода ще работят 1 000 души, стана ясно тогава.
Предварителен договор е сключен и с още един германски производител на автомобилни части, а компания от САЩ в областта на машиностроенето също проявява интерес да инвестира край Пловдив, както и китайски компания за производство на автомобилни компоненти.
Портфолиото на бившето дъщерно на Siemens дружество Osram обхваща цялата верига от компоненти за електронни съоръжения, контрол, както и цялостни осветителни тела, системи за управление на светлината и осветителни решения.
Подобно на всички доставчици в осветителната индустрия и бившето дъщерно предприятие на Siemens трябва да се справи с преминаването към LED технологията в компанията на конкуренти като например Philips или Zumtobel.
Aкциите на базираната в Мюнхен Osram се търгуват в индекса Mdax във Франкфурт, a за последната финансова година (до 30 септември 2015 г.) компанията отчита приходи от близо 5,6 млрд. евро, което е ръст от 8,4 на сто на годишна база. Печалбата без отчитане на данъци и такси (EBITA) обаче спада с 5,3 на сто от 310,4 млн. евро до 293,9 млн. евро.
В групата работят около 33 100 служители в 120 страни по света.
В зоната край Пловдив предприятия вече имат големи компании от сектора като ABB и Schneider Electric. АВВ стартира и образователни инициативи, за да си осигурява кадри за предприятието. Подобна опция обмисля и британската компания „Уилям Хюз“. Нов инвеститор в „Тракия икономическа зона“ е и „Вили Елбе аутомотив България" – дъщерна фирма на германската Willi Elbe Gelenkwellen, която през май миналата година закупи близо 20 дка край Куклен. Проектирането на новия завод приключи и стартира строителството.
Доста напреднал е проектът на българо-немската компания „Entrama“ за производство на машини за хранително-вкусовата промишленост. Компанията закупи над 20 дка в индустриална зона „Марица“ за фабриката си.
преди 8 години Osram с производство в Бг ? Впечатляващо ! Поздравления за тези който са спомогнали за това една от най-технологичните фирми в осветлението да произвежда в Бг отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Само да не плащат руски заплати! Ха-ха на първия секретар на предния първи в Китай, синчето му се разби с Ферари и гола мацка насред Пекин, пък нямало "български" номера, нямало да се пуснат с Ламборджини, ха-ха. Па то страната им един от най-големите пазари за всякакви луксозни стоки, *** гъзария и *** в Китай хич няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години защо китаеца, японеца, корееца и немеца са номер 1, заради съзнанието, манталитета и дисциплината, при нас тотално отсъствие на тея неща. Аз дълбоко се съмнявам Син Дзи Пин да се юрне по улиците на Пекин с някое Ламборджини или Меркелица с Porsche Turbo при Reichstag ... тва е истината брат ми, китаецо не е прос и за 30г. без парадиране без много много фанфари кат наще милионерчета синчетата на комунисчетата .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години еми така се прай, аз псувам тука от първия ден в тоя сайт щото Империята ни разби държавата и от индустриална държава с икономика ни напрайха продавачи на мартеници, баници келнери и сервитьорки. Поне тея наще *** дет са на власт дори и мутрите дет бяха на власт да бяха напрайли така, че новите шефове да вкарат индустрията при нас, бедни сме ок няма ядове но с работа до са след 30г. преход щяхме да сме захлебили, но племето ни много алчно и много просто. Ей са гледам във вестник 5ма българи имат коли за 15млн. евро ако ми обясниш тва кво е ? Някакъв селяндурин си купил bugatti veyron друг няккъв депутатче беше Mazeratti еееми ?!? Като съзнанието на тея селинджъри е такова - то тогава няц .... ньенто и Империята го е усетила явно това нещо за тва нема джан джун у нас ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Забрави да им копираме както едно време копирахме транзисторите и епъл 2. То се изисква целенасочена държавна подкрепа, икономически шпионаж.Друго ми прави впечатление - пак в Пловдив? Защо там? Може да се обясни по много начини и най-повърхностния е - голям град с евтина работна ръка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години що бе нека има заводи, аз тва много пъти съм писал ок щом Империята иска да сме им колония ми нека си пренесат индустрията тука ние ше им бачкаме - ми нека бачкаме с бачкане се праат парички ей глей китайците от работилница на света станаха шефчета. Да напраат завод на Форд на VW, фармацефтики, там Адидас, Найк, Осрам и т.н. и наще ако са хитри кат китайците всичко да се копира та да може като си тръгнат да имаме нещо като know how - така се прай нема друг начин ......... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Хаха... вярно , ама нали от благоприличие и от уважение към Инвестора се старая да не наричам нещата с истинските им имена ...не че много ми се удава , ама нейсе ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години " В рядка кал не хвърляй камък..." --------------народа друго рядко нещо е имал предвид отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години да навестят *** са дошли отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години да навестят *** са дошли отговор Сигнализирай за неуместен коментар