IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тъмната страна на японските мобилни игри

Потребители харчат хиляди долари, за да напредват по-бързо в игрите, ставайки жертва на т.нар. гача практики

17:17 | 03.04.16 г. 13
<p>
	<em>Снимка: Granblue Facebook page</em></p>

Снимка: Granblue Facebook page

Малко преди новогодишните празници в Япония рекламите на играта за смартфони, наречена Granblue Fantasy, започват да се появяват по телевизията и списанията. Granblue вече е доста известна в Япония, а повече от 7 млн. души са я свалили, за да управляват гигантски дирижабли и да се бият със зла империя, използвайки мечове и магия. Cygames Inc., компанията, която стои зад играта, е съобщила на хората и за нова промоция – за ограничен период от време ще бъде по-лесно да спечелите няколко героя, включително един, наречен Анчира.

Анчира е рядко виждан, но много търсен съюзник в играта – оскъдно облечена блондинка с големи очи. Тя е ключов партньор, важен за победата, защото има специални лечебни сили. Играчите могат да спечелят достъп до нея чрез мистериозни кристали, които струват 300 йени (2,67 долара) единия, като ги счупят и видят какво има вътре. Понякога те включват важни герои като Анчира, а в други случаи - оръжия или брони. При нормални обстоятелства има 3% шанс да откриете рядък герой като Анчира, но през въпросната седмица, в която тече промоцията, шансовете са два пъти по-големи, пише Bloomberg.

Следва истински фурор. Милиони нови играчи свалят Granblue. Хора от цялата страна прекарват часове наред, опитвайки се да достигнат до героите заради промоцията.

Един японец, влизащ в играта с потребителското име Taste, започнал да играе около три часа преди полунощ на 31 декември, показва чрез стрийминг сесията си в чата за играчи. За няколко часа той плаща още и още в преследването на Анчира. Неговата публика се увеличава от шепа хора до повече от 10 хил. души, когато Нова година настъпва. Потребителят харчи 265 долара, за да отключи героинята. Хората в чата реагират в двете крайности – или се подиграват, или изпитват жал и се чудят кога кредитната му карта ще достигне своя лимит. Но той продължава да харчи, купувайки стотици, а след това хиляди виртуални пари. Около 3 ч. през нощта, при опит номер 2276 той отключва Анчира. Публиката избухва. Той е похарчил 6065 долара.

Видеото със скъпата сесия на Taste продължава да е популярно и няколко седмици по-късно, предизвиквайки негативни реакции срещу Cygames, подразделение на CyberAgent, и други топ разработчици на игри в Япония. Играчите преживяват подобни неща, харчейки хиляди долари в Granblue Fantasy и публикувайки собствени видеа, в които се вижда колко средства губят. Мъж, интервюиран от Bloomberg News, твърди, че е похарчил повече от 7000 долара в играта по време на специалната новогодишна промоция. Даики Катаока, който е загубил над 8000 долара през този период, е толкова ядосан от манипулацията, както сам я нарича, че събира 2000 подписа за петиция, молеща за повече регулация.

„Докато не променим нещата в самата им основа, ситуацията ще продължи“, коментира Катаока.

Cygames първоначално не отговаря на критиките, а седмици по-късно се извинява. Тя гарантира средства на някои потребители (във виртуални пари) за това, което са похарчили и въвежда регулация, така че играчите да получават цената, която искат, ако направят 300 неуспешни опита.

Последствията от случая обаче са по-големи. Акциите на японските производители на игри се свиха с обща стойност от над 1 млрд. долара в деня, в който Cygames започна да дава пари. Това напомня за удара, който акциите понесоха през 2012 г., когато властите определиха част от практиките на индустрията като злоупотреба и въведоха по-голяма регулация

Последна актуализация: 13:04 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 10 rate down comment 0
deant
преди 8 години
хах вие сериозно ли сега чувате за този модел??? има го от поне 6 години
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още