Страната ни трябва да инвестира близо 500 млн. евро в проекта „Южен поток“. Това заяви министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев в интервю за "Нова телевизия" по повод инвестиционното решение, което страната ни трябва да подпише за изграждането на газопровода.
Добрев припомни, че компанията "Южен поток България" е била създадена през 2010 г., а в нея акционери са „Българският енергиен холдинг“(БЕХ) и "Газпром". Те имат равни дялови участия в нея. При подписването на споразумението е било договорено, че тръбата ще се финансира със 70% привлечено и 30% собствено финансиране.
В тази връзка Добрев обясни, че сметките на проектаните, които работят по газовия проект, показват, че тръбата ще струва около 3,3 млрд. евро. Тъй като Русия и България имат равни дялове в "Южен поток България", означава, че по груби изчисления, страната ни трябва да инвестира около 500 млн. евро в проекта.
Добрев обаче заяви, че страната ни няма средствата, за да поеме инвестицията. „Държавата и БЕХ не са поемали никакви ангажименти по финансирането на проекта. Финансирането ще бъде на 100% проектно финансиране и БЕХ няма да дава "живи" пари“, разясни той.
Икономическият министър коментира, че срокът на експлоатация на тръбата е 25 години, а жизненият цикъл - 40 години. По повод новите параметри на проекта той уточни, че промяна единствено ще има в техничеките изисквания - дължина на тръбата, колко цола и т. н.
"Няма нищо скрито. Със сигурност българския интерес е защитен", увери Добрев. Помолен да коментира реакцията на президента Росен Плевнелиев, който преди дни каза, че няма достатъчно информация за "Южен поток", той отговори, че не може да коментира реакцията на президента.
"Не знам с каква информация той разполага. Никой не е водил тайни преговори. Българските интереси са достатъчно добре защитени. Всичко е прозрачно", допълни той.
Междувременно стана ясно, че премиерът Бойко Борисов е получил покана за участие в тържествената първа копка на "Южен поток".
Припомняме, че събитието е насрочено за 7 декември край руския град Анапа, който се намира на западния бряг на Черно море. Оттам ще тръгва тръбата, която след като мине по дъното, ще излезе край Варна. Официалната покана от руската страна е и до ресорния министър Делян Добрев, както и до шефа на Български енергиен холдинг Михаил Андонов.
преди 12 години Да се хванем ли на бас, че никой от вас не е на ясно как и защо се движи ветроходният кораб? Да не говорим, че мнозина от вас нямат никаква представа каква е разликата между синхронния и асинхронния електродвигател. Или защо фирмата Зулцер произвежда главно двутактови дизели. Но както всеки *** може да стане огняр или моторист, с ОЩЕ ПО-ГОЛЯМА СИЛА ВСЕКИ *** МОЖЕ ДА СТАНЕ БАНКЕР ИЛИ ИНВЕСТИТОР. Тоэва е много лесно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Така че, ако искате драги инвеститори, да знаете в какво да инвестирате се налага да имате и известни технически познания. Аз не бих инвестирал в електромобили, защото те са се появили заедно със съвременните автомобили, и до сега не са имали успех. Преди 10 години си купих акумулаторен винтоверт, и след като се скапа не съм си купувал втори. Акумулаторите, уви все още не са това, за което си мечтаем. На този етап не бих инвестирал и във ВЕИ. Те са известни на човечеството още по-отдавна Пуфтящите параходи са сменили Гордите ветроходи. Ветроходният кораб е нещо, което превръща енергията на вятъра директно в движение и всеки, който иска да научи колко лесно и наистина ефективно става това може да се обърне към мен, защото съм инструктор по ветроходство. Колкото и да са бързи ветроходите те не могат да се конкурират с параходите и основната причина за това е , че ветроходите се нуждаят от квалифициран екипаж. Всеки *** може да стане огняр или моторист, срещу нищожно заплащане. Или инв отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години А, що - ако взема мерките на дядо ми, светлото бъдеще ВЕЧЕ е настъпило. Така и не разбра човека (Бог да го прости) от какво сме все недоволни - по стандартите от неговото време ние просто няма от какво да се оплакваме... :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Пренасянето на втечнен газ с танкери - газовози не е чак тъй лесна работа. За да се пренася това чудо по море се налага да се охлажда до много ниска темпелатура. Ако се не лъжа - до - 175 градуса по Целзий. Колкото и да е евтин газа, транспорта и инфраструктурата ще изядат печалбата. Да не говорим какви съоръжения ще трябва да си построи всеки по пристанищата, ако иска да купува такава суровина. Да не говорим, че турците с голям зор биха пуснали такова чудо да мине през Босфора. Техническите проблеми често не са толкова лесно преодолими, колкото смятат инвеститорите, иначе отдавна всички щяхме да караме електромобили. Или да се разхождаме по Луната. Или поне всички самолети да са свръхзвукови, а "Светлото бъдеще" щеше да е настъпило много отдавна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Разбира се че са започнали, камиони, ТЕЦ, домове, цели сгради минават на газ. Преустройството обаче отнема години и милиарди долари. За разлика от петрола газа е много трудно и скъпо да се транспортира по море. Това е проблемът на щаските компании. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години "Шистовия газ в САЩ се чудят каkво да го правят вече"------------------Ами тогава да си трансформират автоиндустрията и автотранспорта на газ! Започнали ли са да го правят? Ако да, значи си прав. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Finta, Къде видя конспирация и фантастика? Шистовия газ в САЩ се чудят каkво да го правят вече, затова е 3 пъти по-евтин от същия газ на Азиатските пазари и около 2 пъти по-евтин от Европа. Вземи прочети малко, че да не се излагаш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Вероятно бихме могли да се откажем от руския газ изобщо, но трябва да го заменим с нещо, докато (когато и ако) тръгне Набуко, изкопаем си наш или да чакаме американците да ни докарат с танкери... Дотогава (5-8-10 години?) на мазут и ток, че е по-евтино... А и газът не е само парното, сериозно и целогодишно "умиргът" и некои други дейности без него!Нека пишещите смело тук русофоби опишат една работеща, ефективна, и изгодна концепция за осигуряване на страната ни с природен газ от 1-ви януари 2013 г. без участието на Газпром! Нека е дори за 2014 г. - 2015 г.! Напр., догодина отоплителния сезон да тръгне БЕЗ руски газ! ОК?Нали не се плаща за писане тук, мераклии бол...! хаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Южен поток има алтернативи на България и ще се реализира при всички случаи централна Европа го иска! Само *** или политически глъм може да пропусне шанса да участва в такава стратегическа инфраструктура като преноса на енергийни ресурси!Руснаците могат да пуснат тръбата и през Румъния, но ще им е по-скъпо. Тези преразходи те ще си ги избият пак от нас, като ги натоварят в цената на газа по старото трасе. Те руснаците искат да продават газ, но не забравяйте, че има доста мераклии от ЕС, които искат и да го купуват! В случая руснаците могат да ни пратят да се разберем с тях защо спираме проекта. Има в СЕ и ЕК някои чиновници, които ръмжат срещу Газпром, но това е за парлама, защото винаги накрая едрият бизнес има думата, а той обича евтините руски ресурси! Наскоро хърватският президент орева света, че от много акъл са изпуснали тръбата да ги подмине! Да не ревем после и ние?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Пак си чел за световната конспирация :) Нема лошо. Научната фантастика май още е на мода. отговор Сигнализирай за неуместен коментар