IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Строителни експерти искат да отпадне тунелът при Кресна

Браншови организации настояват за алтернативни и по-евтини варианти на трасето на магистрала "Струма"

13:28 | 24.04.14 г. 13
Строителни експерти искат да отпадне тунелът при Кресна
Последна актуализация: 04:06 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

12
rate up comment 1 rate down comment 0
fras
преди 10 години
Камарата на строителите протестират, и с право, срещу този 15-километров тунел.Явно обаче не знаят, че в идейния проект за модернизация на ж.п. линията от Радомир до Гюешево и оттам за Македония също има предвиден такъв тунел - 14900 метра, след Жабляно. По същите екологични причини.А общият брой на тунелите в отсечката е 15.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 6 rate down comment 1
ПИЧ
преди 10 години
Няма да имаме път до Сандански и след 10 години, а това ще рече 35 години след падането на Тодор Живков. Баси смотаната държава живеем.Ако някой е гледал по National Geographic Channel предаването за Мегаструктурите, е видял че за 3-5 години се вдигат съоръжения в пъти надхвърлящи един тунел или една магистрала.Просто държавицата (народа) не може да избере грамотни и знаещи хора. И да ги сложи да управляват такива неща. Баси лошия късмет имаме. Все у калта.Разходете се в кв.Манастирски ливади в София - има блокове, а няма пътища до тях. Кални коларски пътища има до тях. Баси смотаните управници имаме, просто да повърнеш. Във всяка една област където погледнеш е това.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 8 rate down comment 0
993
преди 10 години
Баси чета и не мога да повярвам: "За да се управлява едно такова тунелно съоръжение е необходимо да имаме система за управление на магистралите, както и да се мисли за пътната и пожарната безопасност и рисковете при аварии, посочват експертите." Значи в момента не се мисли... Господ да ни е на помощ!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 2 rate down comment 1
Jekata
преди 10 години
Именно, къде са бляли толкова години? Защо досега никой нищо не е казал, особено след като и 2008 е имало обсъждане. Днес искат да вдигат виадукти за 600 млн., вместо тунел за 1.1 млрд. Разликата е, че второто ще го строят чужденци, а нашите както казаха на пресконференцията в случая няма да е бг батко и братко, а ще е в немския. Целия проблем им е, че няма да са те изпълнители, което е подплатено и от гърба на Вожда. По простата причина, че вече така одобрен проекта е вързан с Лот 1, 2 и 4. В случая на неизпълнение духаме супата за кинтите за тях, както и при подобни неразбории нищо чудно да чакат мъгла и евентуално спиране на средства, след което да дойде победоносно на мостика и да рече - На комунистите им спряха пак парите, аз дойдох и ги пуснаха. А и къде ще ги пуснат - на касичките. Последните вместо да пикаят срещу вятъра защо не си договарят по-читав процент като подизпълнители? Те хората де що има протъркаха от Европата сума ти прагове да вземат те пая, сега тука що не са наши
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 6 rate down comment 0
misanthrope
преди 10 години
По принцип за да е магистрала, както пишат долу, трябва тунел. Ако искаме да е евтино, и сега си има път и най-евтино излиза. Въпроса за мен е, че като знам как се поддържат, осветяват и вентилират тунелите у нас, ограничението в тунела ще е 80, а през половината време едната тръба ще е в ремонт, та ще е и 50 и ще стане 1.5 милиарда за беля на главата
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 8 rate down comment 1
mick
преди 10 години
Толкова дълъг тунел се прави само в краен случай. Ама друго си е, на свинче звънче. Реално това е друг вариант на АЕЦ Белене - яко харчене на пари, без краен резултат - 10 години щял да се строи.. + още 5 сигурно.. и ще струва 2 пъти повече. Отделно, че ако въобще се направи ще трябват не знам колко си пари за активно поддържане - вентилация, осветление, видеоконтрол.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 1
MZ/X
преди 10 години
Ако парите от Лот 3 не се загубят не мисля, че спирането на строежа, дори и в последния момент ще е проблем! Много по важно е всички да са убедени, че този вариант е целесъобразен.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 0
MZ/X
преди 10 години
По принцип безконфликтни и разделени от насрещното движение две ленти и аварийна в една посока се водят магистрала. Знам, че има някакви норми за наклон и острота на завоите, но съм ползвал отсечки на магистрали в Европа, където заради остри завои има ограничение от 80 км/ч.Сигурно господата предлагащи този вариант си имат някакви интереси, но на мен аргументите им звучат доста убедително. Аз лично не съм чел много убедителни аргументи за тунелите, но може и това да е моя грешка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 9 rate down comment 0
hm1
преди 10 години
Взе ми думите от клавиатурата, както се казва.Като пътен проектант мога да кажа, че съм достатъчно запознат с идейния проект и ако говорим за МАГИСТРАЛА, то 15-километровия тунел няма алтернатива. Всичко друго е път, пък ако ще и 16 лентов да е.Въпросът е, че при изграждането на такова сложно съоръжение, няма как посочените от теб мафиотчета и сателитчето им Тошко Тодоров да натопят гагата даже и като подизпълнители, понеже наши фирми не са и сънували технологичния режим по който трябва да се работи. Това е работа за японски, френски или немски фирми, изцяло с техен персонал и техника, а Симето, Никито и Тошето да седят отстрани и да гледат умно!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 12 rate down comment 2
MZ/X
преди 10 години
А защо до момента подобна идея не е видяла бял свят? --------------------------------------------------------------------------------------Личният ми отговор е, че от тунел се краде много по лесно. Вече има доста примери за колко се строи магистрала на открито, и ако някой даде нереално висока цена ще бие на очи! Тунелът поради всякакви сложни геоложки проблеми може да струва безкрайно скъпо.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още