IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тъмната страна на японските мобилни игри

Потребители харчат хиляди долари, за да напредват по-бързо в игрите, ставайки жертва на т.нар. гача практики

17:17 | 03.04.16 г. 13
<p>
	<em>Снимка: Granblue Facebook page</em></p>

Снимка: Granblue Facebook page

Бунтът на играчите застрашава позицията на една от най-странните и най-печеливши части на дигиталната вселена. Японските компании за игри отдавна са обект на завист от страна на индустрията за способността си да създават големи хитове. Но съмненията в методите, използвани от част от компаниите, увеличават натиска върху тях за необходимостта от промяна.

Granblue е безплатна игра, но потребителите отбелязват по-бърз прогрес, ако купуват оръжия и герои с реални пари. Енигматичните кристали, криещи подаръци, са това, което хората всъщност купуват. Granblue използва техника, наречена „гача“, която носи името на японски вендинг машини, пълни с пластмасови капсули, съдържанието на които не е известно. Играчите трябва да отворят капсулите, след като платят за тях, за да видят какво печелят.

Някои форми на гача са забранени в Япония, защото са твърде манипулативни. Granblue не използва забранени гача тактики, но видеото на Taste от 31 декември показва колко ефективна може да бъде тази техника. Taste, който не е открит за коментар, купува непрестанно кристали и на всеки няколко секунди ги отваря. Той не се занимава с битки – основното занимание на повече играчи, а с часове се опитва да се сдобие с Анчира.

Той не е единственият играч, който се увлича по новогодишната промоция. Друг твърди, че е похарчил около 7200 долара за три дни в началото на януари, за да придобие Анчира. Част от потребителите се сбогуват с немалки суми и пак не успяват да спечелят героинята. Вдъхновен от случая на Taste и други ядосани играчи, Катаока събира 2000 подписа и пуска официална жалба в Агенцията за защита на потребителите. В нея той посочва, че компанията води подвеждаща кампания и потенциално нарушава правилата, въведени през 2012 г. Cygames отрича всичко това.

След 2012 г. индустрията създава нови гача стратегии и успява да запази растежа на продажбите. Приходите на публичните компании са нараснали с около 70% от 2012 г. до 7,5 млрд. долара миналата година според Macquarie Securities. Така индустрията с игри успява да надмине филмовата индустрия по продажби в страната.

Анализаторът Дейвид Гибсън твърди, че регулаторите едва ли ще регулират, освен ако децата не са специално таргетирани и практиката не излезе извън една игра. Изследванията показват, че повечето играчи на мобилни игри не харчат никакви средства.

Катаока твърди, че вярва, че Cygames са насочили играта си към деца. Той посочва, че Granblue Fantasy е рекламирала играта в списания с манга, популярни сред децата. Видео рекламите пък са включвали сцени с ученици. Катаока е категоричен, че ще продължи да настоява за затягане на регулацията и излизането на гача техниките в публичното пространство.

„Честно казано, индустрията не се е подобрила особено след 2012 г.“, коментира той. „Не смятам, че за потребителите нещо се е променило“.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:04 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 10 rate down comment 0
deant
преди 8 години
хах вие сериозно ли сега чувате за този модел??? има го от поне 6 години
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още