IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Пускат столичното метро до летището на 2 април

На 8 май се предвижда да бъде открита линията до бизнес парка

22:05 | 27.03.15 г. 16
Автор - снимка
Създател
Пускат столичното метро до летището на 2 април

Новата отсечка на метрото до летище София ще бъде открита на 2 април, съобщи "24 часа" позовавайки се на кмета на града Йорданка Фандъкова.

Тогава ще бъдат пуснати четирите нови станции, които освен аерогарата ще обслужват квартал “Дружба” и индустриалната зона в района.

Очаква се лентата да бъде прерязана от премиера Бойко Борисов, вицепремиера Томислав Дончев и министъра на транспорта Ивайло Московски.

"Метрото ще се разшири с още 5 км, но това е най-важната му отсечка, защото ще направи София туристическа дестинация и ще облекчи софиянци", заяви Фандъкова.

С пускането на тази отсечка ще бъде направена връзка между летището, Централна гара и с автогарата.

На 8 май пък тържествено ще бъде открита линията до бизнес парка в "Младост" 4. Двата нови участъка със 7 станции ще обслужват общо 90 000 души.

Още новини от Dnes.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:19 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

15
rate up comment 1 rate down comment 2
MZ/X
преди 9 години
Ясно е, че парите не се изпаряват, но говорим за конкурентноспособоност! Ако хората се предвижват по бързо и по евтино, това означава, че конкурентноспособността им се увеличава. В развитите икономики е важно не просто оборот да правиш, а високоефективен оборот, който създава високо БВП!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 2 rate down comment 2
misanthrope
преди 9 години
Като видиш колко е бързо и удобно, друга песен ще запееш, тоя филм сме го гледали и в Младост и в Люлин. Всички обясняваха колко е безполезно, а сега не можеш да се натъпчеш сутрин
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 17 rate down comment 2
динамо
преди 9 години
Метрото е доказано най-ефективния транспорт в целият свят. И сметката е удивително проста: 300,350 хиляди пътници на ден = на 300,350 хиляди лева на ДЕН. Толкова по отношение на ефективността.Аз живея в Дружба 2 и метрото устройва живущите прекрасно. Просто ще открият една спирка на автобуса 204 и тролей 4 и така всички от 5 ,4 и 3 част ще могат да го ползват. Иначе г-да ,знам, че искате, по възможност да има станции до всеки вход ,но ...Още не са построили такова. А всеки ,който е попътувал по света знае какво огромно предимство е да можеш да се придвижиш бързо и евтино (с метро)от летището до центъра на града. Но българският негативизъм е генетика и е необорим.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 8 rate down comment 2
динамо
преди 9 години
Метрото е доказано най-ефективния транспорт в целият свят. И сметката е удивително проста: 300,350 хиляди пътници на ден = на 300,350 хиляди лева на ДЕН. Толкова по отношение на ефективността.Аз живея в Дружба 2 и метрото устройва живущите прекрасно. Просто ще открият една спирка на автобуса 204 и тролей 4 и така всички от 5 ,4 и 3 част ще могат да го ползват. Иначе г-да ,знам, че искате, по възможност да има станции до всеки вход ,но ...Още не са построили такова. А всеки ,който е попътувал по света знае какво огромно предимство е да можеш да се придвижиш бързо и евтино (с метро)от летището до центъра на града. Но българският негативизъм е генетика и е необорим.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 2 rate down comment 7
alexx
преди 9 години
Виж сега, парите не се изпаряват. Ако за пътниците са спестени, то за бакшишите са доход, който те харчат за храна, газ и леки жени и така завъртят оборота. Това в кръга на шегата.Но за престижа си повече от вярно. 3,5 млн пътници, дори да приемем, че всички ще пътуват с метро / 365 дни = 9600 пътника дневно. Като го разделиш на 18 часа работно време на Метрополитен и става средно по 53 пътника на час. На час ще има средно по 8 мотриси, т.е. всяка мотриса ще вози средно по 6-7 пътника. Сметките са правени при общ пътникопоток на летището, заминаващи+пристигащи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 7 rate down comment 3
MZ/X
преди 9 години
Това със закриването на Терминал 1 и аз съм си го мислел! Успоредното опериране на два терминала при сегашния трафик е абсолютно ненужно и скъпо. Целият трафик би могъл да се обслужва със значително по малко служители само от Терминал 2.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 7 rate down comment 11
dr.5rov
преди 9 години
Трябва да добавим и това, че метрото е прекарано така, че е безполезно за живеещите в Дружба-2. Изобщо да усвоим едни пари, полза малка, неудобства много (за обикновення човек разбира се)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 8 rate down comment 2
mpy_yordanov
преди 9 години
Пътят между двата терминала е 1,95 км., което си е бая ходене по полугадния тротоар с куфар с колелца "дрън-дрън". Който знае преките пътища може да си свали пътя на 1,5 км, но за незнаещите по-добре да не рискуват да се загубят.Бая ходене си е. Но пътя между двата терминала си е 1,2 км. (ако не се минава през пистата), така че спасение няма, освен наистина да се ползва само терминал 2.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 12 rate down comment 2
MZ/X
преди 9 години
Метрото не е само престиж, а и ефективност на икономиката! 3,5 милиона души годишно ползват летище София. Ако заради метрото спестят половин час или 10-20 лева за такси, това са 1,75 милиона човекочаса или 35-70 милиона спестени лева годишно. За 10 години това са 17,5 милона човекочаса или 350-700 милиона спестени лева. Част от човекочасовете може спокойно да ги сметнеш и с някаква надница.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 12 rate down comment 3
MZ/X
преди 9 години
Безплатна маршрутка няма да свърши добра работа, освен ако не са много на брой! Представи си, че има струпване на три самомета на Уиз ер с 180 пътници в един момент. Колко маршрутки и колко време има нужда всички тези пътници да се прехвърлят от Терминал2 на Терминал 1 и обратно? Ако си загубят 30-40 минути за операцията, се губи целият смисъл от уж удобното метро.Много по добре беше да предвидят през двора на РВД един хоризонтален и покрит ескалатор, подобно на връзката между Орлов мост и метрото.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още