IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Танасис Кацирубас: С Blizoo Мтел иска да развива пазара на телевизионни услуги

Какво предстои за мобилния оператор след двете големи сделки, които обяви през последните дни

08:12 | 31.07.15 г. 19
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Танасис Кацирубас: С Blizoo Мтел иска да развива пазара на телевизионни услуги

Планирате ли други големи сделки тази година?

- Не, нямаме конкретни планове. Онзи ден сключихме сделка с Макс. Разглеждаме начина, по който се развива пазарът, и имаме дългосрочна стратегия за българския пазар. Всяка стратегия е свързана с известни инвестиции. Ако видим възможност, която съвпада с нашата стратегия, може да се възползваме. Но засега нямаме ясен план.

Вие сте главен главен изпълнителен директор на Мтел от 2013 г. Как се промени компанията за това време и какви промени претърпя самият пазар?

- За последните две години променихме голяма част от нашите операции и се опитахме да ги подобрим. Постарахме се да бъдем по-близо до потребителите и да се вслушваме повече в тях. Представихме много нови услуги, които носят по-голяма стойност на клиентите. Да не забравяме, че поставихме потребителя в центъра на вземането на решения. Сменихме мотото си на “Ти водиш” - дадохме възможност на клиента да вземе решение кога и как да използва услугите ни. Звучи лесно, но всичко това е свързано с много работа.

Съвсем очаквано за този период пазарът се промени. Някои от тези промени бяха двигател на част от промените в нашата стратегия. Насочихме се повече в сегмента с трафик на данни. Смятаме, че бъдещето ще е свързано с данните. Виждаме, че все повече хора имат по-голям апетит за тях, ето защо им предлагаме различни планове. Данните играят ключова роля за развитието на пазара. Втората промяна е свързана с това, че по-големият поток от данни доведе до по-голямо използване на смартфони. Спомням си, че когато дойдох тук в началото на 2014 г. 50% от всички нови продадени телефони бяха смартфони. Сега този процент е повече от 70%.

На трето място заложихме повече на конвергенцията, като предложихме т.нар. микс, който дава възможност на потребителите да пестят, като комбинират услуги. Потребителите стават все по-взискателни, а ние трябва да имаме предвид това, ако искаме да сме една крачка пред техните очаквания.

Последният финансов отчет на компанията показа, че приходите на компанията спадат, но отбелязвате ръст в броя на потребителите и увеличавате пазарния си дял. Какви са очакванията ви за финансовите резултати до края на годината?

- Знаем, че българският пазар е много конкурентен. Има три компании с добри операции и до известна степен агресивно ценообразуване. От друга страна трябва да обърнем внимание на регулацията на пазара и промените, които засягат резултатите. Най-голямата компания по размер и потребители, страда най-много от тези промени и това сме ние. Мтел следва стандартите на пазара по отношение на цените и това се отразява на нашите приходи. Очакваме и планираме, че този спад ще се стабилизира и ще видим ръст към края на годината. За нас е много важно да следваме нашата дългосрочна стратегия и ако трябва да пожертваме част от нещата, които искаме в краткосрочен план, ще го направим.

Всички очакват с нетърпение пускането на 4G услугите в България. Вие готови ли сте за тях?

- Мтел винаги е била много напред с технологиите и винаги сме пускали най-новите и най-добри технологии на българския пазар. Вече модернизирахме мрежата си и тя е готова за предоставянето на LTE. Но за да се случи това, трябва да получим разрешение от регулатора. Подали сме заявка и се надяваме възможно най-скоро да получим позитивен отговор. Ще ни трябват максимум 6 месеца, за да започнем да предлагаме LTE. 4G ще донесе нов тип преживяване на потребителите, когато става дума за скорост на връзката. И тук не говорим за малка разлика.

До 2017 г. няма да има роуминг в Европа. Как ще се справите с предизвикателства, които това ще ви донесе?

- Tелекомуникационната индустрия е единствената в света, в която цените слизат надолу. Навсякъде другаде се покачват. Тя се влияе значително и от регулацията в Европейския съюз, а съгласно нея следва премахване на роуминга и съответно и на таксите за него. Работим по този въпрос. Опитваме се да решим как да се справим със случващото се. По-важното за нас е да не жертваме качеството на услугата, която предлагаме на нашите клиенти. Много хора искат да не плащат за мобилни услуги, но както казват - получаваш за това, за което плащаш. Вярвам, че е важно да плащаш за стойността на услугата, която ти се предоставя. Всички неща имат стойност. Ако ние започнем да жертваме качеството, смятам, че клиентите никак няма да са щастливи.

Кога очаквате този спад в цените в индустрията да спре?

- Не става дума за спирането на този спад. Всичко трябва да се случва рационално, като се има предвид получаването на стойност срещу пари. Ние можем да предложим на потребителите различни услуги и продукти спрямо нуждите им и според това за какво са готови да плащат. Например 4G - мрежата ще бъде пусната и потребителите ще имат напълно различно преживяване благодарение на нея, но за това ще си има цена. Все още не знаем каква, защото не предлагаме услугата. Това, което искам да кажа, е, че всичко трябва да бъде разглеждано от прагматична гледна точка. Ние се намираме в индустрия, в която за нас работят много хора. Имаме между 2000 и 3000 служители, а други 10-15 хил. работят индиректно в нашата индустрия. Всяка голяма промяна в цените оказва влияние върху заетостта и ние искаме да избягваме сътресения от този тип.

Последна актуализация: 00:18 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

7
rate up comment 1 rate down comment 0
kalendar
преди 9 години
"Нашият пазарен дял не е много голям, тъй като наскоро започнахме да предлагаме фиксирани услуги."Тоя...не е у ред май...имат над 250 000 потребителя в момента на интернет(заради придобиването на Мегалан и СП Нет).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 4 rate down comment 0
kalendar
преди 9 години
За цените не си прав, за качеството 100% е така. Първо-БГ все още има най-евтиният интернет в света(буквално)-цена на мегабит. Второ промоциите на Мтел бяха невероятни преди няколко месеца. Услугата, реално-под всякаква критика...би било добре за...Германия или Франция...или някоя друга държава, която все още си развива сектора, но не и за нас(ако някой не е наясно-в тоя сектор ние сме едно десетилетие пред тия държави...да не кажа повече).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 0
data
преди 9 години
Качеството и на двете е ужасно , а цените доста високи
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 0
bigmamascandal
преди 9 години
Спомням си, че когато дойдох тук в началото на 2014 г. 50% от всички нови продадени телефони бяха смартфони. Сега този процент е повече от 70%. Скоро ще има пренасищане на пазара. Не може да накараш баба на село да замени старата добра нокиа за някое галакси.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 8 rate down comment 0
bigmamascandal
преди 9 години
Абе кво се правят на ощипани моми с цената, и без тва при отчета ще лъсне всичко.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 1
melon
преди 9 години
Аз имам ТВ от мтел, през интернет е, качеството е лошо.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 17 rate down comment 4
bigmamascandal
преди 9 години
Избягах от Ментел, ся и от Blizoo ли?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още