IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Методът на Мъск: Учи се от партньори, а след това действай сам

Лидерът на Tesla се опитва да направи компанията все по-малко зависима от доставчици

09:15 | 19.09.20 г. 17
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Patrick T. Fallon/Bloomberg</em></p>

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

„Той научи за това и дори направи крачка напред. Помолихме нашите инженери да се стремят към Луната. Той поиска директно да отидем на Марс“, коментира старши инженер от Daimler.

Междувременно партньорството с японската Toyota, друг ранен инвеститор, го научи на управление на качеството.

В крайна сметка директори от Daimler и Toyota се преместиха на ключови позиции в Tesla, както и таланти от Google, Apple, Amazon, Microsoft и от конкурентни производители на автомобили като Ford, BMW и Audi.

Подходът на Мъск

И все пак някои партньорства не завършиха добре. През 2014 г. Tesla се насочи към израелския производител на чипове Mobileye, отчасти, за да научи как да проектира система за самоуправление, която се разви в Autopilot.

„Mobileye беше движещата сила зад оригиналния Autopilot”, твърди бивш директор на Mobileye, който е пожелал да остане анонимен.

Mobileye, която сега е собственост на Intel, също разпознава риска от споделянето на технология с бързо развиващ се стартъп като Tesla, който беше пред колапс през 2008 г., а сега има пазара капитализация от 420 млрд. долара.

Но Tesla и Mobileye преживяха тежка и публична раздяла, след като през 2016 г. шофьор загина при катастрофа с Model S, използвал системата Autopilot.

По това време Амнон Шашуа, който сега е президент и главен изпълнителен директор на Mobileye, заяви, че Autopilot на Tesla не е проектиран, за да покрива всички възможни ситуации на инциденти, тъй като е система за асистиране на водача, а не такава за автономно управление.

Американската технологична фирма Nvidia последва Mobileye като доставчик за Autopilot, но също бързо беше отстранена.

„Nvidia и Tesla споделят обща стратегия за разработка на дефинирани от софтуера превозни средства, задвижвани от мощни компютри с изкуствен интелект. Илон е много фокусиран върху вертикалната интеграция и искаше да прави собствените си чипове“, коментира Дани Шапиро, старши директор на автомобилните решения в Nvidia.

В допълнение към партньорствата Мъск започна серия от придобивания преди четири години, благодарение на което Tesla се сдоби в малко известни компании – Grohmann, Perbix, Riviera, Compass, Hibar Systems. Целта беше бързо развитие на експертизата на Tesla в автоматизацията. Maxwell и SilLion допълнително подкрепиха възможностите на Tesla в сферата на батерийните технологии.

„Той научи много от тези хора“, коментира Марк Елис, старши консултант в Munro & Associates. „Той използва много информация от тях, а след това действа по свой начин, за да направи нещата по-добри.             

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:18 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

17
rate up comment 0 rate down comment 1
redcretin
преди 4 години
Вече има 3 Тесли на фирмения ни паркинг. Ти колко си пипал наживо? Нула.Колите са пълно дърво като качество, единствената причина да ги имаме е че едната е служебна, а двете са лични на собственика.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 1 rate down comment 0
sando1
преди 4 години
"Това, дето искам да кажа, е: че ако мъск бъде принуден да направи нормален автомобил, то той сигурно ще се разпадне още на десетия километър - разбира се ако изобщо потегли. " Каза анонимен нищонепостигнал диванен специалист, самонарекъл се "Император" :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 1 rate down comment 5
дядя Вова
преди 4 години
Скрий се!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 2 rate down comment 5
дядя Вова
преди 4 години
Срий се бе,както СУ-57 под носа на американски радар:https://***.youtube.com/watch?v=26PE7-jFiO0
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 8 rate down comment 1
Стоян Петров
преди 4 години
Ако обичаш, едно "компетентно" мнение по въпроса : "МОСКВА, 19 сен РИА Новости, Андрей Коц. Полноразмерный прототип американского истребителя шестого поколения впервые поднялся в небо. Как рассказал журналистам помощник главы ВВС по закупкам, технологиям и логистике Уилл Ропер, машину испытывали в условиях строгой секретности. Никаких подробностей и фотографий с полигона в открытом доступе пока нет. В Пентагоне убеждены: новый самолет оставит всех потенциальных конкурентов далеко позади. Что известно об американской программе "истребителя будущего" в материале РИА Новости."PS Може и Императорът да се изкаже, но тогава категорията на мнението клони към "свръхкомпетентно".
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 6 rate down comment 3
фиг.1
преди 4 години
Мъск е много рядка личност, защото едновременно е мечтател и реалист. И то точно в нужните пропорции, за да успява да реализира неща, които никой друг не е успявал да постигне. Бих казал, че вместо да му завиждат е по-добре хората да се поучат от него. Но не смятам, че това е възможно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 3 rate down comment 5
khao
преди 4 години
метода на мъск... хахаха, журналистчета, сър!тия метод е на всеки над средното ниво... учиш се от другите и надграждаш... раьбира се за тези които имат акъл да учат... другите... злобеят.така че ниско интелигентното императорче да спре да пише, ами да прочете и научи нещо от 21ви век, ще е най добре, ама нънци!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 6 rate down comment 1
zelka007
преди 4 години
само забрави да напишеш че бият и нeгрите ... :))) ... предполагам от бързане , а не от нежелание ... следващият прототип , дето ще лети на 20км височина , на starship е почти готов и ще го закарат скоро (седмица-две) за криотестове , тестове на двигателите и айде да лети . сглобяват вече този дето ще лети пълноценно в ниска околоземна орбита ... как е настроението в роскомикс на рогозин ... ?! някоя нова мултика ще има ли ... ?!п.с. още не си ми отговорил , защо в новите самолетоносачи на хамериканците има толкова голям аванс оставен в захранването от реакторите ... айде навържи 2+2 де ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 8 rate down comment 1
zelka007
преди 4 години
хехе ... "Теслите са автомобилите, които дават най-много дефекти и най-често се чупят" ... козметични дефекти на първите серии на модел 3 . неща от сорта на скърцане на незакрепени детайли в купето , лошо прилепнали панели , лошо нанесена боя , лошо монтирани уплътнения , и НИТО ЕДИН дефект на задвижването и управлението . барем прочети класацията като ще я коментираш и даваш за пример ... :)))а дали знае нещо за автомобилите , говори фактът , че големите производители купуват и разглобяват негови коли , за да видят как са направени ... :))) ... и не той прави автомобили с ДВГ , а производители на автомобили с ДВГ се учат от него как да правят електрички ... детайли от пазарът импе ... :))) ... несъществени ... тесла модел Х кърти всичките си конкуренти в нейният клас по пробег , ускорение и комфорт ... :)))какво рекоха експертите на тойота : тесла води 6 години пред VW и Toyota, когато стане дума за електроника ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 8 rate down comment 3
pjc50313869
преди 4 години
Или май някой го е яд, че не купи на 200$ (50 след сплита) и вече една акция да струва $2000 (450 след сплита)?!? Сори пичове, но хейтът ви от 5 години насам с обещания за блаони, пукания и нз още какво остана само в мокрите ви сънища. Със здраве, пък който купил, купил! :) :) :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още