IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Реформите в БДЖ продължават независимо от обявената стачка

Загубите на железниците при евентуална стачка при товарните превози ще бъдат 400 хиляди лева на ден, а при пътническите превози - 200 хиляди лева на ден

15:47 | 22.11.11 г. 24
Автор - снимка
Създател
Реформите в БДЖ продължават независимо от обявената стачка

Реформите в БДЖ, започнали през миналата година, ще продължат независимо от това дали на 24 ноември ще има стачка. Това заяви председателят на съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров.

Той подчерта, че обявените наскоро пет мерки, включени в реформата за подобряване положението на железниците, включително и съкращаването на две хиляди човека до края на годината, остават в сила. Владимиров каза, че в противен случай железниците ще фалират.

Главният юрисконсулт на БДЖ Ваня Флорова заяви, че предстоящата стачка е незаконна, тъй като се нарушават разпоредби на закона за уреждане на колективните трудови спорове и закона за железопътните превози. Затова при започване на стачката ръководството на БДЖ ще подаде иск в съда за обявяване на нейната незаконосъобразност.

Всички стачкуващи служители от БДЖ ще трябва да се регистрират в определени списъци, за да може времето, през което не са работили по време на стачката, да се отрази на заплащането им, каза Флорова. На тези служители по-късно ще се търси и дисциплинарна отговорност, ако съдът постанови, че стачката е незаконна.

БДЖ няма възможност да осигури алтернативен превоз на пътниците чрез автобуси по време на стачката, заяви управителят на БДЖ – Пътнически первози Методи Христов. Той поясни, че за целта би трябвало да се осигурят над 500 автобуса на ден, а компанията няма такава възможност, нито може да плати подобен превоз. Железниците имат договор с автобусна фирма за извозване при аварийни случаи на пътниците от пет вагона, допълни Христов.

Относно отправените критики от страна на синдикатите, че и Европейската комисия е критикувала плана за реформи на БДЖ, Владимиров посочи, че при изготвянето на плана за реформи са заложени икономически показатели за ръста на икономиката на страната, които са били валидни през миналата година, но сега по всяка вероятност няма да бъдат изпълнени.

Затова планът ще бъде преработен като се имат предвид по-ниските икономически показатели на страната. „Целта ще е БДЖ да оцелее дори при по-ниски приходи от планираните“, подчерта Владимиров.

Последна актуализация: 20:13 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

24
rate up comment 1 rate down comment 1
g5kov
преди 13 години
Умни хора сте - помислете над това. Да раздробиш дейностите на БДЖ е все едно Столична община да разглежда паяците и наказателните паркинги отделно. Паркингите са печелившите, а паяците трупат доста повече разходи. Същото е с така налаганото разделение на дейностите в БДЖ. Затова и рафинерията на Лукойл е 'губеща' , а тъговската дейност е печалбите с регистрация в чужбина.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 5 rate down comment 1
g5kov
преди 13 години
Синдикатите няма да ги коментирам, но реформа за родните управленци често означава съкращаване на дейности и предоставянето им на външни фирми, за което, ако погледнете отчетите на държавните фирми ще се види, че след аутсорсването вместо понижение, разходът е по-голям. Убеден съм, че така ще стане с БДЖ - съкращават ремонтните звена на вагони например, което сега струва примерно 2 милиона на година, а догодина плащат на частни фирми за същото 3 милиона. Вижте какви са приходите на тези 'реформаторски шефове' от наеми на магазини и реклами по гарите и тогава да говорят. БДЖ не е само 11000 заети, но и гари, комуникации, инфраструктура из цялата страна. Терминалите в пристанищата, рафинерии и заводи са неадекватно използван актив. Да казват, че увеличени приходи нямало как има без увеличение на билетите за пътници и особено социално слаби групи е настройване на обеществото само срещу стачниците. Търговците на скрап се облизват и лобират за поредното изродено реформиране.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 0 rate down comment 1
GRio
преди 13 години
Ами то и Кремиковци имаше дългове, обаче въпреки това някой доста намаза от сделката. За тая работа си има юристи, синдици и т.н. ликвидатори - от мен да знаеш - ако някой от властимащите е решил да хариже БДЖ на "инвеститор", можем само да се оплачем на арменския поп... Алтернативата е много радикална...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 1 rate down comment 1
GRio
преди 13 години
(...) 1000 вагона * 28 тона * 1000 кг * 45 ст. на кг. желязо (скрап) = 12.6 млн. Дори и 10 вагона да са, това са си 126 000 лв. - струва ми се доста повече, от колкото би получил един директор на депо (или въобще директор) в БДЖ. Ако добавим това, че БДЖ има доста повече железария, имоти и т.н. - логично ще достигнем до извода, че и други хора преди нас са я правили тая сметка и сега просто действат по реализацията на плана....:(
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 0 rate down comment 1
GRio
преди 13 години
"А ако имат много тарифи и за мен обявяват едни, а за други други, то няма какво да ги жалим". - както мобилните оператори имат различни тарифи за различни видове и размери лица, не виждам защо БДЖ да няма. Все пак различните клиенти реализират различен оборот. Ако ти не си успял да се договориш за по прилична тарифа, защо за това да са виновни от БДЖ?Че рибата мирише откъм главата, така е. Затова в БДЖ беше сменен първо изпълнителният директор, който пък направи основни размествания в управителите на Пътнически и Товарни превози. Не знам дали това е просто политическа поръчка или наистина е плод на забелязани неефективности и ниска продуктивност на въпросните мениджъри.... И още нещо - всички си мислят, че 2000 души ще бъдат съкратени от оперативния персонал. Мисля че съвсем не е така - ще си отидат и доста административни служители, които не са достатъчно полезни за организацията...Относно далаверата - пиша го още в предния пост. Ако се върнем на липсващите 1000 вагона - (...)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 1 rate down comment 1
Jay Gould
преди 13 години
На мен ми обявиха високи.. пък не знам.. А ако имат много тарифи и за мен обявяват едни, а за други други, то няма какво да ги жалим. Мисълта ми е обаче, че рибата мирише от главата. Ако една компания не работи като хората какво правите? Казвате на боса и да състави списък с тия които ще се уволняват, или уволнявате него и целия борд на директорите? И може да има излишен персонал, може да има проблеми със синдикатите, обаче ако една компания е на загуба, не метачите и баба Гицка чистачката са виновни, а ръководството. Баба Гица и да я уволнят, пак ще потънат като Титаник. Е? Значи идеята не е да се спаси БДЖ, а точно някоя далверка да се завърти с компанията. То е от ясно по ясно.. Ако наистина искаха да правят някакво спасение, щяха първо да сменят борда на компанията.. След като стария за 2 години не е постигнал нищо.. За това и нещата са ясни и залагам бутилка бърбън, че скоро тая компания ще е купи някой "чужд" инвеститор, като тоя който купи Булгартабак.. ..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 0 rate down comment 1
Jay Gould
преди 13 години
"БДЖ има 800 млн. лева дългове, най-големият му товародател (Кремиковци с над 30% дял товари) фалира, вагоните и локомотивите са в насипно състояние, изобщо в час ли си? В това състояние, в което е БДЖ в момента, държавата не може дори да подари Пътнически превози..." - Ами нека щом дори никой за подарък не иска пътнически, да ги подари на мен. :)))))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 0 rate down comment 1
IMRO
преди 13 години
"а да я разпрарчатосат и някой да я купи евтино"???БДЖ има 800 млн. лева дългове, най-големият му товародател (Кремиковци с над 30% дял товари) фалира, вагоните и локомотивите са в насипно състояние, изобщо в час ли си? В това състояние, в което е БДЖ в момента, държавата не може дори да подари Пътнически превози, а за Товарни и 100 млн. ще са успех. Естествено, че БДЖ може да е печеливша и рентабилна, но не с толкова работници и не с толкова линии. Понеже държавата не може да преструктурира подобни дружества (по ред причини, най-вече популизма на синдикатите и опозицията, която и да е тя в момента), тя ги "подарява" на инвеститори, които ги преструктурират вместо нея, справка БТК.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 0 rate down comment 2
GRio
преди 13 години
Пропуснах да добавя, че при БДЖ Пътнически превози думата "печалба" има доста различно значение... Само ще вметна, че доста под 50% от приходите на фирмата са от превозна дейност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 0 rate down comment 2
GRio
преди 13 години
Не съм сигурен дали тарифите на БДЖ Товарни превози са чак толкова високи, но предполагам, че с различните клиенти се договарят отделно. И понеже все пак извършват значителен обем превози, вероятно все пак е конкурентна на алтернативните транспорти.... иначе и на мен ми се струва, че БДЖ е апетитна хапка за някой "инвеститор" и в крайна сметка процедурата по оптимизирането ще доведе до продажба на безценица... както вече видяхме с доста други български предприятия... Моля да замълчат тези, за които "Кремиковци е продаден на най-добрата възможна цена"... :(((
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още