Най-големият закрит воден парк в света се планира да бъде построен след около 4 години край Елин Пелин. Съоръжението е част от мащабния проект за развлекателен комплекс “Света София” на компанията “Бългериан Дивелопмънт Холдингс”, който ще се реализира със средства на азиатски инвеститори, съобщи изпълнителният директор на компанията Джоузи Лок на пресконференция.
Общата инвестиция в проекта се изчислява на 1,5 млрд. евро, а очакваната възвръщаемост е 6-8 години, каза още Лок.
Проектът “Света София” ще се реализира на територията на община Елин Пелин. Инвеститорите в момента преговарят с правителството и с местната власт, за да уточнят терена, върху който ще се строи. Необходим е парцел с площ 1 500 – 2 000 дка. Подготвят се и документите, с които проектът “Света София” да кандидатства пред агенцията по инвестиции за приоритетен, уточни Лок.
Целта на инвеститорите е да наложат проекта, както и София и България като цяло, като предпочитана дестинация за градски и конферентен туризъм.
Същите инвеститори преговарят и за придобиването на голф игрището до с. Равно поле край София. Очаква се преговорите по сделката да приключат скоро, коментира Лок, като подчерта, че азиатските инвеститори са избрали страната ни заради природата и политическата и икономическа стабилност.
По думите й когато заработи на пълен капацитет, развлекателният комплекс “Света София” би удвоил годишния туристопоток към България. Според изчисленията на компанията през първата година от функционирането на комплекса легловата база вероятно ще бъде заета на около 60 на сто, а средният престой на посетителите ще бъде около 2,1 дни плюс още 1 допълнителен ден на друго място в страната.
Комплексът
Планира се в мащабния комплекс да бъдат построени хотел, който след приключването на първата фаза на строителството ще разполага с над 4 хиляди стаи, конферентен и изложбен център, закрит воден парк, голям мол, в който ще бъдат поканени да присъстват водещи световни брандове, някои от които в момента не присъстват на българския пазар, концертна зала, казино, детски център, барове и ресторанти, спортна зала, жилищна зона, както и закрита градина, вдъхновена от традиционната за България роза.
Джоузи Лок посочи, че в целия комплекс ще се промотират и представят традиционни за страната ни храни и обичаи, българският фолклор, култура и богатото културно-историческо наследство, както и българската природа.
Тя подчерта, че няма комплекс от такъв тип в Европа, заради което проектът си е спечелил подкрепата на представители на българската общественост, правителството, а и на чужденци, които биха го посетили, включително и на чужди инвеститори, които биха се включили в него.
Реализацията на проекта се планира да започне през юни, а крайният срок за приключването му е 36 – 44 месеца, посочи Джоузи Лок. По време на строителството ще бъдат разкрити над 10 хил. работни места.
Инвестиции извън туризма
Освен в комплекса “Света София” край столицата, “Бългериан Дивелопмънт Холдингс” планират да правят и други вложения в България – в имоти, в сферата на финансите, в производството и високите технологии, в транспорта.
Планира се компанията да бъде листната и на Българската фондова борса (БФБ), за да се гарантира пълна прозрачност на дейността и в страната, посочи Джоузи Лок.
преди 10 години И един станиол завива шоколада с мармот. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ето това е нещо, макар и малко но полжително. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години В хода на представянето на проекта стана ясно, че инвеститорите били поканени от Александър Томов. Настоящият собственик на ЦСКА очевидно има афинитет към инвеститори от Изток, след като преди години доведе индиеца Прамод Митал, който стана последният собственик на "Кремиковци", преди комбинатът да фалира. Сега Томов твърди, че е миноритарен акционер в "Света София". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Възвращаемост в София за 6-8 на 1,5 млрд. евро инвестиция звучи повече от фантастично. В конферентния туризъм има много голям хляб, но както вчера писаха в една статия, София има голям проблем като туристически бранд...Повечето от организаторите на конференции искат да организират мероприятието на познато и привлекателно за участниците място за да има по голям шанс да си платят таксата и да дойдат.Реално цялата държава трябва да се ребрандира, но като чета статията, такива са амбициите на инвеститорите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Добре ва Ку- Ку защо гледаш нещата само от едната страна ва ?България се посещава и от 6 милиона туристи ва ?Я смята сега ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Поредния фоерверк за ***,но както знаем умни гласоподаватели нямат и ще си свърши работата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Нещо подобно може би ще еhttp://***.tropical-islands.de/de/attraktionen/И там акционерите са азиатци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Интересно. Мисля, че ще е добре, ако стане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години предлагам да сътворим пустиня и да се конкурираме с пустините в арабските страни и да каним арабелите да вилнеят по пясъците с колите си без ограни4ения и също така да направим по голям водопад от ниагарския и да идват да се снимат с него и така да пълним бюджета отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Пък го сложили и на първа страница.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар