IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китайската заплаха за Apple и Samsung

Huawei вече е третият по продажби производител на смартфони с света, но не крие амбициите си за още по-предни позиции

08:22 | 25.04.17 г. 15
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимки: Huawei и Бойчо Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимки: Huawei и Бойчо Попов, Investor Media Group

Бъдещето на Huawei тихомълком се кове на около 8000 км по въздух югоизточно от София - в няколко тайни лаборатории – в завода на компанията край Songshan Lake в Шънджън и централата на концерна в същия град. Тук, в огромни зали с бели стени инженерите на китайския концерн тестват хардуерните продукти – за издържане на екстремни температури или при забравяне на смартфон в барабана на пералнята например, и изграждат в просторни и удобни тъмно аранжирани халета стратегията за виртуалната и добавена реалност.

Снимките и видео заснемането, както сами може да се досетите, са строго забранени – с малки изключения – когато например компанията иска да се представи пред чуждестранните медии. Всъщност офанзивното медийно сътрудничество очевидно е част от стратегията на китайския производител да създаде доверие у западните си партньори, особено на фона на факта, че той все още е в неофициален „черен списък“ на американските власти и не успява да сключи партньорски споразумения с американските мобилни оператори.

Иначе бягащият от публичността 73-годишен основател на компанията Рен Дженфей доскоро не бе давал интервюта, а други китайски културни особености допринасяха още повече за репутацията на непрозрачност на организацията. Това обаче започна да се променя през последните няколко години, като от 2013 г. насам самият Рен даде няколко интервюта и участва в пресконференции. А по собствени данни на компанията тя вече е поканила над 4 хил. журналисти от цял свят на посещение в Китай през последните години. 

Но в Китай всичко е по-голямо, а точно Huawei е добър пример за това. Самите размери на основаната през 1987 г. с инвестиция от едва 5680 долара група са огромни. Днес Huawei има над 180 хил. служители, докато най-ценната компания в света Apple има около 110 хил.

Huawei постоянно инвестира над 10% oт приходите си в развойна дейност всяка година. През 2016 г. около 80 хил. служители са били ангажирани в научноизследователска и развойна дейност (R&D), което съставлява 45% от общата работна сила. Разходите на Huawei за R&D възлизат на 76,391 млрд. юана, което за 2016 г. представлява 14,6% от общите приходи на компанията. През последното десетилетие концернът е вложил в научноизследователска и развойна дейност над 313 млрд. юана (38,3 млрд. долара), за да се гарантира, че Huawei ще е технологичният лидер в много области.

Лабораторната сграда в Шанхай със своите 1,2 км дължина доскоро бе най-дългата подобна сграда в света, а повече от 10 хил. души, предимно млади инженери, работят там. Наистина впечатляваща гледка е да се гледа как те „маршируват“ по безкрайния коридор към ресторантите за обяд.

Но да се върнем в Шънджън, където корпоративното седалище е наистина забележително. В сградите тук, разпръснали се в цял квартал, работят около 30 хил. служители. Във вътрешнофирмения университет около 1000 преподаватели, включително и европейски специалисти, обучават персонала.

В лабораториите се работи по-специално и над оптичните технологии. Отделни подразделения са отговорни за всеки един проект на сътрудничество с различни оператори и компании.

Значителна част от производството се случва в свръхмодерна фабрика в Songshan Lake на 50 км извън Шънджън, където голяма част от дейността е автоматизирана.

Последна актуализация: 18:04 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

5
rate up comment 5 rate down comment 7
MZ/X
преди 7 години
Ползвал съм iPhone, Samsumg и Huawei. Най-доволен съм от Huewei. Супер качество на много добра цена. iPhone е добро качество на много висока цена. Самсунг е пълен шит и никога не бих си купил отново Самсунг!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 0
IvaneJohn
преди 7 години
да, това е хубаво, но...в самия Китай VIVO и OPPO имат сигурно 50% дял.Ябълката, Хуавей, Самсунг и XAOMI имат по 7-9% всекиако онези вземат дела от 50% и на другите пазари, могат да си напазаруват "скъпите" колеги както си решат, защото се иска масовост!едно е да продаваш 500 млн. апарата годишно, друго е по 50 млн, колкото и да са скъпи и с голяма печалба.Ще видим, кой кого ще изяде - този който инвестира или този който създава масови стоки и продава много.Някой да знае кой е основния акционер на Пежо-Ситроен-Опел???
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 9
khao
преди 7 години
след 50 години може и да се случи, до тогава има много пиле по Сечуански да изядът :) ... иначе конкуренцията е добро нещо!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 13 rate down comment 4
mrynmryn
преди 7 години
Те скоро и втори (вероятно и първи, разликата не е голяма) може да станат до няколко години. Apple си продава телефоните твърде скъпо (разбирам ги, щом има кой да ги купува и да са на печалба, защо да свалят цената). Samsung имат доста проблеми и телефоните им също не са от най-евтините, а huqwei имат телефон във всеки ценови клас.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 15 rate down comment 0
bigmamascandal
преди 7 години
Наобратно да тичат, няма да ги стигнем, ех
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още