Компанията за бутилиране на продуктите на PepsiCo в България „Куадрант Бевъриджис“ засилва инвестициите си в реклама и маркетинг, за да компенсира спада в потреблението на безалкохолни напитки, което се наблюдава от миналата година.
През тази година компанията планира с 10% повече средства за промотиране на своите продукти, както и за разширяване на търгуваните в страната напитки, съобщиха от пресофиса на „Куадрант“. Само за водещата марка в портфолиото на компанията Pepsi ръстът на рекламните разходи ще бъде над 20% спрямо предходната година.
Освен познатите газирани и негазирани продукти PepsiCo компанията предлага още нектари, студени чайове и т.нар. спортни напитки.
Пазарът на безалкохолни напитки в страната продължава да се свива, като през миналата година потреблението само на газирани напитки e намаляло с 6% . За същия период продажбите на Pepsi са се увеличили, като пазарният дял e отчел почти двоен ръст.
За първото тримесечие на 2012 г. пазарът на безалкохолни напитки продължава да се свива. Консумацията на газирани напитки е намаляла с над 10% спрямо последните три месеца на 2011 г.
Спрямо същия период пазарът на кола напитките се е свил с над 9%. В сегмента на нектарите спадът за първото тримесечие на 2012 г. спрямо последното на 2011 г. възлиза на близо 14%.
Въпреки това определени сегменти от категорията на негазираните напитки отчитат увеличение в обемите, като продажбите на тихите напитки отбелязват близо 13% ръст. Като цяло при негазираните напитки има ръст от над 22% в потреблението през първите три месеца на годината. (всички цитирани данни са от проучвания на Nielsen)
По думите на изпълнителния директор на компанията Тамир Шабат компанията очаква да продължи възходящото си развитие през тази година. Той припомни, че компанията е запазила позицията на Prisun като пазарен лидер сред тихите негазирани напитки, затова политиката е да се засилват инвестициите в маркетинг и налагане на нови продукти на пазара.