През последните седмици името на Атанас Райков се завъртя шеметно в публичното пространство. Причината - той стана гeнерален мениджър на Viber за Централна и Източна Европа. А това е позиция, за която мнозина мечтаят. Всъщност Райков прекарва цели 10 години във Vivacom, където преминава през различни позиции, свързани с търговската и с маркетинг дейност на компанията.
След това решава, че е време за нова стъпка в личното и професионалното му развитие. Така в края на 2014 г. поема в нова посока - насочва усилията си в посока стартъпи и започва да обикаля света, и по-точно местата, свързани с големите иновации в технологиите. Прекарва няколко месеца в срещи с хора в Централна Европа, Силициевата долина и други места, за да се запознае с различни специалисти в сферата. В крайна сметка получава предложение да стане ключова част от екипа на Viber в Европа. Ето и какво ни разказа той за плановете на компанията и за своята работа за един от най-горещите стартъпи в областта на комуникациите.
След напускането на Vivacom сте имали дълга обиколка на важни технологични хъбове по цял свят. Мислехте ли тогава за възможността да създадете собствен бизнес?
- Да, това беше една от възможностите, върху които мислех. Преди време имах и конкретна идея за създаването на стартъп. Тъй като съм бил ментор на редица стартиращи компании от локалната екосистема, занимавал съм се с редица събития в сферата и съм бил на менторски срещи, всъщност съм видял много истории. Както за добре създадени стартъпи, така и за не чак толкова успешни истории. Благодарение на това си направих доста изводи. Когато се роди идеята ми, дори се консултирах с партньори, които ми дадоха обратна връзка. Тогава прецених, че на този етап от кариерата ми, с тези знания и умения, които имам, може би съм по-полезен на една компания като Viber, която е стартъп, но същевременно е по-голяма.
В момента тече подготовката на офиса на Viber в София. Кога ще бъде готов той и колко души ще работят в него?
- В момента съм в процес на подбор на първите членове на нашия екип. Може би в следващите 4-5 месеца се надявам той да нарасне до около пет души. Когато изберем първите му членове, ще изберем локация, концепция за офиса. Искам да се съобразя с това, което хората искат, а не да им налагам своето виждане. Размерът на офиса зависи от резултатите, които ще постигнем. Ако се справяме добре, със сигурност ще имаме нужда от все повече хора, които да ни помагат. Нашият бизнес модел предполага да бъдем ефективни и максимално леки откъм разходи.
Какви позиции предлагате в момента?
- Основният фокус в момента е бизнес развитието, така че на първо време ще са ни нужни хора, които да ни помагат в тази насока в регионален план, които могат да покриват ефективно страни като Сърбия, Унгария, Гърция. Те трябва да имат добри комуникативни умения, доказан сериозен опит в изграждането на партньорства в дигиталната сфера, така че да отговорят на предизвикателствата, които ни очакват.
Viber е безплатна услуга, ползвана от мнозина. Има ли шансове някой ден да стане платена?
- Не. Мисията на на Viber още от създаването ѝ е да предостави платформа за безплатна комуникация. Това е вид демократизиране на комуникацията, защото за първи път създадохме мобилно приложение, което да работи лесно и безпроблемно на смартфони напълно безплатно. Няма да изневерим на това обещание. Освен това няма да пуснем банери и дразнеща реклама в рамките на тази лична комуникация между хората, така че това са двете ни обещания, върху които базираме нашата идентичност.
преди 9 години през ден? кои е пропуснал??????? Не следиш внимателно ми се струва!:)ПС: В началото ме изкефи, че си напомпваме нац. самочувствие(от което ние имаме нужда-ти си жив пример:) ), ама това е като със солта-не трябва да се прекалява. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години PR PR PR :) Тоя прекали с PRa. През ден е на първа страница на Инвестора. Добре ли плаща? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Господина заобикаля основни въпроси. VIber е приложение което се вързва идеално с Apple, и много трудно с Android потребителите. Защото първите обикновено избират телефоните си заради това че са фешън и са със сравнително ниски познания, т.е. предпочитат да щракнат и да говорят. При вторите е по-различно положението и Viber трудно върви. Въпрос на време е Google да пусне пълноценно алтернативн предложение и Viber да увисне в нищото. отговор Сигнализирай за неуместен коментар