Тази година започваме третата линия на метрото в най-тежкия участък с подземно строителство в централната градска част от "Малък градски театър зад канала" до "Красно село". "Метрополитен" е започнал процедурите за избор на изпълнител и за участъка до "Овча купел", за да не се губи време. Това каза в интервю за в. Стандарт столичният кмет Йорданка Фандъкова.
По думите ѝ в София са регистрирани около 900 хил. автомобила, а градът никога не е бил проектиран за толкова коли. „Посоката, в която решихме да работим, е подобряване на системата на градския транспорт. На първо място е строителството на метрото. Около 330 хил. души дневно вече ползват метро, а есента ще станат 350 хил. За последните години пуснахме нови 21 км метро. Строим с ускорени темпове - построихме за 4 г. повече километри отколкото за 30 г. преди това“, каза кметът.
Относно мащабната програма за обновяване на градския транспорт кметът каза, че са доставени 226 нови транспортни средства - 126 автобуса, 80 тролея, 20 нови трамвая и 10 метровлака. В момента приключва процедура за още 100 нови автобуса. Целта е средната възраст на автобусите да стане 7 г. На 160 кръстовища със специални датчици ще се дава предимство на градския транспорт. Електронните табла, монтирани на 600 спирки, ще се увеличат с още 420.
„До края на август очаквам целият бул. "Малинов", с пробива между метростанция "Акад. Александър Т. Балан" и Бизнес парка, да е готов и тогава ще имаме 4 км булевард до Южната дъга. Това ще облекчи осезателно трафика в тази посока. Заедно с пускането на метрото решението е цялостно“, коментира Фандъкова.
„Друг такъв пример са кръстовищата на тв кула, на Семинарията и пробива при "Токуда" - свързани в цялостно решение обекти, които улесняват в пъти трафика в района. Облекчение в движението ще има и на Руски паметник, където не просто се реконструира кръстовището. Там подменихме 100-годишна канализация и водопровод. Даваме и ново решение за преминаването - кръстовището става класическо кръгово, като преместихме трамвая от страната на бул. "Скобелев". Финансовият ефект от цялостните реконструкции е, че спира ежегодното кърпене на дупки“, коментира още градоначалникът.
В следващите години започват масирани ремонти на вътрешноквартални улици и тротоари. „Тази година започваме с 30 квартални улици. Цялостното обновяване решава проблема за няколко години напред. Така ще можем постепенно да ограничаваме кърпенето на дупки. През последните години реконструирахме цялостно над 90 мостови съоръжения. Сред тях са ключови пътни съоръжения като моста на 4-и километър. Тази година беше ремонтиран мостът над алея "Яворов". От двете съоръжения падаха отломки, преди да бъдат укрепени, и това създаваше опасност за преминаващите. Сега тече ремонтът и на моста на "Захарна фабрика", който беше в тежко положение.
„Ефектът от ремонтите е по-комфортно пътуване, разтоварване на трафика, гарантиране на сигурността в придвижването и постигане на по-добра визия в града“, обобщи Фандъкова.
Тази година завършваме 8 нови детски градини, коментира кметът по повод програмата за нови детски заведения на Столична община. С тях ще станат 80 нови сгради от началото на тази строителна програма. „Никога в София не са се строили детски градини с такова темпо. Наред със строителството, в което сме инвестирали 120 млн. лева, още толкова средства са инвестирани в модернизирането на детски градини и училища“, посочи тя. В следващите години усилията ще бъдат насочени към яслите. Те са част от социалната система, а не от образователната, но е важно, защото много млади родители имат нужда да работят, а ние искаме да ги подпомагаме, допълни столичният кмет.
Заводът за преработка на отпадъци на гара Яна ще започне да работи през септември, каза още Фандъкова. Тя припомни, че от година и половина работи системата за биоотпадъци на Хан Богров, където се произвежда компост за селското стопанство, за градинките и парковете. Произвежда се и електричество. „Преди около две години построихме модерно депо. Тези огромни съоръжения осигуряват най-добрия екологичен начин за преработка на отпадъците. Очакваният ефект е над 50% от отпадъците на София да се рециклират, коментира кметът.
преди 9 години Сигурен съм, че знаеш, че не си прав! Фандъкова не може да се оправи с ***! И Бойко не може! И Оланд и Меркел не могат! Знаеш, че *** се ползват с височайшото покравителство на УСА. Единствено комунистите имаха успех с относителното култивиране на това *** племе, но комунистите, викат, били лоши хора... хахаха!Изключително много ти симпатизирам на отношението към тези твари, дълбоко го подкрепям и искрено го споделям, но за Фандъкова не съм съгласен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Отделно, цехът ми е в Дружба и почти всеки ден се налага да ходя и до там - преди ме втрисаше, като помисля, че трябва да мина през Семинарията и Телевизионната кула! Ела сега да видиш как се излиза от Лозенец на Цариградско шосе - за пет минути от Златовръх до Ропотамо! А до офиса вече и не ходя с кола - с метрото стигам за 15 мин. с чакането на влака! И даже ходя с удоволствие пеша - бул. Черни връх вече няма нищо общо с *** от преди - от Кошарите до НДК тротоарите са по-хубави от тези пред кметството на Московска... Виж сега, донякъде те разбирам - може около теб нищо да не е помръднало, но ако не беше Фандъкова, едва ли щеше да е по-различно. Просто тя е честна и работлива жена, усмихната и позитивна, не краде, не лъже... другото е кинти и време. Хубавото е, че и Боце разбира, че тя му е царицата на дъската и не я оставя без кинти, а това е само добре за софиянци. Ще огрее и на твоята улица слънце, само време.... хаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Да, 59 години плътно в София! И смело ще кажа, че центърът на София е бил по-чист, по светъл и по-хубав само до и по времето на Петър Междуречки. От тогава, вкл. Стефан Нинов по татово време - все по и по-зле... Да не ми кажеш, че при Янчулев и Софиянски беше по-чисто и немаше *** с каруци по улиците? Имам офис до НДК от 1994 г. - мога да напиша епос за смрадта и циганьорщината по Витошка и изобщо в центъра! Да не говорим за трафика, паркирането по градинки и тротоари, улична престъпност и пр...!! Леекинко, с единия крак се опитваш да се изложиш... хехе!И Лозенец беше само едно име - трябваше да го видиш как изглеждаше, доката по времето на Софиянски разкопаха и застроиха де що видяха градинка или празно място, а след всеки нов строеж с години му разнасяхме калта и хоросана из квартала!Има ***, има всичко, но нито е повече, нито нараства! Напротив! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Хайде като си почти на 60 (и ако през повечето от тях: в София), кажи ми бил ли е някога нашият град по-мръсен, с просяци, клошари, незаконни гета и отвратителни и вонащи хъхряшке каруци, обикалящи по всички улици? Или ти от Лозенец не мърдаш и не забелязваш как по-голямата част от "европейската столица" е обърната на катун и прилича в най-добрият случай на бомбайско предградие, ченезаконните *** свърталища растат като ракови тумори в последен смъртоносен стадий?За метрото - ха да видим докъде ще стигнат, преди да се усетят, че няма как да минат под ВМА от бул. България до Красно село !!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Хайде като си почти на 60 (и ако през повечето от тях: в София), кажи ми бил ли е някога нашият град по-мръсен, с просяци, клошари, незаконни гета и отвратителни и вонащи хъхряшке каруци, обикалящи по всички улици? Или ти от Лозенец не мърдаш и не забелязваш как по-голямата част от "европейската столица" е обърната на катун и прилича в най-добрият случай на бомбайско предградие, ченезаконните *** свърталища растат като ракови тумори в последен смъртоносен стадий?За метрото - ха да видим докъде ще стигнат, преди да се усетят, че няма как да минат под ВМА от бул. България до Красно село !!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Вижте, аз съм на половина на вас "мъдър" (е малко повече) и не смятам, че има магии, но северът редовно се зарязва. Не е чудо, напротив това е правлният път и районните кметове трябва да се стягат. За това и нашия го режа. Сега има някаква тангента, без която според мен можеше, стига да бяха оправили съществуващите пътища, но защо трябва да има предимно некачествени ремонти? Ако не го кажем никога и никой няма да разбере, защото на вас може и да не ви се налага, но на нас контактът със "Столичен инспекторат" ние почти ежедневие и все не е тяхна грижа, все не можели да предадат и все те пращат в трета глуха. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години И Господ не може да оправи София наведнъж! Има и много отговорности на районните кметове, които често са най-големият проблем, а хората гледат само Фандъкова.Плъс това, аз съм почти на 60 и с присъщата за годините ми мъдрост щи ти кажа, че дори да не приемаш факта, че София тича напред и нагоре, поне мърда натам, или поне с гаранция не върви назад, което само по себе си е чудо! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Абе не е без забележки, но аз регистрирам обобщен факт, сам по себе си труден за вярване по принцип. Не коментирам телевизионни репортажи, а какво виждам наоколо. По ул. Майор Томпсън извадинха и смениха всичко! По някои улици преди няколко години смениха само Топлофикация, по други само ВиК и сега пак ще ги копаят. Бавно върви, цяло лято е война с достъпа на коли, държим си колите из съседни квартали, щото по цели дни и седмици нямаме достъп до гаражите и паркингите около блоковете, но все пак нещо се прави за първи път от половин век в този квартал!Остави го ГЕРБ, аз съм последният, който може да бъде обвинен в пристрастие към Боко и Цвъко! Но Фандъкова е много читава жена и кмет и е единственото хубаво нещо в ГЕРБ!Скоро ме убеждаваха, че Софиянски бил направил повече. Аз се напъвах, напъвах, и освен, че направи няколко човеко мноооо богати, друго не можах да се сетя. Отделно, че по негово време София беше на ВИС и СИК, а те не беха много по правенето... хаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Данче, добре се оправяш в "политически правилните" квартали, но погледни малко и севера, моля. И там има избиратели и те не са само в Надежда, но и в Орландовци , Суха река, Х. Димитър и пр. ВиК си оставят ръцете. Дупките се зарязват за дълго време, не слягат преди асфалтирането т.к. не се тъпчат. След като ги асфалтират слягат с по 20 см (срещу Била Орландовци напр) и улиците стават пълна мизерия. Кръпките не се заливат с асфалт отстрани (новите кръпки на ул. Каменоделска) и за догодина пак ще се правят. Няма нужда има адски много дупки по Първа Българска Армия и къде ли не по малки улички. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Прави ли ви впечатление, че герберите дават доста интервюта в Стандарт, Монитор, Телеграф и др от същата медийна група? БОСТАН в действие. Извадили са големия ибрик да умият каквото трябва преди изборите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар