IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

До месец тръгва реклама на България като туристическа дестинация по BBC

Доста добър зимен сезон и трудно лято очаква министърът на туризма

11:41 | 30.01.15 г.
До месец тръгва реклама на България като туристическа дестинация по BBC

Освен насърчаване на вътрешния туризъм с 50 малко познати туристически обекта в страната Министерството на туризма подготвя и кампания в международен мащаб, стана ясно от думите на министъра на туризма Николина Ангелкова пред БНТ.

„Още от следващия месец може да я видим тази кампания (в международен мащаб), защото в момента водим разговори с BBC”, заяви тя. По думите й разговорите са били стартирани още през 2013 г., но до подписване на договор така и не се е стигнало.

„От края на декември водим разговори с телевизията, така че максимално да се защитят интересите на държавата и да се рекламираме целенасочено, и смятам, че това ще се случи още март месец, в началото му най-късно“, допълни Ангелкова.

Тя посочи още, че един от договорите, финансиран по Оперативна програма „Регионално развитие“, за реклама по паневропейски телевизии, ще стартира съвсем скоро, в рамките на 2-3 седмици.

За кампанията в чужбина министерството има разработен отпреди рекламен клип, който в момента се надгражда и адаптира на няколко езика, обясни министърът.

Относно вътрешната рекламна кампания с 50-те малко познати обекта, тя коментира, че „това не е точно моята идея“, защото договорът е наследен.

„За съжаление, съм поставена пред свършен факт, защото трябва да избирам между това да изгубим 1,9 млн. лв. и това да рекламираме вътрешен туризъм с концепция и идеи, мислени в други рамки. Изпадам в нелеката задача да обяснявам нещо, което не сме стартирали ние“, заяви тя.

По думите й министерството не е имало възможност да модифицира наследения договор, но е успяло да подобри криейтив концепцията. 50-те малко познати обекта ще се рекламират в 3 национални телевизии, ще има билбордове в 6-те големи града и метро пана, реклама в печатни издания и PR статии, обясни тя.

Добър зимен сезон, трудно лято

Към момента очакванията на министерството за един доста „добър зимен сезон“ се оправдават, има 6-7% ръст спрямо миналата година, каза Ангелкова. Тя допълни, че в началото прогнозите за зимния сезон са били за ръст 4-5%. „Ако вървим така, смятам, че те ще бъдат надминати“, посочи тя.

По думите й българите са около 50-60% от зимните туристи, като в зависимост от курортите разпределението по националности варира.

Тя подчерта силния ръст на туристите от Турция - около 40% средно, за декември и януари.

„Руснаци за зимните курорти не сме загубили много – около 1000 души, 0,5%“, коментира тя.

Именно заради отлива на туристи от Русия и Украйна обаче Ангелкова очаква труден сезон през лятото.

Министерството взема мерки, подчерта тя - участва на абсолютно всички изложения, „ударно рекламираме масовия летен туризъм, културно-историческия, балнео, спа, еко, селския, гурме туризма.“

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:07 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още