IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Заводът на "Литекс Моторс" е напълно готов

Следващата седмица компанията започва серийното производство на автомобили Great Wall

16:01 | 14.02.12 г. 26
Автор - снимка
Създател
Заводът на "Литекс Моторс" е напълно готов

Точно след една седмица "Литекс моторс" ще открие официално завода за автомобили Great Wall край ловешкото село Баховица, съобщиха от компанията. Специално за събитието в страната ще пристигне Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM) – партньор на българската компания.

Веднага след откриването започва и серийното производство на първите няколко модела български автомобили. 

Изграждането на завода започва с подписването на договор за сътрудничество между "Литекс моторс" и китайската автомобилна компания Great Wall Motor през есента на 2009 г., като основната инвестиция е предимно на българската компания. Две години по-късно през ноември 2011 г., в завода се произвежда и първият автомобил от тестовата серия.

В съоръжението край Ловеч екип от млади и квалифицирани българи ще произвежда автомобили с марката Great Wall, покриващи всички изисквания на Европейската общност. Продукцията на „Литекс Моторс“ ще бъде предназначена за националния и Европейските пазари. Това е първият завод за автомобили с марката Great Wall в рамките на Европейския съюз.

Към момента в завода са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години. В ръководния екип участват чуждестранни консултанти и мениджъри с дългогодишен опит в производството и продажбите на световни автомобилни марки. При пълен капацитет на завода от 50 000 автомобила годишно в него се очаква да бъдат заети близо 2 000 души. 

GWM е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Компанията реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

GWM са и първата и все още единствената независима китайска автомобилна компания, която има типово одобрение на продуктите си за продажба в ЕС. Производственият капацитет на компанията за 2012 година е 1,2 млн. автомобили годишно и ще бъде увеличен до 2 млн. автомобила годишно до 2016 година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:03 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

16
rate up comment 1 rate down comment 0
edimi
преди 12 години
Казах, дано! и Успех!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 3 rate down comment 0
Boicho Popov
преди 12 години
Процедурите са минали вече - последно преди месец два от последно представените модели - Voleex C30 и Voleex C20R имат разрешение за продажба на територията на ЕС. През 2012 г. се очаква сертифициране и на модела Hover H6 наследник на Hover H5, който също ще се сглобява в завода край Баховица.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 0 rate down comment 0
edimi
преди 12 години
Процедурата е тежка и тестовете са сериозни, това имах предвид, дали формално няма да има причина в ЕС тези коли да не се продават като отговарящи на "всички" изисквания. Едва ли една Германия ще допусне лесно "троянски кон"...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 1 rate down comment 0
Boicho Popov
преди 12 години
В какъв смисъл дали ще приемат продукцията? Компанията има типово одобрение за продуктите си - за общо пет автомобила, които могат да се продават на територията на ЕС. Процедурата за одобрение е много стриктна и сложна и отнема около една година. Правят се тестове на общо 48 елемента, 13 от които се отнасят до активната сигурност, други 13 до пасивната сигурност и 8 - до предпазването на околната среда.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 2 rate down comment 1
edimi
преди 12 години
Искрено се надявам да е така. Но, имайте и едно на ум. От една страна китайците опитват да заобиколят част от митническото облагане, като произвеждат В страна член на ЕС. От друга пазарите на ЕС, дали ще "приемат" тази продукция. А от трета, освен китайци в този завод колко българи ще работят? Не вярвайте на данайците, дори когато идват с дарове! Дано сме "уплели" нашата кошница. Дано!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 7 rate down comment 0
avramcho
преди 12 години
кофти тръпка за вносителите на автомобили.........Ховър на Газ за 31 000 лв ;)всичките т.н. "жипки" - СУВ 1 в диапазона (45 - 65 000 лв) ще се съобразяват по принуда ако искат да продаватГледах скоро в немски сайт - цените ТАМ са по-изгодни от цените в БГ.....................................РАВ-4 , СРВ,СХ-7,Тигуан,Антара,Каптива ще трябва да се съобразяват с цените на "Ховър" - т.е. цени до 45 000 , т.е. с по 7-8 % печалба макс - иначе всеки ще предпочете евтиното
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 3 rate down comment 4
ABBA
преди 12 години
Да бяха почнали да произвеждат електромобили. Стига с тоя петрол!!!! Той е ценна суровина за хиляди неща. Малоумно е да се гори!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 4 rate down comment 0
rootoffselo
преди 12 години
Най-красивото е, че всички западняци ни обърнаха гръб и никой не искаше да произвежда автомобили в България. Сега обаче ще им го върнем с евтина и качествена китайска продукция :) И това ако не е ирония на съдбата... хахахахахх
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 3 rate down comment 0
data
преди 12 години
Късмет . А доколкото знам основните инвестиции са български
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 5 rate down comment 0
Raboti
преди 12 години
Браво на Литекс Моторс, България и на китайците!Китайците ще ни учат на автомобилостроене, във Видинско са се захванали със земеделие. Китайците са бачкатори и ми се струва, че обмислят и вземат правилни икономически решения.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още