IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Входни такси за големите вериги вече няма, натискът обаче продължава

Размерът на таксите не се е променил, просто терминът "входна такса" вече не съществува, заяви Мариана Кукушева

09:54 | 19.01.14 г. 7
Входни такси за големите вериги вече няма, натискът обаче продължава

Входните такси за българските доставчици в големите търговски вериги може да са премахнати, но това по никакъв начин не намалява общия обем и размера на сумите, които българските производители трябва да плащат. Това заяви председателят на Асоциацията на хлябопроизводителите и член на Съюз "Произведено в България" Мариана Кукушева пред Investor.bg.

Потърсихме Кукушева във връзка с появила се в медиите информация, че някои от големите търговски вериги са премахнали така наречените входни такси за продукти на български производители, които се предлагат в тяхната мрежа.

„Договарянето между доставчиците и търговските вериги е конфиденциално. Входните такси са премахнати, защото като цяло терминът „входни такси“ вече не съществува. Просто вече няма такса, която да се нарича по подобен начин. Така се случва обаче, че сумарно таксите и размерът им, към българските доставчици, не са намалели. Натискът от страна на веригите продължава“, обясни Кукушева.

"Има един друг принцип, който се запази. Големите вериги изискват постоянно отстъпки от страна на доставчиците, които са принудени да дават продуктите си на цени под санитарния минимум", категорична бе тя.

Кукушева се опита да обясни сутиацията, давайки пример с пакет сирене на производствена цена 10 лева. Оказва се, че големите вериги през последните няколко години искат доставчиците да им предоставят продуктите с отстъпки в размер от 10% до 30% върху производствената стойност на артикула. Това влиза в границата на така нареченото доброволно договаряне, което също е конфиденциално и е строго индивидуално за всеки отделен магазин и доставчик.

"В този случай със сиренето възможностите пред производителите, за да имат някаква печалба, или поне да са на нулата, са два. Продуктът да бъде изработен със сухо мляко или с други некачествени съставки. А вторият вариант е производителят да не инвестира средства във фонд работна заплата. По този начин няма как работниците му да продължат да произвеждат същия продукт и той да бъде качествен", обясни тя.

По този начин изграждаме една абсолютно неконкурентна икономика.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:24 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

7
rate up comment 0 rate down comment 0
Stoqn_Trakiev
преди 10 години
Да де Не к.р а х.й
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 0
ivanrog
преди 10 години
Кое ви е основния бизнес - търговията или производството? Ако в началото на 90-те имахте нормални партньори или защита от страна на организация на производителите щяхте ли да се захванете с търговия? Каква част от вашата продукция е във вашите магазини и каква част от продаваните стоки във вашите магазини е ваша продукция? Единствения сектор, за който се сещам да важи до някъде правилото собствено производство-собствени магазини е месопреработката, който е доста локален сектор и изолиран случай.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 14 rate down comment 2
rover
преди 10 години
Какво ще стане, когато производителите почнат да инвестират и в търговията на дребно - ще заделят средства и за този аспект на бизнеса, ще се занимават с нов за тях бизнес, а крайния резултат е по-скоро отрицателен. =========================================================================Изобщо не е вярно горното твърдение и аз съм живия пример за това. Имам си собствени магазини в които продавам продукцията си и ми е напълно безразлично, когато търговците ми обясняват кое как трябвало да бъде - производителят да си произвежда, търговецът да търгува - защото видите ли, нямало как да просъществуват, защот в моите магазини цените били ниски и т.н. А когато в началото на 90те им се молех да ми продават производството, те се подиграваха с мен. Досега да съм се затрил, ако разчитах на търговеца. И да ви светна - търговията е много лесна, ако има какво да дадеш на клиента. Основното е асортимент, постоянно качество, разумна цена...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 16 rate down comment 0
alexx
преди 10 години
Има месарници и млекарници, продаващи собствена продукция в свои магазинчета. По мои наблюдения някои тях са доста посещавани. Вярно, далеч по-лесно е да бухаш всичко на едро у големите вериги, ама като не искаш да те изнудват, ще трябва да се постараеш малко. Клиентите обаче ще се отплатят за усилията.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 5
ivanrog
преди 10 години
Всъщност това не е най-добрия начин при сегашната ситуация в България. Не е ли нормално всеки да се занимава с това, в което е добър - производителите да произвеждат, съответно да инвестират в производството, а търговците да предоставят на потребителите, продукцията на тези производители? Какво ще стане, когато производителите почнат да инвестират и в търговията на дребно - ще заделят средства и за този аспект на бизнеса, ще се занимават с нов за тях бизнес, а крайния резултат е по-скоро отрицателен. Да, коопериране трябва, но не за да създават магазини, а за да има кой да излиза със силна позиция, която да защитава пред търговците на дребно - обединения на производителите. Не малка вина имат и самите потребители, които в масовия случай не се интересуват какво точно потребяват, а и често избягват българското, поради наложени стереотипи - то е с ниско качество, задължително ни мамят, защо ще пълним гушата на някой български мошеник и т.н., примери колкото искате.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 0
FNM
преди 10 години
Сигурно ги притискат, но обясненията от въпросната Кукушева са в стил "дрънканици"...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 24 rate down comment 3
melon
преди 10 години
Направете си собствени магазини за продукцията. Кооперирайте се. Ако в тях държите оптимални цени и не се упражнявяте с тях и с качеството на стоката ще сте ОК. Правете поне елементарна реклама в района на магазина. Иначе веригите все ще ви тормозят.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още