IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Стивън Тейлър: „Умните“ часовници и гривни са голям мотор за IT индустрията

Лидерът при смартфоните Samsung тества реакциите на пазара с Tizen, но засега продължава да разчита основно на Android

08:13 | 06.03.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	Стивън Тейлър: &quot;Носимите устройства&quot; <span style="font-size: 12px;">ще са един от моторите за нас. Това е обещаващ пазар. <em>Снимка: Investor.bg</em></span></p>

Стивън Тейлър: "Носимите устройства" ще са един от моторите за нас. Това е обещаващ пазар. Снимка: Investor.bg

- Samsung наскоро пусна смартфон и телевизори с извит екран. Какви са най-важните предимства на тази технология?

Тези, които ще решат дали тези устройства ще се появят масово и ще се наложат на пазара, са потребителите. Ние ще се фокусираме върху предимството на тази технология на базата на реакцията на потребителите. След като тази технология попадне в ръцете на потребителите, ще видим дали ще сработи и след това можем да вземем решение за това до каква степен ще я насърчаваме.

- Говорейки за телевизорите, редица конкуренти се оплакват от ниски маржове и ценови дъмпинг от Азия – не само в този сектор. Как оценявате това развитие?

Не мога да кажа нищо за маржовете. Но конкуренцията е силна, редица играчи закриха фабрики за телевизори или се разделиха с целия си бизнес. Но ако цените падат – тогава не се печелят много пари. Ние обаче залагаме на премиум продукти, на телевизори с UHD и с извит екран – това е нашата визия.

- Последен въпрос по отношение на уредите. Има доста продукти, които представяте в някои региони, като например Азия, но те не идват на развитите пазари. Така например смартфони с две сим карти, да речем Dual-SIM версия на S4. Какво ви въздържа от това да пуснете такива устройства в Европа?

Има няколко фактора. От една страна са потребителите. За азиатските потребители това е наистина важно предимство, но не смятаме, че в Европа ще се търсят силно. От другата страна са самите мобилни оператори – те не са склонни да предлагат сериозно апарати с две сим карти и да ги дотират за крайните потребители.

- Нека поговорим малко и за маркетинга. Не е тайна, че Samsung харчи сериозни суми за маркетинг на продуктите си, като общите разходи за маркетинг надминават сборната сума на всички останали отделни Android производители. Какво означава това?

Мисля, че показва, че ние подхождаме сериозно към клиентите си. Че ние се опитваме да подкрепим и големите си партньори. Но в крайна сметка смятам, че тези разходи са оправдани и ни се отплащат.

- Но вашата компания похарчи за реклама през миналата година 4,3 млрд. долара и се превърна в най-големия рекламодател, докато големият конкурент Apple даде за същата цел около 1 млрд. долара по данни на Ad Age. И все пак брандът на Samsung се оценява на около 39,6 млрд. долара – наполовина по-малко от оценката на марката на Apple?

Ние харчим много и за иновации, за различни маркетинг стратегии и мога да ви уверя, че те са в полза на потребителите и клиентите ни.

- Как се опитвате да превърнете Samsung в най-обичания бранд? В кои сегменти сте го постигнали?

Мисля, че в нашия сектор ние сме най-предпочитаният бранд в Европа. И то в почти всички сегменти, поне в най-важните – пазара на телевизори и на смартфони. Но няма да се осланяме на този успех и ще продължим да работим в тази насока.

В глобален аспект сме на осмо място в класацията Best Global Brands на Interbrand.

- Прави впечатление, че в рекламите си залагате твърде много на футбола. Samsung създаде и филм, представяйки своя 13-членен отбор за новата маркетинг кампания #GALAXY11. В него влизат звезди като Лионел Меси, Кристияно Роналдо, Икер Касияс, Уейн Руни...  Защо влагате толкова средства в това направление?

Защото футболът е страст! Футболът е един от най-популярните спортове в света и Samsung се възхищава на футбола като сила, която обединява и свързва глобалната общност от страстни фенове. А хората, които гледат тази игра, извършват много интеракции. Те са активни на няколко устройства. Те гледат мачовете на телевизорите си, но в същото време извършват друга дейност в таблетите и смартфоните си, свързани с тях. Наистина е невероятно и привлича милиони потребители към бранда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:42 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
StoqnVelchev
преди 10 години
Не само часовници и гривни, но и тениски също ще започнат да се продават съвсем скоро.Говоря за тениски, които мерят пулса, показват температурата на мускулите и други важни детайли.В близко бъдеще ни очаква и тоалетна, която ще ни казва с какво сме прекалили днес, след като я използваме.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още