IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Увеличението на цената на винетките не е толкова драматично, твърди Павлова

Според министъра оставащите средства за текущ ремонт на пътищата са крайно недостатъчни

19:37 | 19.11.15 г. 21
Увеличението на цената на винетките не е толкова драматично, твърди Павлова

Осем лева на месец, колкото средномесечно излиза годишната винетка за един автомобил след увеличението ѝ от 2016 г., няма да са толкова драматични за пътуващия, твърди министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

По думите ѝ оставащите средства за текущ ремонт на пътищата са крайно недостатъчни, а това е основен аргумент за ръста на цената на винетките.

В отговор на депутатски въпрос в рамките на блиц контрола в парламентарната комисия по регионална политика Павлова обясни, че общо регистрираните до момента в КАТ автомобили са 4 млн.

Настоящите нетни приходи са 180 млн. лева, при необходимост между 60 и 80 млн. лева само за зимно поддържане, оставащите средства за текущ ремонт на пътищата са крайно недостатъчни, а секторът с години е недофинансиран, отбелязва още министърът.

По националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради, която функционира през Българската банка за развитие, са одобрени за финансиране над 1700 сгради. 2200 са общо подалите заявление за финансиране. Павлова изрази надеждата си, че от пролетта и лятото на 2016 г. отново ще започне изпълнението на програмата.

От 2018 г. пък се очаква да стартира строителството на последните 20 км от магистрала “Струма” в района на Кресненското дефиле, в участъка от Крупник до Крена, който преминава през една от най-защитените територии по всички еконорми, обясни министърът.

Павлова информира, че вече е предаден в МОСВ пълният комплект от допълнителни геоложки, сеизмоложки и други документи и е поискана актуализация на ОВОС. Това се налага заради открити проблеми със сеизмологията, има радиоактивни елементи, както и особености, свързани със спецификата на скалата по отношение на това дали може да "поеме" толкова дълъг тунел, какъвто беше първоначално проектиран, отбеляза министърът.

До януари се очаква проектантът да предложи идеен проект и алтернативи, обяви Павлова, допълвайки, че има два варианта за преминаване през дефилето, които предвиждат съчетание на мостове, виадукти, допълнителни съоръжения, в това число и преминаване на две нива.

Министърът напомни, че следващият етап от проекта е съгласуването с екоорганизациите, като 2016 г. ще е решаваща, защото тогава ще са обществените обсъждания. Ако всичко премине успешно, бюджетът се очаква да бъде одобрен през 2017 г., а след това да стартира процедурата за избор на изпълнител. Самото строителство се предвижда чак за 2018 г.

Според Павлова, ако това не се случи, има риск от загуба на финансирането и пропускане на възможността да се построи най-критичната точка от дефилето, заради невинаги чисти екологични намерения. 

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:45 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

10
rate up comment 29 rate down comment 2
redcretin
преди 9 години
Ако спрете да крадете, ще караме без винетки и пак ще има пари :) Чу ли ме добре, Павлова?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 19 rate down comment 2
prectical
преди 9 години
Тая к.о.м.у.н.и.с.т.и.ч.е.с.к.а с.в.и.н.к.и.я да внимава кво приказва, да не се повтори 45 само ,че по другят начин срещу комуноидите с техните методи по техните глави. Арогантни двуличници
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 17 rate down comment 1
khao
преди 9 години
оставка, предизборните ви обещания бяха други !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 24 rate down comment 2
ceneto
преди 9 години
петрола поевтиня => асфалта не поскъпва/при снегопочистването също по-тънкоцената на труда не се е вдигнала с 40% за чий *** ще ви плащам повече
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 24 rate down comment 2
Dreamer
преди 9 години
Много ми е интересно, къде отиват парите от акциза на горивата. Там всеки плаща колкото потребява, а не една уравновиловка. Връщаме се към комунизма - кака Мара от горно нанадолнище да плаща толкова, колкото борците с мерцедеси, а едва да свързва двата края.....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 7 rate down comment 1
aldy
преди 9 години
Тукашните по католици от Папата. Утре като едното нищо ще изтрият и самото племе. Щом не ми разрешават да напиша и немската дума на немски, ми немам думи, па и нерви...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 13 rate down comment 1
aldy
преди 9 години
Чудно защо в този сайт *** е *** дума, че и нецензурна. Германците си ги наричат *** и никой не лицемери с някаква друга заместваща дума. Само в Страната на победилата Мафия винаги се говори едно нещо, а се разбира съвсем друго. Да му писне на човек от двуличие.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 34 rate down comment 2
aldy
преди 9 години
Хелуинковците се научиха да лъжат безсрамно като дърти ***. Само преди дни се изцепиха, че Световната банка "била препоръчала" цена на винетката 150лв. Да, ама не. В доклада на СБ има анализ на състоянието на пътната мрежа, но НИКЪДА не се говори за цена на винетка. Аман от кокошкари и конекрадци във властта!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 32 rate down comment 1
mrynmryn
преди 9 години
На 5000лв. заплата - не, но на 500, много си е.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 31 rate down comment 1
misanthrope
преди 9 години
Дебелянке, сметни ги на ден колко са и ше излезе че нема и за едно кафе, да го eвa!Не е въпросЪТ дали е драстично, а че събирате пари за лудо, а аз МНОО СЕ ДРАЗНИМ като давам пари за лудо. Ако са за нещо убаво, давам на драго сърце даже и повече, ама като е без никаква обосновка ( щото обсновката ви е "трябват ни още" съгласи се..)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още