Ако шофирате всеки ден по няколко километра от дома до офиса си и обратно, може би навъртате по поне стотина километра на седмица. Изчислено във време, това може да са поне 4-5 часа, „похарчени“ в шофиране.
А сега си представете, че може да ходите на работа, но въпреки това да „спестявате“ това време и да го влагате в други дейности. Например четене, обучаване, гледане на филми...
Всичко това ще бъде факт до няколко години с навлизането на автономните коли в ежедневието, смята Никола Тошев, програмист със слабост към изкуствения интелект, участник в изграждането на софтуерната компания WizCom, по-късно закупена от VMWare и съосновател на Sciant.
„Скоро може да очакваме това, което се е случило досега в лабораториите, да се пренесе в индустриите и бизнеса. Пробивите в изследванията са от последните 10 години, затова все още не са намерили приложенията, които биха могли да имат“, каза Тошев по време на участието си в технологичното шоу UpDate на Bloomberg TV Bulgaira.
По думите му изкуственият интелект е като електричеството или интернет, защото може да повлияе на всички индустрии по огромен начин.
„Очакваме да се появи чат бот, който да замести напълно служителите в сферата на услугите. Ако запитването е лесно за отговор, ще получим отговор от робот, ако е трудно, ще се насочва към човек. Неговият отговор може да се използва за пример, за да се научи роботът да отговаря по-добре. Транспортът ще се промени, давайки ни допълнително време, ако ние не трябва да шофираме“, добави още той.
„Може да очакваме животът в градовете да се промени много в момента, в който имаме автономни автомобили, които наистина могат да се управляват сами. Тогава хората няма да имат нужда да притежават автомобил, а ще могат да го наемат. Ако в момента 90% от времето колите ни са паркирани някъде и бездействат, в бъдеще ще може да ги накараме да ни закарат до работа, след което да ги пратим да закарат и детето до детската градина, например. Което би довело до доста различно натоварване на транспортната мрежа, например“, поясни Тошев.
Какви са първите модели с изкуствен интелект, как той се учи в момента от примерите и какво представляват т. нар. дълбоки невронни мрежи – вижте в интервюто на UpDate.
Следете UpDate и във Facebook.
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 7 години Да се порадваме на последните мигове свобода преди появата ИИ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Истина е - изкуствения интелект ще промени всичко.Дали за добро или за зло зависи в какви ръце ще попадне.Ето любимия ми виц по темата с ИИ (измисли го един колега дето е в този бранш) - "По страшно от изкуствения интелект е естествената простотия". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години в град с инфраструктура за 500.000 сме се набутали 1.500.000 + 300.000 приходящи всеки ден :) , ти какви мислиш коли трябва да има и как да се управляват/самоуправляват. а иначе по темата. така наречения "изкуствен интелект" ще помогне на онзи, който може да го използва, той е като *** и клещите, вид инструмент. в съвсем близкото минало навсякъде имаше счетоводител и помощник счетоводители... а сега един счетоводител с евентуално помощник прави почти всичкото счетоводство на по 5, 6 ... а може в отделни случаи и 10 фирми. примери колкото щеш от този вид. така наречения "изкуствен интелект", в обозримото за нас бъдеще, предполагам ще е същото нещо. доста интуитивен софтуер, взимаш решения на база голямо количество данни, натрупани с помощта на теб или оператор. можеш да го използваш - вървиш напред. не можеш - ами в строителството винаги се търсят кадри, обслужващия персонал също е кът :))) . за по-далечно бъдеще не мога да мисля, да му мислят децата и футуролозите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Дори и със задръстванията в София, е почти невъзможно да спестиш 4-5 часа в един ден, пък какво остава за ежедневно! Не е дребнотемие и е точен коментара - грешни проблеми с грешни данни, дават грешни решения, а това е най-големия риск за изкуственият интелект! П.п. Според статия за трафика в САЩ(2017s Best & Worst Cities to Drive in) средното време прекарано в шофиране и задръстване е 241 часа ГОДИШНО, доста далеч от зададените 4-5 часа дневно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Възможно е, когато се превел статия от американско издание, а се опитваш да я представиш като собствено изследване. Американците шофират понякога по 100+ км в едната посока за да отидат на работа, така че това е приложимо за тях, естествено. Виж, за нашите условия е рано да се коментира с уверен апломб - ако още некое и друго десетилетие бъдем "наградени" с управлението на ББ и любимата ни смоковска принцеса, AI и автономните коли няма да ти помогнат изобщо, защото инфраструктурата с ффанддъков печат ще позволява да се придвижиш от Патриарха до Съдебната палата за има- няма 4 часа.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Най-благодарен бих бил на система с изкуствен интелект, която представлява кораб с картечници и оръдия прикачени към палубата без екипаж. Тази кораб ще патрулира в Средиземно море и когато се зададе търговски кораб или танкер той безпроблемо ще бъде пропуснат, а когато се зададе надуваема лодка с бежанци нашият кораб веднага ще открие огън с цялата си огнева мощ по лодката, така че никои бежанец да не оцелее. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години само това ми обесни: как САМОДВИЖЕЩА СЕ КОЛА ше избегне ЗАДРЪСТВАНЕ? делиш на нула според мен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Защо се захващате за дребнотемие, а не коментирате в дълбочина материалите. Изслушахте ли видеото, на мен ми беше много интересно. КОлкото до 1. и 2. - в София със задръстванията е напълно възможно. А като има самодвижещи се коли, се предполага, че не би трябвало да има и задръствания. Потенциалът е ОГРОМЕН. ДАНО! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Нещо не схващам1. 100 км на седмица, т.е. 20 на ден за отиване и връщане до работа = 4-5 часа на ден в шофиране?!? Не е ли малко множко изчисленото време?2. "Тогава хората няма да имат нужда да притежават автомобил, а ще могат да го наемат. Ако в момента 90% от времето колите ни са паркирани някъде и бездействат...." Това нямаме ли го и сега като възможност- таксита.Изкуственият интелект е интересен и наистина много може да промени, както примерно преводачиеските услуги на гугъл, но нека не го смятаме за панацея или задължително добро. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ше промени дрънци, всеки е падладял за тоя "изкуствен интелект" проекта на богатите да изместят излишните хора .... А никой не пише за потенциала на развитие в хората, за психотрониката и развитието на мисълта .... От тва на властелините им стаа лошо, само като си помислят, че народа ше се извиси и развие и няма да може да бъде манипулиран повече .... за тва ни се натрапва тая простотия AI с техните глипости neural networks.... Хората един ден сами ще се лекуват с помощта на мозъка без лекарства, ще пътуват с астралното тяло където пожелаят с мисълта си и ще комуникират един с друг чрез психотронни методи. Нито една пластмасова кутия не може да се мери със способностите на мозъка и съзнанието е може да им изключения у тоя сайт бол с такива от примитивно ниво, тях може и да ги измести .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар