През март 2019 г. NextEra Energy обяви плановете си за изграждане на проект за съхранение на енергия с мощност 409 MW във Флорида, който ще се захранва от слънчева енергия.
В същото време Xcel Energy планира да замени своите въглищни агрегати Comanche, като инвестира 2,5 млрд. долара във възобновяеми енергийни източници (ВЕИ) и технологии за съхранение на енергия чрез батерии.
През октомври Duke Energy обяви планове за изграждане на проект за съхранение на енергия в щата Каролина, включително инвестиции в размер на 500 млн. долара в проекти за съхранение и производство на електроенергия.
Именно тази непрекъсната революция в областта на чистата енергия е вдъхнала нов ентусиазъм в управлението на Tesla, което вижда възможност бизнесът на производство и съхранение на енергия да се конкурира един ден с основния автомобилен бизнес.
Вертикална интеграция
Идеята на Tesla да постигне пълна екосистема за чиста енергия и да се опитва да направи почти всичко сама бе критикувана в миналото от автомобилни производители, като Jaguar и Mercedes-Benz. Но този вид екстремна вертикална интеграция започва да носи дивиденти на компанията. Автомобилният експерт Санди Мънроу оценява електрониката на Tesla като превъзходна, като я сравни с електрониката на изтребител.
Понастоящем много ресурси на Tesla са посветени на подобряване на батерията. Този важен компонент от електромобилите на Tesla се откроява сред своите конкуренти на пазара на електрически превозни средства най-вече заради своята превъзходна ефективност и обхват. За тази цел компанията направи стратегически придобивки, включително на Maxwell Technologies и Hibar Systems, като в същото време си партнира с CATL, за да произвежда батерии за своя завод в Китай.
Компаниите, които някога са били разглеждани като конкуренти на Tesla, просто не са в състояние да поддържат това темпо поради недостиг на критични компоненти. Например, моделът Mercedes-Benz EQC - определян някога като „убиецът на Tesla“ – очаква спад в производството си с 50% през 2020 г., до 30 000 бройки, тъй като Daimler не е в състояние да осигури достатъчен брой батерии.
Tesla вече води на конкурентите си в много критични аспекти на производството. Компанията печели доверието дори на непоколебими критици, като се доказва с постоянните си доставки.
И не бива да се изненадваме, ако Tesla успее да се превърне и в основен доставчик на някои от основните компоненти за електромобилите, с което Илон Мъск ще има още един повод да злорадства, пише още Алекс Кимани.
преди 4 години Евтиното идва от това че нямаш обслужвания и караш безплатно. Другото е пестене на нерви и време от сервизи и по малко се тровиш. На мене ми писна да ми смърди на изгоряло всеки път като запаля и като минах на Теслата се родих.Другото е че колата е на друго ниво на пътя - никой не може да се пререди пред теб или да те запуши да не можеш да се престроиш в задръстванията. Само пипваш *** за ускорение и си в другата лента. Няма скрибуцания и тракания защото не спира със дискове и накладки (има но не ги ползва освен за задържане на място) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години я ГИ ДАЙ ТЕЗИ СМЕТКИ ВЪВ ФОРУМА в темата за ел колите, че на мен ми излиза че до 150000км няма никаква икономия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години сподели сметката ... може да си сбърркал някъде :)щото и аз харесвах ферари, но не излиза сметката ... по същата причина не си купих и Бентли, не им падат цените, не ги карат хората ... сигурно защото не стават ! .... карам си каруцата, ако се сучпи нещо с пирони и тел се оправя, коня пасе от обществените градинки и всичко ми е фрии! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Има една уловка при изчисленията ел срещу ДВГ - електрическата започва да показва предимствата си в дългорочен план, т.е. ресурсът й е много по-голям. Сумата спестени пари от гориво, поддръжка, ремонти, данъци и (извън БГ) субсидии трябва да се смята за поне 10г. По това време ДВГ колата вече е риск, а електричката си джитка. Да, ще се наложи смяна на батерия по някое време, но това е планиран разход, а и ако си ок с намаления капацитет, можеш да продължиш да си я караш. Специално при тесла няма как да се сравни, защото нямат модел с ДВГ, но при хюндай кона, например, може лесно да се сметне, че за 5г. разликата спрямо съответната ДВГ се спестява, а за 10г. електрическата вече е с десетки хиляди лв. по-изгодна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Авторът на статията явно е бил напушен като я пише отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Колите на тесла не са икономически обосновани!Харесвам модел 3, чаках я и сина ми я харесва и щчх да я купувам... и съм я смятал многкратно!Еми не излиза сметката!Купуват ги хора, които не могат да си правят сметката или искат да са в крак с новото или ги е грижа за "екологията" повече, но аз просто не мога да я купя нова! Не е рентабилна! Сега ги гледам стари, защото само на една много по-ниска цена на придобиване би имало икономическа изгода, но дори втора употреба са на много вискои цени все още! Чудя се защо не им падат цените както на обикновенните автомобили! Какво толкова необикновенно има у тях! Не мога да разбера! Сипвам си безина и се радвам на по-евтиния избор и петрол напоследък. А това също - ако цената на петрола се вдигне да кажем с два и половина - три пъти някъде ще се изравни по разход с теслата модел 3 или с втора ръка/от батерията зависи/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Слънчевата енергия и Солар сити нищо ли са бе, тавариш??! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години кат почнеш и ти да произвеждаш собствена енегрия тогаа пак се обади ама по подготвен .... от 5 години само зеленясвате а на практика нищо, мноо ясно че е нищо щот от нищо ток не се прай .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години А де!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години що? отговор Сигнализирай за неуместен коментар