Според анализ, направен от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) въз основа на официални данни, към днешна дата цените на най-използвания бензин А95 у нас са най-ниските в Европейския съюз (ЕС). Това съобщи заместник-министър Евгени Ангелов пред парламентарната комисия по икономика и енергетика, където се състоя изслушване на представители на министерства и петролни компании във връзка със състоянието на пазара на горива.
Ангелов посочи, че същевременно при цената на дизеловото гориво има пет страни от ЕС, където тя е по-ниска от нашата. Според изнесените данни, към 14 март цените (с включени акцизи и данъци) на бензина у нас са с 16,9% по-ниски от средните за ЕС, а при дизела - с 11,3% по-ниски от средните за Общността.
За периода от началото на 2010 г. досега средната търговска надценка при продажбата на горивата на бензиностанциите е 5-10%, като при дизела тя е по-висока и достига на моменти 15%, сочи анализът на МИЕТ. Напоследък обаче маржът се стеснява и сега е около 5%.
Търговският директор на "Петрол" АД Иван Костадинов коментира от своя страна, че независимо, че цените на петрола на международните пазари сега не са достигнали максималните си стойности от 2008 г., то има логика цените на горивата да са почти като тогавашните, защото сега акцизът е по-висок, курсът на долара също, а и са направени допълнителни разходи за въвеждане на биокомпонента.
Заместник-министърът на икономиката съобщи още, че и днес следобед са водени разговори с производители, дистрибутори и превозвачи за включване и на други клаузи в документа за намаляване на цените на горивата. Според представител на Министерството на финансите има съгласие по вече обявените клаузи, т.е. за изключване до края на годината на биосъставката от дизела и за по-кратък срок за съхранение на задължителните резерви от горива от компаниите.
преди 13 години Е какво да направим като някой е инвестирал в инсталация за биогориво? Някой да го е карал? Тогава да ревнат и производителите на строителни материали, че няма кой да им купува продукцията. Иначе съм съгласен с колега, че не е проблем цената на горивото, а ИСТИНСКИЯ проблем е че заплатите са ниски. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Недей говори така, за 3/4 от хората тук другарката Кунева е едно малко светило, което ни е вкарало, само и без никаква чужда помощ в Европейския съюз. Това че тя е подписвала клаузи и за акцизи и за преходни срокове, които са в пълен разрез с интересите на страната, няма абсолютно никакво значение, тя, бидейки светило, не може да е виновна. Така или иначе повечето българи имат хоризонт на помнене от около година, неща, които са се случили 2005-2006 г. все едно са се случили през 701 лето христово. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Нищо против нямам краниста. (Все пак и аз съм го назначил преди две години.)Ама можеш ли да го помолиш да не дърпа ръчките толкова рязко в противоположни посоки?!! Все пак има вдигнати сгради наоколо с чужди наематели и ги е страх. А пък и застрахователната премия се вдига...Приеми коментара ми като молбата на възрастния съсед от горния етаж, който по време на бурен купон звъни на вратата в 12.00 и моли да се намали малко музиката. Нали не много да се иска?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Наистина говориш като Живков, ама Тодор. Ми дай да направим заплатите по 1000 евро. Да ти кажа ли колко месеца ще продължи това положение и има ли нужда да ти описвам графично какво ще последва или можеш сам да си го представиш? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Проблема не е и никога не е бил в цената, проблема винаги е бил ниския доход. Какво сравняваме цените в европа, всеки нормален европеец с една заплата купува около 2000 литра, ние 200. Това е проблема и ако правителството продължи да спекулира, много скоро ще се сблъска с последствията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Че кой ни е виновен за сделката с акцизите?Пак ли бат ви Бойко е подпидсал договора?Или нека да намалят ДДС-то, и после ще ревете по името на Дянков защо имаме санкции от ЕС?Дали ще паднат цените с 5-10-12 ст., все едно е. Цените на горивата ще са си високи. Тези, които карат коли, които горят над 6-7 л/100км да му мислят, а тези, които работят за 300 лв няма да карат коли. Дори и на Запад не всяко семейство е с кола. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Опитай се да обясниш това на 98% от населението - и дано можеш да бягаш бързо, че ще те пребият с камъни. Това иска населението, това получава, най-малко правителството е криво на някой. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Добре... и кажи ми какво правим сега?Много бързо забравихте как дизела стигна 2.60 през 2008. Много бързо забравяте някои случки от преди няколко години, и сега за всичко бат ви Бойко виновен. Евала бе, колко ни е лесно така на всички, а? Еди кой си виновен, айде очернен, дайте сега някой на БСП да ни командва. Да, ама НЕ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Според представител на Министерството на финансите има съгласие по вече обявените клаузи, т.е. за изключване до края на годината на биосъставката от дизела...И сега си представете, че някой е инвестирал в завод за био-горива. Новината е 'От утре се спасявай самостоятелно'. Супер бизнес климат! Имам чувството, че правителството е неопитен кранист, който дърпа до макс ръчките: напред, назад, на страни, на горе, на долу... Бягай стената пада!!!В този контекст, замразяването на цените от Лукоил е като Пикадили да предложи безплатни торбички след въвеждане на акциз върху продажбите на Метро, Лидъл и Била. Евала Бойко, евала Борисов! Добре, че Трайчо Трайков поне каза истината. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години ДДС-то в Кипър не е 20 а 15 процента, сега ще става 16. Какво само Кипър Кипър!??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар