- Вие сте автор и на "Нетуъркинг: Вашият професионален наръчник за оцеляване". Каква според вас е тайната на успешния нетуъркинг?
Тайната се крие в споделянето на знание, контакти и време с вашата мрежа от контакти. Така постепенно ще видите как резултатите сами се появяват. Обикновено давам такъв пример: в земеделието ако засеете 1000 семена, може да пораснат например 100 растения, което е много добър резултат. При нетуъркинга е същото - понякога с малко усилия можете да получите 100 "растения" само от едно семенце.
- Вие сте създател и на Методологията на "таблетките на знанието" (Knowledge Pills Methodology, КРМ). Можете ли да кажете какво представлява тя?
Методологията КРМ е лесен начин за улавяне и разпространение на знание между хората в една организация. Това става с помощта на мултимедийни средства, които са на разположение на всеки. С други думи фокусът пада върху това как да използваме технологиите, които са около нас, за да ускорим и подобрим процеса на трансфер на знанието както в рамките на организацията, така и извън нея.
С помощта на тази технология ние работим с множество малки и средни предприятия в Европа и публикуваме всички резултати, наръчници и видеа на специален сайт, за да помогнем на хората и оргранизациите на континента и по света да използват KPM.
- В кои страни сте приложили тази методология досега и имате ли планове да разширите нейния обхват?
Директно KPM е внедрена в Португалия, Полша и Испания, а косвено в още много страни по света. Ние смятаме, че след 10 години обучението по света ще става по метод, подобен на КРМ, в сравнение с познатите досега модели. От нашия опит знаем, че КРМ не е лесно да бъде „продадена“ и приета като подход, въпреки че мениджърите виждат ясно нейните предимства. Тя предполага промяна в начина, по който се провеждат обучения, но след като веднъж вече започнете да я прилагате, се чудите как не сте правили нещата по този начин и досега.