Освен че трябва да възстановят средства, Facebook и Instagram трябва да предложат нещо като двоен показ на съдържанието на онези, които са си платили предварително за реклама в понеделник, твърди Майкъл Хелър, главен изпълнителен директор и основател на Talent Resources, маркетинг агенция, която работи с инфлуенсъри.
Повечето компании и инфлуенсъри с кампании, планирани за понеделник, са ги отложили за вторник и дори за петък, в случай на още сривове, твърди Алекса Вог, вицепрезидент партньорства с брандове в TTPM Influencers Talent Management. По думите ѝ подобно спиране на услугите на YouTube или TikTok, където нейните клиенти получават средства на гледане, биха нанесли по-големи финансови щети. Според Вог случилото се с Facebook е било отрезвяващо.
Нуждата от диверсификация
Много създатели на съдържание и малки бизнеси твърдят, че Instagram е платформа, в която е лесно да се комуникира с потребителите чрез Stories или директни съобщения. Освен това предлага по-фокусирана общност от посветени последователи, което води до продажби.
Сега повечето инфлуенсъри твърдят, че ще се фокусират върху изграждането на собствени уебсайтове и диверсификация на платформите, които използват, разкриват от CNBC. Някои са използвали Twitter, TikTok и имейл, за да подкрепят продажбите си и да се свържат с аудиторията по време на срива.
Франсис от консултантската компания планира да използва LinkedIn и списъци с имейли – инструменти, които са ѝ помогнали да направи част от продажбите си в понеделник.
За Санчес, която управлява малък магазин за свещи, сривът се е случил по време на натоварен сезон, свързан с наближаването на празниците. Тя обичайно използва Instagram, за да рекламира продукти, да уведомява клиентите за тях чрез Stories и да привлича потребителите към магазина си в Shopify.
В понеделника, в който Facebook падна, Санчес е заложила на подготовка на имейл маркетинга си, в случай на следващи сривове, така че да може по-успешно да комуникира със своите клиенти.
Майкъл Елефанте, който предлага краткосрочни наеми, оценява, че загубата му от понеделник е от 1500 до 2500 долара. Сега той се фокусира върху директна имейл комуникация и върху уебсайта си.
Джон Ерингман, създател на финансово съдържание с над 50 хил. последователи в Instagram и 1,2 млн. в TikTok, смята, че е загубил няколкостотин долара в понеделник. Той диверсифицира бизнеса си чрез създаването на уебсайт, но ако сривът беше продължил до сряда, той щеше да загуби 2500 долара от спонсорирани публикации в Instagram и TikTok.
“Уверете се, че вие държите аудиторията си, вместо да позволявате на Facebook или Instagram да я държи“, коментира Ерингман.