Преди да бъде продадена на News Corp през 2005 г., MySpace се опитва да придобие най-големия си конкурент
През пролетта на 2005 г. главният изпълнителен директор на MySpace Крис ДеВолф посещава Марк Зукърбърг, за да “опипа почвата за евентуално придобиване на Facebook”, пише авторът. Марк, президентът Шон Паркър и неговият съветник Мат Колър се срещат с Крис, “само защото го смятат за интересен човек и са любопитни за MySpace”.
Половин година по-късно новата компания майка на MySpace - News Corp, има същата идея
През януари 2006 г. Рос Ливинсън, дигитален директор на News Corp, се среща с Марк Зукърбърг и един от основните му съветници в Лос Анджелис. Рос иска да купи социалната мрежа, но е притеснен, че тя може да не продължи да расте със същия темп. “Това е разликата между компания от Лос Анджелис и такава от Силициевата долина”, посочва Марк в “The Facebook Effect”. “Създадохме това, за да продължи да съществува, а тези момчета [от MySpace] нямат никаква представа”.
Viacom се завръща през есента на 2005 г.
Viacom не се отказва от Facebook и се появява в играта отново в края на 2005 г. Фокус групи им посочват, че хората, които гледат MTV, прекарват все повече и повече време в мрежата. Така че въпросната есен Зукърбърг лети до Ню Йорк, за да се срещне с главния изпълнителен директор на Viacom Том Фрестън. Том използва всички възможности, за да покаже връзката между MTV и Facebook, но Марк не е заинтересован.
NBC се среща с Facebook през 2005 г.
Къркпатрик не разкрива много подробности, но изглежда NBC също се опитва да придобие Facebook през 2005 г.
Отчаяната Viacom се завръща за последно през 2006 г.
В началото на 2006 г. шефът на MTV Майкъл Уълф се спира за последно при Facebook. Зукърбърг му казва, че компанията струва 2 млрд. долара. Няколко седмици по-късно Viacom изпраща оферта за 1,5 млрд. долара. Тогава сделката почти бива сключена, но в крайна сметка се проваля, защото Facebook иска да получи по-голям дял от сумата веднага, докато Viacom предлага само 800 млн. долара първоначално плащане. Главният финансов директор на Viacom е притеснен от плащането на толкова висока сума за компания с толкова ниски приходи. Сделката пропада, а Viacom повече не се връща назад.