Вероятно ще се наложи да преосмислим и да направим нови анализи за трасето на автомагистрала "Хемус". Сега тя е във вида, в който е проектирана през 1981 г., а към настоящия момент той е нефункционален. Това каза главният архитект на София Петър Диков по време на VIII-та Годишна конференция за стратегическа инфраструктурa, която се проведе в столицата.
"Ще трябва да преосмислим трасето на "Хемус", защото за разлика от Южна България, където магистрала "Тракия" преминава близо до опорните градове, магистрала "Хемус", в трасето й отпреди 30 години, преминава практически, като транзит между София и Варна. По този начин тя няма да бъде ефективна за региона и няма да му помогне да се развие", категоричен бе Диков.
Като направи коментар за транспортните връзки в страна и как те влияят на икономическото състояние на регионите, той посочи, че има значителни части от територията на страната, които загиват географски. Една от причините за това е липса на инфраструктура, но и липсата на възможност за развитието на такава.
"Тук говорим за цяла Северна България, която има проблем с инфраструктурата още от години. Там положението е критично", подчерта главният архитект. Ако трасето на "Хемус" се преразгледа, този инфраструктурен проект ще допринесе много сериозно за модернизирането на Северна България и нейното икономическо раздвижване, смята Диков.
По негови думи неслучайно през следващия програмен период ще се постави акцент на доизграждането на автомагистрала "Хемус".
преди 11 години *** ние можем и София-Архангелск-Варна да я направим, та белким свържем Русия с Европа.Айде, стига глупости !! Магистралата е между Варна и София, а от възела на Белокопитово трябва да се изгради магистрала и до Русе. Съвсем просто е. От там нататък трябва да се построи магистрала Черно Море, която ще свързва Русе с Малко Търново през Варна и Бургас.. Прибави Струма, ама до Видин и Пловдив-Свиленград и завършват правилния инфраструктурен пръстен в България. Това в Хърватия го направиха за 3 години, да не говориме как става и за колко време в Германия и Холандия. Тук ще обмисляме проекти и ще "усвояваме" пари докато децата ти влезнат в старчески дом. Не трасето трябва да се променя, а политиците и манталитета на българина.Другото ще стане много лесно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Печелете по $27 на ден и $11 за всеки регистриран чрез вас човек! Това са реални пари !!!!!!!!Вижте повече информация на този сайт https://sites.google.com/site/getcashbg/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Приоритетите в България винаги са били около Софийски санджак и околните вилаети. Северна България доказано не съществува за тия хора ... най-старите български земи. Позор ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Разликата е, че София - Русе - Варна може да се изгради с европейски пари. Наистина разстоянието е около 50 км повече, но това ще струва на бюджета около 25 мил. евро (смятам грубо грубо), защото за тях плащаш 20% от стойността на обекта.В другия случай имаш 110 км от държавния бюджет, което ще е поне 275 мил. евро. Получава се разлика от около 200 милиона евро, което съвсем не е нищожно.Осъществява се магистрална връзка София - Букурещ (2 европейски столоци), ако можем да приемем румънските 70 км за магистрала ):).Терена на София - Русе - Варна също е много по лесен за строителство, така че и това е предимство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Както се вижда магистралата не може да бъде реализирана в сегашния си вид, КАК ще бъде реализирана ако се удължи? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Всички забравяте, че ресурсите са ограничени. За програмата 2014-2020 е много вероятно да ни намалят европарите в сравнение с предната програма.Струма 3 струма 1 милиард евро и е с приоритет. Скоростния път Монтана-Ботевград е естественото продължение на новия Дунавмост и следователно трябва да го има. Тунел под Шипка ...и.т.н.Най-големия проблем пред ХЕМУС е, че 110 км от сегашното му трасе на са европейски коридор. Това значи, че ако ще се прави, ще е с държавни пари.Затова и аз мисля, че магистралата трябва да бъде София - Русе - Варна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Този човек да вземе да погледне картата, преди да предлага глупости. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Този човек за пореден път доказва колко некадърен е всъщност. Какво значи да се преработи, за да се свържат опорни градове по подобие на Тракия в Южна България? За Тракия имаме - Ихтиман, Пазарджик, Пловдив, Чирпан, Стара Загора, Нова Загора, Сливен/Ямбол, Бургас.За Хемус имаме Ботевград, Правец, Плевен/Ловеч, Велико Търново/Горна Оряховица, Търговище, Шумен, Каспичан, Варна.Хемус е по-дълга магистрала, обслужваща повече населени места. Разбира се, че е нормално да има магистрала до Русе - само че нека бъде по подобие на Марица между Тракия и Свиленград, като отклонение на Хемус. Това не прави Хемус неефективна магистрала. И не му прави чест на г-н Диков, че разритва всички соц.проекти. Защото много от проектите в София са на 30-ина години и все още се оказва, че са направени добре обмислено (напр. бул.Гешов е бил проектиран много отдавна). Но г-н Диков вместо да използва готовите проекти, които някой вече е направил, предпочита да плаща на нови "проектанти", за да си делкат парите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Явно има едни терени, дето са закупени и сега ще мине оттам една магистрала с преосмислено трасе.Айде сега - не сме чавдарчета... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години И помислете само дали наистина от икономическа гледана точка няма да е по добре магистралата да е София - Русе - Варна (при ограничен бюджет). Така ще бъдат свързани 2 европейски столици. Това е била и идеята на арх. Диков. Той казва, че повечето магистрали и ЖП които се строят в момента са за вътрешна консумация, а би трябвало да се наблегне на връзките с Турция, с Македония и със Сърбия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар