До края на годината се очаква да започне изпълнението на 8 крупни инвестиционни проекта, като три от тях са в областта на автомобилостроенето. Това съобщи в интервю за БНТ министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев, представяйки промените в закона за инвестициите, които се очаква да бъдат приети от кабинета на днешното правителствено заседание.
Инвестиционните проекти от клас А надхвърлят 10 млн. евро, като с предлаганите промени държавата ще предложи допълнителни насърчения с временно поемане на осигуровките за бизнеса, който разкрива нови работни места, поясни министърът.
След силния отлив на външни капитали, отбелязан след кризата от 2008 г., кабинетът постепенно отчита повишаване на инвеститорския интерес.
Докато през миналата година в страната бяха привлечени едва четирима крупни инвеститори, то само до август тази година имаме пет проекта на инвеститори първи клас, като до края на годината се очаква да се даде началото на още 8, съобщи министър Добрев.
Другата положителна тенденция е, че очакваните нови производства вече са с по-висока добавена стойност. Ако преди българските производители са правели единични дребни елементи от автомоболите като пружини или други части, то новите проекти са за изграждане на цели климатични системи или за производство на въздушни възглавници например, добави министърът.
Българската администрация е предложила на чуждите инвеститори две площадки за изграждане на бъдещите заводи в Плевен и Пловдив, тъй като за подобни производства инвеститорите се нуждаят от добре развита инфраструктура, поясни още Добрев.
преди 12 години Принципно е точно така.Но масата българи нямат гражданско мислене а само далавераджийско и не им пука за държавата стига те да прецакат всеки който могат дори и държавата.Защо такива индивиди да бъдат защитавани и пазени от държавата? Марш на тръстиката!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Истината е, че инвестират в България, заради ниските разходи за заплати,нещо подобно на ситуацията в Азия. Без подходяща държавна политика, която да цели не само привличането на чужди инвеститори, но и да защити българските граждани, като не позволи да се използват като евтина работна ръка, икономиката няма как да върви. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Това което направиха китайците не е толкова лесно с българи. Може да стане с виетнамци, иракчани, иранци и всякакви африканци готови да се задоволят с ниските ни доходи само и само да са в европейска страна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Със сигурност ще стане интересно . По принцип кризите скъсяват инвестиционните хоризонти и ако преди в годините на светлото бъдеще всички се бяха насочили към Китай с цел да произвеждат хиляди компоненти , в момента е нормално да наблюдаваме насочване на инвестициите към по-близки и по управляеми дестинации . Дали Балканите и в частност България ще се превърнат в Китай на Европа предстои да видим в следващите 20 г. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Явно трайно ниските доходи почват да дават първи признаци на забелязване от едрите производители. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години По скоро става въпрос за под доставчици на концерни като VW, Фиат, Рено и т.н.За асемблиране надали става въпрос, защото нямаме квалифицирана работна ръка за такъв завод. А Great Wall най-вероятно събраха повечето ентусиасти за подобен вид работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Това "местят бизнеса си", прозвуча като Фолксваген, Фиат и Форд (примерно), зарязват немско-италиано-хАмериканските си корени и по почина на Дянков местят заводите и персонала от централите си към някое китно балканско градче... отговор Сигнализирай за неуместен коментар