През последните няколко дни новините около Мтел не спират да валят. Първо мобилният оператор сключи договор с Макс за предоставяне на национален роуминг. Преди два дни стана ясно, че Мтел придобива blizoo. На фона на множеството сделки и очевидно натовареното лято за компанията успяхме да поговорим с главния изпълнителен директор на Мтел Танасис Кацирубас за плановете на фирмата, очакванията ѝ за годината и за пазара на телевизионни услуги.
Танасис Кацирубас поема поста главен изпълнителен директор и главен маркетингов директор, както и член на Управителния съвет на Мтел, на 1 октомври 2013. В допълнение към отговорностите му да ръководи развититето и изпълнението на дългосрочната стратегия на компанията, Кацирубас също така е пряко ангажиран в сферата на продажбите, маркетинг комуникациите, обслужване на клиенти.
Кацирубас има над 20 години опит в телеком индустрията с широко международно представяне в няколко мобилни оператора в Югоизточна Европа.
Преди да заеме поста на главен изпълнителен директор във Vip mobile през май 2010 година, той изпълнява отговорностите на главен изпълнителен директор в Глобул (2002 година), вторият по големина мобилен оператор в България. Преди да поеме поста там, той е работил в GERMANOS AEBE, най-голямата търговска верига за мобилни телефони в Югоизточна Европа, и STET HELLAS, Гърция, мобилен оператор, собственост на Telekom Italia и Verizon Communications USA.
Танасис Кацирубас е завършил образованието си в САЩ. Той има две технически степени от Североизточния университет в Бостън, както и магистърска степен от Babson College в Масачузетс.
Честита нова придобивка! Тъкмо обявихте, че Мтел придобива 100% от blizoo. Разкажете малко повече за сделката.
- Така е, сключихме споразумение за придобиването на blizoo. Разбира се, то чака одобрение от различни регулатори и ще изчакаме да получим тяхното разрешение, за да направим сделката официална. Вярвам, че това е страхотна възможност за компанията и за пазара. Ясно е, че продължаваме да инвестираме в българския пазар в дългосрочен пазар. Същевременно придобиваме компания, която има голям опит с клиентите и добро качество на услугите. Нашата задача е да продължим да следваме тези стандарти. Това е голяма възможност за компанията, защото тя ще има възможност да развие стратегията си за конвергентност, разработена и имплементирана от нашата група. Вълнуваме се от тази възможност. Конвергенцията на услугите ще бъде от голяма полза за потребителите, защото благодарение на това придобиване те ще могат да получат по-добри, комбинирани услуги.
Защо избрахте именно blizoo?
- Защото беше на разположение. Бяха обявили възможност за придобиване и смятаха, че това е перфектният момент за тях да намерят купувач на местния пазар. Вярвам, че беше така, защото те все още вярват, че техните услуги са нещо, от което пазарът се нуждае. За тях беше ограничение, че не разполагаха с мобилни услуги. Смятам, че ситуацията се оказа добра за компанията, за българската икономика и за хората.
Какви са конкретните ви планове за blizoo?
- Твърде рано е да кажем. Трябва да планираме доста неща и да изчакаме официалното одобрение от регулаторите.
Каква е стойността на инвестицията на Мтел в blizoo?
- Не знам. Това е нещо, което е обсъждано на нивото на групата. Те знаят цената, но аз не. Сигурен съм, че скоро и тази информация ще бъде обявена.
Какъв е пазарният ви дял във фиксираните услуги в момента?
- Нашият пазарен дял не е много голям, тъй като наскоро започнахме да предлагаме фиксирани услуги. В момента пазарният ни дял на телевизионния пазар е около 5% от всички домакинства в България. С придобиването на blizoo Мтел ще стане вторият телевизионен доставчик в страната веднага след Bulsatcom. От една страна, това ни дава много възможности, но е свързано и с много задължения.
преди 9 години "Обслужването им в офисите е ужасно, а и служителите са некомпетентни."При мен лично се е случвало да остана доволен от обслужването на една, две техни служителки ... при това на няколко пъти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Мтел са пълна трагедия.Обслужването им в офисите е ужасно, а и служителите са некомпетентни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ми нека...един пич от съседният блок направи доставчик. Сега съм на виваком и макар, че не съм доволен(не са Мегалан), то поне не са чак като Мтел. Ако обаче продължат и те да ми късат нервите-аз телевизия почти не гледам и просто ще си му давам 8 лв на месец и ще си го местя от крачол в крачол. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години да, именно. Решиха, че от фирма с...50-60 000 потребителя могат да прехвърлят всичко на под изпълнители, да я увеличат три пъти и да не мръднат качеството. Е...сайонара-лично съм звънял докато бяха Мегалан да ги хваля, че няма такава фирма не в България ами в Германия, а като ги купи Мтел се махнах. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години като цяло мобилтел след купищата сливания , вливани , препродажби и т.н. вървят яко надолу . Целта е ясна де - да изкупим независимите и след това цените в тавана а качеството яко надолу отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години имахме договор с мегелан в софия та след като мобилтел ги купи започна голямото одрискване . До преди това услугите на мегалан беха наистина много добри п.п.нямам никакво оплакване от нета и телевизията на м-сат като качество и като сервиз отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години даже...2013 мога да обобщя, че може би имахме най-добрият интернет в света(като имам предвид всички показатели)...разбира се това важеше само за 3-4 големи града. Като цяло покритието ни яко куца, щото има доста села които са с под 3 доставчика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години повече от евтино е.http://***.netindex.com/value/ дай в абсолютни стойности(третият линк по средата на прозореца-cost per mbps)-най-евтиният нет в света е в БГ.Имай предвид, че преди Мтел да засере нещата бяхме по всички показатели в топ 10. Сега сме пак в топ ...30 да кажем, но не е квото беше преди само 3-4 години. По-точно: абсолютно същото е, без да сме мръднали йота напред(а при другите не е така). "Консолидацията" на пазара само прееба качеството. Има статистики из сайта за стари години можеш да се разровиш.Правя уговорката-тук говоря само за нета. Не и за телевизията. Там нямам идея как седят нещата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Към момента договора ми с м-сат е мисля 23-25 лв на месец . Включва 200 канала ( 18 порно :) канала ) + интернет . Не знам дали е скъпо или евтино отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години 150 000* извинявам се отговор Сигнализирай за неуместен коментар