IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Големи транспортни фирми зареждат гориво в съседните страни

Качеството на горивата там е по-високо, а цените са по-ниски, обясни превозвач

09:45 | 26.08.15 г. 12
Големи транспортни фирми зареждат гориво в съседните страни

Големите транспортни фирми зареждат гориво в съседните страни, защото качеството там е по-високо, а цените са по-ниски. Това заяви пред БНР Миролюб Столарски, председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ), по повод кампанийната проверка на бензиностанциите през миналата седмица.

В бранша са скептично настроени към проверките на горивата. „Всяко чудо за три дни“, е мнението на Столарски за акцията.

„Отдавна големите фирми гледаме да зареждаме в чужбина, а не в България. Едно, че цената е по-ниска, второ, качеството в България е по-ниско от това, което предлагат в Гърция, Румъния и Сърбия.  При по-ниско качество разходът на гориво е по-голям и това още оскъпява българското гориво“, обясни той. 

Столарски даде пример, че разликата в цената на нафтата в Гърция и България е 12 стотинки. Ако се зарежда в Румъния, разликата е 45-50 стотинки. Това спестява сериозни разходи, тъй като неговата фирма ползва средно около 400 000 литра гориво средномесечно.

В същото време Столарски е убеден, че има картелно споразумение за цените.

„Всички вериги продават гориво почти на една и съща цена. Защо трябва да чакаме Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) да прецени дали има картел? Преди три години КЗК излезе със становище, че няма картел, предполагам, че и сега ще излезе със същото становище“, допълни Миролюб Столарски.

„Ние, превозвачите, си решаваме проблема сами. Тези с международните превози си намаляват разходите със зареждане в чужбина, но фирмите, които работят в България, са принудени да го правят при сегашните условия“, допълни той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:21 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

11
rate up comment 9 rate down comment 0
динамо
преди 9 години
Прав е човекът. Естествено, че има картел и той не е от вчера. Друг е въпросът, защо точно сега се сетиха. Минаваш по Цариградско и четири бензиностанции с еднакви цени. Няма нужда от комисии, разледване и т.н. Трябва да си сляп та да не ти стане ясно. И така е в цялата страна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 4 rate down comment 5
kalendar
преди 9 години
той може и това да прави само, ама я ми обясни как основната задача на държавата е да регулира пазара, като това е по-вляво от Маркс.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 8 rate down comment 9
Hahoto
преди 9 години
Вчера се връщам от Северна Гърция, дизела беше между 1.24 евро и 1.32,на бензиностанция в Стара Загора срещу Метро, зарадих дизел за 1.05 евро, каруцата си пърпори весело по магистралката, грижи няма. Аз вярвам на очите си, не на статии, дето *** казал, пък Пульо му пригласял! ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 7 rate down comment 14
Mavi Goz
преди 9 години
Така наторявам евроатлантическите ценности, новия световен ред и новия икономически модел и им помагам да дават по-обилен плод! И като гледам повечето аналлизатори тук - има ефект! Хем се множат, хем стават по-плодовити и компетентни, хем укрепват идеологически!Обаче не съм сам - явно доста хора го правят, щото и в глобален план плодовете стават все по-сочни и вкусни, особено в Европа!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 17 rate down comment 9
misanthrope
преди 9 години
То право да ти кажа, ти в този форум основно това правиш - сереш. Можеби ти е трудно да правиш друго
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 11 rate down comment 12
Mavi Goz
преди 9 години
Това тука не беше ли форум за капиталисти с десни убеждения? Това ли й е основната работа на държавата при либералния или консервативния капитализъм - да регулира пазара? А пазарът какво ще прави? Ще продава, викаш... хахаха!Да ви *** на капитализма изкалечен! хахаха...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 11
Mavi Goz
преди 9 години
Аз затова в България не зареждам от български бензиностанции! Сипвам само от австрийци, холандо-англичани и много радко от гърци! Никакъв Лукойл, никакъв Нефтохим! И цените са европейски!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 20 rate down comment 1
Gold Zombie
преди 9 години
Всеки път, когато съм в чужбина с кола (наистина няма значение в коя държава), щом заредя там и все едно карам друга кола. Двигателят се "отпушва" и разхода пада. Всеки път !!! И без значение дали карам дизел или бензинов двигател...Гадното гориво е не просто скъпо, то е много скъпо - виждал съм разглобен двигател на дизелова Q7-ца на 1 година, купена и карана почти само в БГ - шлаката беше навсякъде, все едно бяха разглобили двигател на 30-годишен Икарус... сещате се, колко струва такъв ремонт :-)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 26 rate down comment 0
stasi666
преди 9 години
Но там премиера не играе карти със собственика на рафинерията
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 36 rate down comment 2
KostadinovK
преди 9 години
Най-бедната страна, най-ниски разходи за труд, обаче най-висока цена на горивата............ За пореден път се убеждаваме, че държавате не си върши основната работа - да регулира пазара.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още