България се нуждае от радикална промяна в туристическата си реклама пред света, коментира Байко Байков, председател на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции (АБТТА) в интервю за Агенция „Фокус”
По думите му на първо място е необходимо да се обърне внимание на представянето на България в електронна среда. През 2014 г. от Националния бюджет за реклама на България не е отделен нито един лев за електронно присъствие на туризма на България, което поставя страната ни в неизвестност по отношение на огромен брой туристи от по-младите поколения от целия свят, посочва той.
Байков дава за пример Македония, като показва в каква посока и колко ефективно могат да се провеждат рекламни формати, насочени към конкретни пазари. В това отношение от асоциацията са подали много предложения.
Байков изразява надежда за бърза промяна на политиката на национален маркетинг, за да бъдат насочени много ефективно средствата за национална реклама към тези продукти и пазари, които имат потенциал за развитие.
Сериозна криза на изток поставя под въпрос ефективността на целия ни туристически сектор през предстоящия летен сезон, допълва той. Опасения за сезона през лятото изрази и министърът на туризма Николина Ангелкова, която обясни, че се предприемат редица мерки в тази насока.
Сътрудничеството с туроператори от Турция е положителен фактор, защото страната е развита туристическа дестинация и би било добре българският туризъм да успее да се асоциира към този успех, коментира още Байков. Той допълва, че облекчаването на визите за турски граждани ще доведе до ръст на туристите от Турция.
Вече се наблюдава силен ръст на туристите от Турция у нас - около 40% средно, за декември и януари, съобщи преди дни Ангелкова.