IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Очакваме ръст от 20% на българските туристи в Гърция

Към края на годината те ще достигнат 1,2 млн. души по прогнози на Института за анализи и оценки в туризма

08:29 | 03.09.14 г. 27
<p>
	Експерти отчитат бум на пътувания на българи в чужбина и то главно към Гърция. <em>Снимка: Investor.bg</em></p>

Експерти отчитат бум на пътувания на българи в чужбина и то главно към Гърция. Снимка: Investor.bg

В края на годината се очаква да регистрираме ръст от 20% на българските туристи в Гърция. Това е прогнозата на Института за анализи и оценки в туризма, направена пред Investor.bg. През миналата година техният брой е бил 970 хиляди, а до края на 2014-та се очаква да нарасне до 1,2 милиона души.

Очакваното увеличение в броя на туристите към южната ни съседка се основава на вече регистрирания ръст около Великден, когато 450 хиляди души преминаха границата ни в посока Гърция, включително и чужденци, коментира директорът на Института Румен Драганов.

По негови думи тази година има абсолютен бум на пътувания на българи в чужбина и то главно към Гърция. По данни на НСИ ръстът им за второто тримесечие е в рамките на 34,6% спрямо миналата година.

Причините за увеличаване на интереса на българските туристи към гръцкото крайбрежие са няколко, коментира Драганов. Той посочва като съществен фактор откриването на граничния пункт Маказа, което значително улеснява достъпа до Бяло море. Пътят до там е значително съкратен – за някои е два часа и половина, за други само 20 минути, коментира той.

Друга причина българите да избират южната съседка за летни почивки или кратки уикенд пътувания е възможността винаги да бъдат открити свободни места в хотелите там. Това е съществено предимство, според експерта, защото на нашето Черноморие записванията стават значително по-рано и хотелите се пълнят още от предходната година.

Хотелиерите започват да сключват договори с чуждите туроператори година по-рано и затова в последния момент е почти невъзможно да се направи резервация на прилично място и разумна цена. Освен това записванията от типа „в последния момент“, което в Гърция винаги е възможно, за българите е идеална възможност, тъй като ние не планираме отрано отпуските си, „просто не ни е е заложено в народопсихологията“, коментира Драганов.

Той смята, че цената на почивките в Гърция не е толкова съществен фактор при избора на тази дестинация, колкото качеството на предлаганата от съседите услуга. „Българите се чувстват уважавани там, обслужването е на много високо ниво и то не само от гърци, а и от българи“, отбелязва Румен Драганов.

Не на последно място, гръцките хотели и частни квартири имат добър маркетинг, те могат добре да се продават, твърди той. А у нас имаме множество къщи за гости, особено по Южното Черноморие, но няма реклама и информация, която да бъде леснодостъпна и прецизна. Въпреки това Драганов коментира, че България успява да запази вътрешния си пазар – само за миналата година в рамките на страната са реализирани 26 милиона пътувания на българи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:14 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

27
rate up comment 0 rate down comment 1
TIM
преди 10 години
Repoman ти си болен мозък!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
26
rate up comment 0 rate down comment 1
nocalled
преди 10 години
вместо да се стегнат "бизнесмените" по морето и да дадат някакво качество на обслужване е по-лесно да се вайкат и тука редакторите да излизат със статистики. *** така ще е догодина прогнозата ще е за 45% ръст в гърция и още толко в турция
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 3 rate down comment 1
nocalled
преди 10 години
вместо да се стегнат "бизнесмените" по морето и да дадат някакво качество на обслужване е по-лесно да се вайкат и тука редакторите да излизат със статистики. *** така ще е догодина прогнозата ще е за 45% ръст в гърция и още толко в турция
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 6 rate down comment 2
studioaa
преди 10 години
Испания взе решение да събори близо 1/3 от построените хотели и ваканционни имоти по време на бума с цел да се разчистят курортите от излишния бетон. Време е ние да се поучим от техния опит.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 10 rate down comment 1
Miraka
преди 10 години
За много хора вече това ще бъде последната капка, с която чашата ще прелее и ще си хванат самолета за някоя нормална държава, която не се държи с тях като с крепостни селяни. А на тези, които останат, нека да им забранят да ходят и на море. Да им направят държавни санаториуми и само там да им е позволено да почиват :) Много добре ще е за икономиката. Нека направо заплатите им да се конвертират в купони, които ще могат да се осребряват само на правилните места :) В началото и аз си помислих, че мненията ти са пълни с черен хумор, но за съжаление май не е така :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 10 rate down comment 1
studioaa
преди 10 години
Комунизмът отдавна свърши моето момче, събуди се. Тодор Живков не е власт и е абсурдно да се ограничава каквото и да било, което не накърнява човешките права и свободи. Това, което предлагаш се нарича икономически протекционизъм, а той е строго забранен в рамките на ЕС и скоро ще бъде забранен и по отношение на американските компании също след като TAFTA влезе в сила в следващите 5-10 години. Националните приоритети са нещо безсмислено в глобализирания свят, защото самата нациолност не съществува като понятие в него изобщо.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 8 rate down comment 1
Eon
преди 10 години
Цитат: "Не говорех за наливане на пари, а за държавна подкрепа."- Абсурд, против съм парите от данъците ми да се дават за подобна идиотия, само защото някой не знае как се прави бизнес. Няма да храня *** "бизнесмени" с изпрани пари под формата на хотели.Цитат: "Изграждането на национална маркетингова стратегия и международна реклама на сектора, да ни знаят хората че могат да идват при нас на почивка."Националната маркетингова стратегия няма да разреши проблема с лошото обслужване и проблемите описани в постовете ми по-долу. Ако увиеш едно *** в целофан, това не го прави торта с еклери.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 1 rate down comment 13
Repoman
преди 10 години
Не говорех за наливане на пари, а за държавна подкрепа. Изграждането на национална маркетингова стратегия и международна реклама на сектора, да ни знаят хората че могат да идват при нас на почивка. То и сега има национална реклама на туризма ни, но трябва да има повече реклама, да се привличат повече туристи, които да оставят конвертируемата си валута тук, на нас.Отделно, наистина е добре да се ограничат българите да ходят на почивки в чужбина. Така щат - не щат ще идват на нашето черноморие и ще дадат тласък на туризъма ни. Просто трябва да имаме национални приоритети и стратегии.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 6 rate down comment 2
studioaa
преди 10 години
Фалитът и преструктирирането са най-доброто лечение за българския туризъм. Спасяването му чрез наливане на още пари не е решение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 0 rate down comment 1
edimi
преди 10 години
"счетоводно" погледнато констатацията е такава, но "икономически" погледнато, така да се каже, това ще доведе до едни отливи от нечии джобове и приливи в други джобове.Та на тия с "приливната вълна" ще им добре от таз` работа :))).....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още