IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Петър Диков: Ще трябва да преосмислим трасето на "Хемус"

Магистралата е във вида си отпреди 30 години, който е нефункционален, смята главният архитект на София

16:15 | 09.04.13 г. 18
Петър Диков: Ще трябва да преосмислим трасето на "Хемус"

Вероятно ще се наложи да преосмислим и да направим нови анализи за трасето на автомагистрала "Хемус". Сега тя е във вида, в който е проектирана през 1981 г., а към настоящия момент той е нефункционален. Това каза главният архитект на София Петър Диков по време на VIII-та Годишна конференция за стратегическа инфраструктурa, която се проведе в столицата.

"Ще трябва да преосмислим трасето на "Хемус", защото за разлика от Южна България, където магистрала "Тракия" преминава близо до опорните градове, магистрала "Хемус", в трасето й отпреди 30 години, преминава практически, като транзит между София и Варна. По този начин тя няма да бъде ефективна за региона и няма да му помогне да се развие", категоричен бе Диков.

Като направи коментар за транспортните връзки в страна и как те влияят на икономическото състояние на регионите, той посочи, че има значителни части от територията на страната, които загиват географски. Една от причините за това е липса на инфраструктура, но и липсата на възможност за развитието на такава.

"Тук говорим за цяла Северна България, която има проблем с инфраструктурата още от години. Там положението е критично", подчерта главният архитект. Ако трасето на "Хемус" се преразгледа, този инфраструктурен проект ще допринесе много сериозно за модернизирането на Северна България и нейното икономическо раздвижване, смята Диков.

По негови думи неслучайно през следващия програмен период ще се постави акцент на доизграждането на автомагистрала "Хемус".

 

 

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:04 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

17
rate up comment 9 rate down comment 2
lozkhris
преди 11 години
*** ние можем и София-Архангелск-Варна да я направим, та белким свържем Русия с Европа.Айде, стига глупости !! Магистралата е между Варна и София, а от възела на Белокопитово трябва да се изгради магистрала и до Русе. Съвсем просто е. От там нататък трябва да се построи магистрала Черно Море, която ще свързва Русе с Малко Търново през Варна и Бургас.. Прибави Струма, ама до Видин и Пловдив-Свиленград и завършват правилния инфраструктурен пръстен в България. Това в Хърватия го направиха за 3 години, да не говориме как става и за колко време в Германия и Холандия. Тук ще обмисляме проекти и ще "усвояваме" пари докато децата ти влезнат в старчески дом. Не трасето трябва да се променя, а политиците и манталитета на българина.Другото ще стане много лесно
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 2 rate down comment 7
voltrieel
преди 11 години
Печелете по $27 на ден и $11 за всеки регистриран чрез вас човек! Това са реални пари !!!!!!!!Вижте повече информация на този сайт https://sites.google.com/site/getcashbg/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 26 rate down comment 4
индианеца
преди 11 години
Приоритетите в България винаги са били около Софийски санджак и околните вилаети. Северна България доказано не съществува за тия хора ... най-старите български земи. Позор !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 7 rate down comment 9
i_ivanov80
преди 11 години
Разликата е, че София - Русе - Варна може да се изгради с европейски пари. Наистина разстоянието е около 50 км повече, но това ще струва на бюджета около 25 мил. евро (смятам грубо грубо), защото за тях плащаш 20% от стойността на обекта.В другия случай имаш 110 км от държавния бюджет, което ще е поне 275 мил. евро. Получава се разлика от около 200 милиона евро, което съвсем не е нищожно.Осъществява се магистрална връзка София - Букурещ (2 европейски столоци), ако можем да приемем румънските 70 км за магистрала ):).Терена на София - Русе - Варна също е много по лесен за строителство, така че и това е предимство.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 8 rate down comment 1
tenero
преди 11 години
Както се вижда магистралата не може да бъде реализирана в сегашния си вид, КАК ще бъде реализирана ако се удължи?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 5 rate down comment 11
i_ivanov80
преди 11 години
Всички забравяте, че ресурсите са ограничени. За програмата 2014-2020 е много вероятно да ни намалят европарите в сравнение с предната програма.Струма 3 струма 1 милиард евро и е с приоритет. Скоростния път Монтана-Ботевград е естественото продължение на новия Дунавмост и следователно трябва да го има. Тунел под Шипка ...и.т.н.Най-големия проблем пред ХЕМУС е, че 110 км от сегашното му трасе на са европейски коридор. Това значи, че ако ще се прави, ще е с държавни пари.Затова и аз мисля, че магистралата трябва да бъде София - Русе - Варна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 22 rate down comment 1
vzhekoff
преди 11 години
Този човек да вземе да погледне картата, преди да предлага глупости.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 34 rate down comment 5
Momchil_Matev
преди 11 години
Този човек за пореден път доказва колко некадърен е всъщност. Какво значи да се преработи, за да се свържат опорни градове по подобие на Тракия в Южна България? За Тракия имаме - Ихтиман, Пазарджик, Пловдив, Чирпан, Стара Загора, Нова Загора, Сливен/Ямбол, Бургас.За Хемус имаме Ботевград, Правец, Плевен/Ловеч, Велико Търново/Горна Оряховица, Търговище, Шумен, Каспичан, Варна.Хемус е по-дълга магистрала, обслужваща повече населени места. Разбира се, че е нормално да има магистрала до Русе - само че нека бъде по подобие на Марица между Тракия и Свиленград, като отклонение на Хемус. Това не прави Хемус неефективна магистрала. И не му прави чест на г-н Диков, че разритва всички соц.проекти. Защото много от проектите в София са на 30-ина години и все още се оказва, че са направени добре обмислено (напр. бул.Гешов е бил проектиран много отдавна). Но г-н Диков вместо да използва готовите проекти, които някой вече е направил, предпочита да плаща на нови "проектанти", за да си делкат парите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 24 rate down comment 6
melon
преди 11 години
Явно има едни терени, дето са закупени и сега ще мине оттам една магистрала с преосмислено трасе.Айде сега - не сме чавдарчета...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 9 rate down comment 15
i_ivanov80
преди 11 години
И помислете само дали наистина от икономическа гледана точка няма да е по добре магистралата да е София - Русе - Варна (при ограничен бюджет). Така ще бъдат свързани 2 европейски столици. Това е била и идеята на арх. Диков. Той казва, че повечето магистрали и ЖП които се строят в момента са за вътрешна консумация, а би трябвало да се наблегне на връзките с Турция, с Македония и със Сърбия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още