България ще преговаря за дългосрочен заем с международни банки за строителството на 240 км от магистрала „Хемус“. Това каза пред bTV министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. Преговорите ще се водят вероятно с Европейската инвестиционна банка и Световната банка, а намерението е заемът да се изплаща в продължение на 17 години.
„Магистрала "Хемус" е топприоритет като нов стратегически проект, който да подкрепи развитието на Северна България. Без тази магистрала няма да имаме икономическо развитие“, заяви Павлова.
Тя припомни, че през следващата година може да започне изграждането на нови 60 км от Ябланица до разклона Плевен – Ловеч. За този участък имало спестени средства от магистрала „Струма“.
След това следва големият 240-километров участък до Шумен, за който по думите на министъра е нужен „огромен ресурс – около половин млрд. евро“.
Намерение да преговаря за заем за завършването на аутобана имаше и служебното правителство.
Лиляна Павлова припомни, че лот 4 на магистрала „Струма“ (от Сандански до Кулата) е критично важно да бъде завършен, тъй като се пречи на движението за Гърция.
Припомняме, че служебното правителство прекрати договора за изграждане на участъка с изпълнителя "Актор" АСД, тъй като пътната агенция установи при внезапна проверка, че там не се работи.
Строителният министър се ангажира лот 2 на „Струма“ (Дупница – Благоевград) да е готов до ноември 2015 г. Тя допълни, че участъкът между Благоевград и Сандански (лот 3) ще ни струва половин милиард евро, затова ще се търсят възможности сумата да бъде намалена.
При работата по двата лота на магистрала „Марица“ има забавяне, но Лиляна Павлова декларира, че то ще бъде наваксано.
Работата по проектите е разчетена за пълен мандат на кабинета, обясни тя.
След визитата в Брюксел заедно с вицепремиера по еврофондовете Томислав Дончев, както и министрите на транспорта Ивайло Московски и на околната среда Ивелина Василева, Павлова посочи какви проблеми е имало в диалога с евроекспертите. „От страна на ЕК виждаме загуба на доверие в държавата, в институциите и в това, че държавата може да се справи“, обясни тя.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 9 години Хемус никога не се доказала като пътнико поток - нито сега , нито по времето на соца . Много по добър вариант е да се инвестира в бърза , климатично неутрална връзка с Южна България и в частност с магистрала Тракия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Магистрала "Хемус" е топприоритет като нов стратегически проект, който да подкрепи развитието на Северна България. Колкото АМ Тракия подкрепи развитието на югоизточна България. Ако АМ Хемус беше проект с бъдеще, щеше да се намери частен инвеститор да го осъществи и печели от него, а не държавни чиновници-популисти да ни заробват със заеми за ненужен проект, за да се пъчат после Вижте, ние построихме Хемус. Колко работни места и колко приходи в хазната ще носи Хемус след като бъде построен? - ще носи само нови заеми за поддръжка и ще съсипе десетки малки бизнеси, които сега съществуват около пътя София-Варна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Хемус не е част от нито един Европейски коридор, докато другите магистрали са част от Европейски коридори, съответно Европа дава пари за тях.Тракия, Марица, Струма, Дунав мост 2 все са части от разни коридори. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ако нещата продължават в същия дух, градовете по протежението на Тракия ще стават все по-големи, а по протежението на Хемус все по-малки. Докато в един момент половин България се обезлюди или пък хорицата в тази част на Родината започнат да се оглеждат за принаждане към съседните държави или да започнат да мислят за някаква автономия, да речем. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Да направят частта до Плевен-Ловеч и успоредно Белокопитово-Търговище. За останалата част могат да търсят еврофондове по-нататък - все пак пътят към Русе е по европейски коридор.Проектите в Южна България са текущи - не знам какво протестирате против тях! По протежението на Тракия има повече големи градове, отколкото по Хемус. Не става дума само за едното ходене до морето.За Струма не я разбирам Павлова защо дава заден за тунела в Кресненското дефиле - минал е ОВОС, одобрен е от ЕК. Трябва да е достатъчно широк, да има камери за нарушения и скорост (не само за скорост!). Стига сме се стискали, защото ако сега не се направи като хората тази магистрала - след 20-30 г. ще се чудим как да я оправяме. Трафикът е сериозен и не можем да си позволим принципа "след нас - потоп". Още повече, че ако разширят текущия път, пак ще е замърсено, защото всичкия пушилек ще си е там, ще са същите завои и опасни места! Едно по едно - не може да сме спали 25 г. и после за 5 г. "искам всичко"! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Според мен на първо място трябва да бъде строителството на тунели под Стара Планина - 3 бр . Магистралата трябва да е на второ място отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Тези ще ни докарат окончателно до просешка тояга. Лилянчето, внучка на зав.отдел на ЦК на БКП отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Тези ще ни докарат окончателно до просешка тояга. Лилянчето, внучка на зав.отдел на ЦК на БКП отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ми то май и Лилянчето като Бойко стана.Всеки път различни приоритети.Един път едно после друго.Нали и тунела под шипка ви беше приоритет ама нещо не го споменахте.то едно ли беше да го запомни човек.ама за какво ли да го помни като утре приоритет няма да Хемус а някой петролен кладенец например :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Напълно подкрепям - Тиквата обеща през 2014 - 2020 да се инвестира повече в Северна България по транспорта - сега какво виждаме: най-големите проекти са пак в Южна Бг. Ако моята община, която е гранична с Румъния се присъедини към тях, то ще имаме по-добра инфраструктура - и без това държавата им почва да дърпа много напред, докато Бг почва да буксува. отговор Сигнализирай за неуместен коментар