IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Дянков: Цените на горивата могат да паднат с нормативни промени

Акцизът обаче няма да се намалява, тъй като подписаните с ЕС споразумения предвиждат поетапно негово увеличаване

20:17 | 22.08.12 г. 12
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Зареждането с гориво става все по-скъпо. <em>Снимка: Getty Images News</em></p>

Зареждането с гориво става все по-скъпо. Снимка: Getty Images News

С нормативни промени държавата ще се опита да повлияе на цените на горивата.

„Ще променим част от нормативната уредба и някои от законите, за да дадем възможност за по-широка конкуренция, която да доведе до намаляване на цените на горивата и да се облекчи ситуацията на пазара", е казал финансовият министър Симеон Дянков при посещението си в Панагюрище.

Дянков е добавил, че за съжаление не може да се намали акцизът, тъй като при влизането на България в ЕС подписаните споразумения предвиждат поетапно негово увеличаване.

"Грешка е било да се разписва споразумението по този начин, тъй като доходи и акцизи трябва да са пропорционални. В момента акцизът е под минималния праг. Има теоретична възможност да се поиска намаляване, но за целта трябва да има решение на ЕК и всички останали 26 членки на ЕС", припомнил е Дянков.

Той е пояснил, че в девет от страните трябва да се проведе референдум, т.е. това няма да стане веднага. "Идеята за ползване на националния резерв също не може да се задейства, защото тя трябва да се изпълни едновременно от голяма група държави в ЕС. А първата среща на финансовите министри от общността е чак в средата на септември", допълви министърът.

Той коментира и темата за задлъжнелите общини. „Кметовете на общини с лоши финансови показатели първо трябва да погледнат какво могат да направят, за да ги подобрят, а след това да се сърдят на финансовото министерство. Докато аз съм финансов министър – ще бъде така – допълнителни пари ще получават финансово стабилните общини и то конкретно за капиталови разходи. Ще им бъде разписано за какво да ги изразходват, а останалите няма да получават допълнителни средства. Община Пазарджик е една от тези, които нямат добър финансов рейтинг. Вече имах среща с кмета на Пазарджик. Той ме увери че ще подобри събираемостта на местните данъци и такси и ще получи повече приходи. Той е един от първите петима кметове в страната на общини с проблеми. Радвам се на такова поведение и съветвам и други кметове да положат усилия да подобрят финансовите показатели на своите общини", е казал още Дянков.

"Един от основните акценти в Бюджет 2013 ще бъде увеличение на доходите на пенсионерите", добави още Симеон Дянков. "Процентът, с които те ще бъдат увеличени, ще е по-голям от инфлацията, като вече имаме две схеми, по които ще се работи за определяне на конкретните размери на това повишаване – на всички поравно или пропорционално, като за по-малките пенсии е предвиден по-голям процент, но това ще решат депутатите. Освен това в бъдещия бюджет предвиждаме увеличение на средствата за инфраструктура, тъй като през следващата година България навлиза в период на пикови финансирания по европрограми".

Още новини за България четете в Dnes.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:29 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

11
rate up comment 3 rate down comment 0
индианеца
преди 11 години
Сравнението не съм го направил аз, а Блумбърг. А те, че са кухи *** е ясно. Не могат ни стигна по капацитет по пазарни въпроси и след 1000 години.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 2 rate down comment 1
Tony
преди 11 години
"Ще променим част от нормативната уредба и някои от законите, за да дадем възможност за по-широка конкуренция, която да доведе до намаляване на цените на горивата и да се облекчи ситуацията на пазара" - "Икономиката, ***"!Ще се сетите с бойко че има монопол на лукойл! Хайде всеки да си внася гориво, така както се внасят обикновени стоки и монопола ще падне! Проблема остава за бойко и цецо, че не може да се финансира партийката им от изкуствено създадените монопполи!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 4 rate down comment 0
bgMan
преди 11 години
Не вярвам на Дянков.Комкуренцията не може да свали борсовата цена на петрола а маржа на бензиностанциите и рафинерията у нас не е толкова голям.Ако искат конкуренцията защо не възкресят старият план за 2-ра българска рафинерия в Плевен, заради който руснаците 23 години ни плашат с нова "освободителна война".
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 5 rate down comment 0
dean.jordanov
преди 11 години
Знаеш ли как на нефтодобиващите компании и държави им пука за българина че живеел бедно. Много ми е тъпо сравнението "еми ние много ниски заплати вземаме - трябва бензина да е по-ефтин". Истината е, че едното НЯМА нищо общо с другото. Бензина не ти е човешко право.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 3 rate down comment 0
edimi
преди 11 години
Абе той съюза - добре! Ама условията при които.... Пък и ако това води до онази Глобализация, верно ние ни трябва!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 0
edimi
преди 11 години
Или намаляващите залежи? И печалба до дупка за последно.....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 0
индианеца
преди 11 години
Интересна класация на Блумбърг на тема крайни цени на бензина.http://***.bloomberg.com/slideshow/2012-08-13/highest-cheapest-gas-prices-by-country.htmlБългария е на 6 място в негативната класация "цени на безнин средни доходи". Пред нас са само колосите на благосъстоянието : Индия, Пакистан, Филипините,Нигерия и Индонезия. Инак сме 35 по цени.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 0
alphaomega
преди 11 години
Цените на горивата ще вървят САМО НАГОРЕ! Запомнете го това и не вярвайте на лъжите на политиците! В следващите няколко години ще започне да се усеща началото на световната петролна криза заради постоянно нарастващото търсене на горива в развиващите се икономики ( южна Америка, Азия и Африка).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 0
aldy
преди 11 години
Ще променим част от нормативната уредба и някои от законите, за да дадем възможност за по-широка конкуренция, която да доведе до намаляване на цените на горивата и да се облекчи ситуацията на пазара"Ще, ще... А досега цървулите ли ми държаха? Само се чудеха как да затруднят конкуренцията от страната на дребни и средни вносители. При това докарването на горива от друга страна-членка на ЕС не е никакъв внос и изискването за акцизен склад си е жива ***. Та не му вярвам на тоя "постен" дърдорко, дето поразиите му ще се носят като предания от страшни истории дълги години след него.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 6 rate down comment 2
dean.jordanov
преди 11 години
аз бих отишъл по-далече и да питам за чий ни е тоз евросъюз? Всяка нова регулация, която измислят оскъпява живота не само на нас, но и на средностатистическия европеец. Безобразни данъци и такси, които трябва да се наложат на всички страни. После чакаме малкия и дребен бизнес да ни извади от кризата, а лека полека правим съществуването му ад за предприемача.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още