Въвеждането на пределна възраст на автобусите ще затрудни немалка част от компаниите, които извършват транспортни услуги. Това мнение изрази Антраник Шакариян, управител на варненска превозваческа фирма, при обсъждането на новите мерки, които правителството се кани да предприеме за обезопасяването на пътническите превози, предаде БТА.
Инициатор за проведената кръгла маса е заместник-председателят на парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения Свилен Крайчев.
Дори големите транспортни фирми трудно могат да си позволят обновяване на парка, тъй като цената на един автобус варира около 300 000 евро, обясни Шакариян.
Повечето участници в срещата също окачествиха предложението за обновяване на транспортния парк като неизпълнимо. Според браншовици проблемът не е във възрастта на автомобилите, а в поддръжката им. За да се подобри сигурността, е необходим най-вече контрол, смятат превозвачите.
Според тях контролът на пунктовете за извършване на технически прегледи на автобуси и автомобили трябва да бъде завишен и постоянен.
На дискусията беше предложено още да се въведе режим на регистрация на превозвачите в ДАИ, за да се знае къде са гаражите и сервизът на фирмите.
От Съюза на варненските превозвачи пък предложиха актуализиране на републиканската транспортна схема, съобразено с реалния пътникопоток.
преди 13 години Я стига сте се ояждали само, вече тракторите по селата са в пъти по-нови. Там обаче е икономически изгодно да се подновява парка, а автобусните собственици не ги бърка да са с 30 годишни машини, те нали се возят в сигурни лимузини! Ето и резултата в новините! отговор Сигнализирай за неуместен коментар