Илон Мъск е определян като иноватор, който измина пътя от човек, който не знае почти нищо за производството на коли, до основател на най-високо оценяваната компания в сектора от 16 години насам, предава Ройтерс.
Но действията му показват, че той по-скоро е човек, който се учи бързо. Той сключи партньорства с компании, които имаха технологиите, които липсваха на Tesla, нае някои от най-талантливите хора, а след това не се поколеба да прекрачи границите, които ограничаваха дори по-склонните към риск партньори.
Сега Мъск и екипът му се подготвят да очертаят новите стъпки в усилията на Tesla да се превърне в компания, която не зависи толкова много от други доставчици. Очаква се това да се случи на събитието „Battery Day” на 22 септември.
От месеци Мъск намеква, че ще обяви значителен напредък в технологията, докато Tesla се опитва да произвежда евтини, дълготрайни батерии, които биха могли да направят нейните електромобили по-равностойни на евтините бензинови автомобили.
Новите дизайни на батерийни клетки и производственият процес са само част от разработките, които биха позволили на Tesla да намали зависимостта си от дългогодишния си партньор в областта на батериите – японската Panasonic, твърдят източници, запознати със ситуацията.
„Илон не иска нито една част от бизнеса му да зависи от някой друг“, посочва бивш старши директор в Tesla, който е отказал да бъде назован. „И за добро или лошо той смята, че може да направи нещо по-добре, по-бързо и по-евтино“.
Tesla има партньорства за батерии с Panasonic, с южнокорейската LG Chem и с китайската Contemporary Amperex Technology, които се очаква да бъдат продължени.
Но същевременно компанията преминава към контрол на производството на клетки – основният компонент на батериите за електрически превозни средства. Това се случва в силно автоматизирани заводи, включително чрез този, който се изгражда в близост до Берлин, Германия, и друг във Фримонт, Калифорния, където Tesla наема десетки експерти по инженерните въпроси и производството на акумулаторни клетки.
„Няма никаква промяна в нашите отношения с Tesla”, коментира Panasonic. „Нашите отношения, както в миналото, така и сега, са ясно огласявани. Panasonic не е доставчик на Tesla, ние сме партньори. Няма съмнение, че нашето партньорство ще продължи да създава иновации и да допринася за подобряването на обществото“, посочиха от компанията.
Tesla не е отговорила веднага на запитването за коментар във връзка със статията.
Собствено производство
Откакто пое новата компания през 2004 г., целта на Мъск беше да научи достатъчно от партньорства, придобивания и привличания на таланти, за да вкара ключови технологии под контрола на Tesla, твърдят източници, запознати със стратегията на Tesla.
По думите им целта е да се изгради силно вертикално интегрирана компания, или дигитална версия на на производствената система на Model A на Ford Motor от края на 20-те години на миналия век.
преди 4 години Вече има 3 Тесли на фирмения ни паркинг. Ти колко си пипал наживо? Нула.Колите са пълно дърво като качество, единствената причина да ги имаме е че едната е служебна, а двете са лични на собственика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Това, дето искам да кажа, е: че ако мъск бъде принуден да направи нормален автомобил, то той сигурно ще се разпадне още на десетия километър - разбира се ако изобщо потегли. " Каза анонимен нищонепостигнал диванен специалист, самонарекъл се "Император" :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Скрий се! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Срий се бе,както СУ-57 под носа на американски радар:https://***.youtube.com/watch?v=26PE7-jFiO0 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ако обичаш, едно "компетентно" мнение по въпроса : "МОСКВА, 19 сен РИА Новости, Андрей Коц. Полноразмерный прототип американского истребителя шестого поколения впервые поднялся в небо. Как рассказал журналистам помощник главы ВВС по закупкам, технологиям и логистике Уилл Ропер, машину испытывали в условиях строгой секретности. Никаких подробностей и фотографий с полигона в открытом доступе пока нет. В Пентагоне убеждены: новый самолет оставит всех потенциальных конкурентов далеко позади. Что известно об американской программе "истребителя будущего" в материале РИА Новости."PS Може и Императорът да се изкаже, но тогава категорията на мнението клони към "свръхкомпетентно". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Мъск е много рядка личност, защото едновременно е мечтател и реалист. И то точно в нужните пропорции, за да успява да реализира неща, които никой друг не е успявал да постигне. Бих казал, че вместо да му завиждат е по-добре хората да се поучат от него. Но не смятам, че това е възможно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години метода на мъск... хахаха, журналистчета, сър!тия метод е на всеки над средното ниво... учиш се от другите и надграждаш... раьбира се за тези които имат акъл да учат... другите... злобеят.така че ниско интелигентното императорче да спре да пише, ами да прочете и научи нещо от 21ви век, ще е най добре, ама нънци! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години само забрави да напишеш че бият и нeгрите ... :))) ... предполагам от бързане , а не от нежелание ... следващият прототип , дето ще лети на 20км височина , на starship е почти готов и ще го закарат скоро (седмица-две) за криотестове , тестове на двигателите и айде да лети . сглобяват вече този дето ще лети пълноценно в ниска околоземна орбита ... как е настроението в роскомикс на рогозин ... ?! някоя нова мултика ще има ли ... ?!п.с. още не си ми отговорил , защо в новите самолетоносачи на хамериканците има толкова голям аванс оставен в захранването от реакторите ... айде навържи 2+2 де ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години хехе ... "Теслите са автомобилите, които дават най-много дефекти и най-често се чупят" ... козметични дефекти на първите серии на модел 3 . неща от сорта на скърцане на незакрепени детайли в купето , лошо прилепнали панели , лошо нанесена боя , лошо монтирани уплътнения , и НИТО ЕДИН дефект на задвижването и управлението . барем прочети класацията като ще я коментираш и даваш за пример ... :)))а дали знае нещо за автомобилите , говори фактът , че големите производители купуват и разглобяват негови коли , за да видят как са направени ... :))) ... и не той прави автомобили с ДВГ , а производители на автомобили с ДВГ се учат от него как да правят електрички ... детайли от пазарът импе ... :))) ... несъществени ... тесла модел Х кърти всичките си конкуренти в нейният клас по пробег , ускорение и комфорт ... :)))какво рекоха експертите на тойота : тесла води 6 години пред VW и Toyota, когато стане дума за електроника ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Или май някой го е яд, че не купи на 200$ (50 след сплита) и вече една акция да струва $2000 (450 след сплита)?!? Сори пичове, но хейтът ви от 5 години насам с обещания за блаони, пукания и нз още какво остана само в мокрите ви сънища. Със здраве, пък който купил, купил! :) :) :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар