Логистиката има шанс да се превърне един от двигателите на българската икономика, прогнозира в предаването „Седмицата” на Дарик радио, служебният министър на икономиката, енергетиката и туризма Асен Василев.
По негови думи страната ни може да се превърне във входната врата на Китай и Азия към Европа, защото европейските летища са запълнили капацитета си. Той отрече обвиненията, че така отново се съсредоточаваме върху производство с ниска добавена стойност и българите просто ще опаковат или сглобяват азиатските продукти.
Покрай логистичните паркове има възможност да се надграждат услуги с много висока добавена стойност, важно е първо да осигурим логистичния поток, смята още Василев.
Василев обясни още, че в момента секторът на технологиите и производството на електроника се е „изстрелял” – български фирми произвеждат различни високо технологични продукти, които са без аналог на световния пазар.
Те на този етап нямат досег с държавата, но тя може да помогне много.
Едно от нещата в тази насока например е изграждането на лаборатория за сертифициране на електрониката по стандарта СЕ. В момента, макар и част от ЕС, в България подобна лаборатория липсва и българските компании трябва да изпращат своите продукти в друга страна от общността, за да получат сертификат за качество.
„Ето тук държавата може да помогне”, категоричен е Василев.
Той призова отново малките и средните предприятия да се възползват от кредитите по програма JEREMIE 2, където средствата са в размер на 380 млн. евро, а лихвата е наполовина. Парите от заемите могат да се използват за текущи разходи.
Събирателността е значително по-висока при плосък данък
Хората си плащат данъците, когато има една ставка, а при увеличаване на данъците не съм сигурен дали имаме необходимия апарат да гарантира данъчната събираемост, смята още служебният министър. Той обясни, че е в подкрепа на плоския данък и защото трябва да бъде запазена предвидимостта на държавата.
По отношение на сметките в офшорни зони, Василев беше категоричен, че те трябва да бъдат осветлени, защото трябва да се знае дали са платени данъците върху тези суми.
Припомняме, че "теч" на данни показа собствениците на офшорни сметки, като очакванията са през следващата седмица да бъдат огласени и българските имена в списъка.
преди 11 години Приветствам такава политика.Дано и китайците да намерят достатъчно силни мотиви да стъпят тук по пътя към европейския пазар. Доскоро си мислех че са избрали Гърция за тази цел. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години На всеки шест месеца да правим избори за народно събрание и да се назначава ново правителство, пак разходите няма да са толкова големи, колкото тези могат да окрадат докато ги оставяме да правят каквото си поискат между изборите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Очевидно новото правителство за няакакви си 20-30 дена успя да се покаже на публиката: премиерчето изпълнява глупави ПР ходове по жълтите павета или по Варненските такива, а Харвардското бакалавърче тръчка по него.От 23-24 години всеки нов търси да ни направи някакви, като ни вкарва в скодоумни схеми: прусаците на Балканите, Швейцария на Балканите, Енергиен център на Балканите, врата към руския пазар, врата на Русия в Европа, земеделска територя на Израел, ИТ център на балканите...Сега сме и врата, ПОДЛЕЗ МОЖЕ БИ, на китайците. Те горките не познават пазарите в Европа и света, и така са го закъсали, че ние ще ги спасим.Министърчето да отиде да си завърши магитратурата и да не се връща. Няма кой да му повярва на тъжния модър поглед, със златни отражения... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Понеже виждам много експерти тук във форума, ще задам един много елементарен въпрос. Ако си представим, че се създаде среща на Г 100, мислите ли, че България ще бъде представена? Ако отговорът Ви е НЕ, какъвто е моя, то може би е добре да се преосмислят голяма част от постовете. Теоритично и България може да купува газа от Русия на цени като Германия или Англия, ако ЕС направи общ договор, а не всяка страна да договаря сама, ама ето на не е така. Не е лошо да се приемат реалностите и да се търси оптималното решение в рамките на това, което е възможно. Това какво ще стане и Господ не го знае, ама докато го чакаме, може и да не го дочакаме. Както е казано: Животът е всичко това, което ти се случва, докато короиш планове за него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Абе айде стига глупости . логистичен какво ? С недовършени магистрали несвързани с европейските , с железница на ниво 60-те , с пристанища в който не е инвестиран нито лев от 40 г . ? Аман от тъпотии ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Бих перефразирал "да свалим *** и пред китайците". А иначе сътрудничество - ДА, и с други държави от Азия-ДА, НО със суверенна политика в рамките на ЕС, всеки така прави. А иначе, да се на**зим и на жълти/пък те където стъпят оттърване няма/ и да изиграем роля и на Троянски кон за ЕС, ще е равнозначно на окончателно заличаване на БГ. НЕ, че в последните 600 години не се доказваме като въртиопашки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Забравих да допълня, че ще ни трябват поне 8 електроцентрали като Белене, инача ще падне напрежението в контактната мрежа. На влаковете де. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Това е то да си варналия. Веднага ти се привиждат пристанища, като Хамбург и Ротердам. Приятелю, Ротердам не беше ли най-голямото пристанище в света? Как па не ти дойде на ум да направим и небостъргачи, по-големи от тези в Дубай и търговски център поне като този в Шанхай. Ами че то и летището във Варна ви е по-малко от Хийтроу или Домодедово. Не бе ,трябват си ни такива неща. Един два космодрома като на кейп Канаверъл няма да са ни излишни, трансконтинентални авиолайнери и круизни кораби и супертанкери с водоизместване по 700 хиляди тона защо не строим А? Ти си се хванал с някакво си Ротердамско пристанищенце, което обслужва по сто кораба на час и милиони тонове товари на ден. Сичко това ако земе да пристига тука ЖП товарни превози ще трябва да поръча поне 2 милиона тона релси, 700 хиляди вагона и 10 хиляди локомотива. А безработицата мигом ще стане минус 1000% и ще осигурим половината от Еврозоната. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години ...Което не означава, че няма смисъл от укрепване на сътрудничеството с Китай. Даже напротив. Но...ако само ще отваряме и затваряме врати, за какво е някому да се ангажира с нашите проблеми? По-скоро, баланс на интересите може да очакваме, ако се превърнем във врата както на Китай, Индия и т.н азиатски икономики към Европа, така и на Европа към Китай, Индия и останалите в Азия. Останалото ще ощети ЕС и няма как да се надяваме да продължи да ни подкрепя и тя, както днес. БАЛАНС И В ДВЕТЕ ПОСОКИ. Другото не е нито сигурно, нито трайно, нито взаимоизгодно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години :МНОГО оригинална, ХА-ХА-ХА-ХА-ХА :)Прочее, поредният мерак да се слагаме на силните на деня. Абе, какво стана със самоуважението ни ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар