Големите транспортни фирми зареждат гориво в съседните страни, защото качеството там е по-високо, а цените са по-ниски. Това заяви пред БНР Миролюб Столарски, председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ), по повод кампанийната проверка на бензиностанциите през миналата седмица.
В бранша са скептично настроени към проверките на горивата. „Всяко чудо за три дни“, е мнението на Столарски за акцията.
„Отдавна големите фирми гледаме да зареждаме в чужбина, а не в България. Едно, че цената е по-ниска, второ, качеството в България е по-ниско от това, което предлагат в Гърция, Румъния и Сърбия. При по-ниско качество разходът на гориво е по-голям и това още оскъпява българското гориво“, обясни той.
Столарски даде пример, че разликата в цената на нафтата в Гърция и България е 12 стотинки. Ако се зарежда в Румъния, разликата е 45-50 стотинки. Това спестява сериозни разходи, тъй като неговата фирма ползва средно около 400 000 литра гориво средномесечно.
В същото време Столарски е убеден, че има картелно споразумение за цените.
„Всички вериги продават гориво почти на една и съща цена. Защо трябва да чакаме Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) да прецени дали има картел? Преди три години КЗК излезе със становище, че няма картел, предполагам, че и сега ще излезе със същото становище“, допълни Миролюб Столарски.
„Ние, превозвачите, си решаваме проблема сами. Тези с международните превози си намаляват разходите със зареждане в чужбина, но фирмите, които работят в България, са принудени да го правят при сегашните условия“, допълни той.
преди 9 години Прав е човекът. Естествено, че има картел и той не е от вчера. Друг е въпросът, защо точно сега се сетиха. Минаваш по Цариградско и четири бензиностанции с еднакви цени. Няма нужда от комисии, разледване и т.н. Трябва да си сляп та да не ти стане ясно. И така е в цялата страна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години той може и това да прави само, ама я ми обясни как основната задача на държавата е да регулира пазара, като това е по-вляво от Маркс. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Вчера се връщам от Северна Гърция, дизела беше между 1.24 евро и 1.32,на бензиностанция в Стара Загора срещу Метро, зарадих дизел за 1.05 евро, каруцата си пърпори весело по магистралката, грижи няма. Аз вярвам на очите си, не на статии, дето *** казал, пък Пульо му пригласял! .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Така наторявам евроатлантическите ценности, новия световен ред и новия икономически модел и им помагам да дават по-обилен плод! И като гледам повечето аналлизатори тук - има ефект! Хем се множат, хем стават по-плодовити и компетентни, хем укрепват идеологически!Обаче не съм сам - явно доста хора го правят, щото и в глобален план плодовете стават все по-сочни и вкусни, особено в Европа! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години То право да ти кажа, ти в този форум основно това правиш - сереш. Можеби ти е трудно да правиш друго отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Това тука не беше ли форум за капиталисти с десни убеждения? Това ли й е основната работа на държавата при либералния или консервативния капитализъм - да регулира пазара? А пазарът какво ще прави? Ще продава, викаш... хахаха!Да ви *** на капитализма изкалечен! хахаха... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Аз затова в България не зареждам от български бензиностанции! Сипвам само от австрийци, холандо-англичани и много радко от гърци! Никакъв Лукойл, никакъв Нефтохим! И цените са европейски! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Всеки път, когато съм в чужбина с кола (наистина няма значение в коя държава), щом заредя там и все едно карам друга кола. Двигателят се "отпушва" и разхода пада. Всеки път !!! И без значение дали карам дизел или бензинов двигател...Гадното гориво е не просто скъпо, то е много скъпо - виждал съм разглобен двигател на дизелова Q7-ца на 1 година, купена и карана почти само в БГ - шлаката беше навсякъде, все едно бяха разглобили двигател на 30-годишен Икарус... сещате се, колко струва такъв ремонт :-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Но там премиера не играе карти със собственика на рафинерията отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Най-бедната страна, най-ниски разходи за труд, обаче най-висока цена на горивата............ За пореден път се убеждаваме, че държавате не си върши основната работа - да регулира пазара. отговор Сигнализирай за неуместен коментар