Apple губи своя блясък. Технологичният гигант е в режим на „корекция“ и цената на акциите му се намира пред средното ниво за 200-дневен период, след като отбеляза спад девет пъти през последните 10 борсови сесии. Компанията е напът да запише и десети спад, пише Wall Street Journal.
В момента книжата отбелязват ръст от 4,5% на годишна база, което е почти три процентни пункта под ръста на S&P 500. Всичко това се случва, след като през април 2015 г. aкциите на Apple скочиха с близо 18%.
Откакто на 21 юли Apple представи финансовия си отчет, акциите на компанията са под натиск. Книжата отбелязаха спад от 4,2% в сесията след като технологичният гигант обяви, че продажбите на iPhone не са успели да оправдаят очакванията на анализаторите. Оттогава акциите записаха повишение на цената само за ден.
Джон Спаланзани, главен макроикономически стратег в GFI Group, смята, че случващото се дължи и на опасенията около Китай, където мнозина смятат, че търсенето се забавя драматично.
През последния отчетен период Apple посочва, че продажбите ѝ в Китай са почти двойно по-високи от тези година по-рано, а компанията планира по-голяма експанзия в страната.
Друг фактор, който не помага особено на Apple, е докладът на анализаторите от миналата седмица, който посочва, че търсенето на наскоро пуснатия умен часовник Apple Watch не е толкова голямо, колкото се очакваше.
През юни Wall Street Journal писа, че Apple е станал жертва на проклятието на Dow. Компаниите обикновено се представят добре в месеците, довели до добавянето им към Dow, но се представят зле през следващите месеци.
Нещата не се подобриха. След като Apple се присъедини към индекса на сините чипове, книжата ѝ отбелязаха 11% спад. Това се случи, след като се изкачиха с 13% през трите месеца, довели до включването в Dow.
Разбира се, очакваното пускане на новия iPhone през септември и резултатите за четвъртото фискално тримесечие през октомври могат да доведат до ново раздвижване през следващите месеци.
преди 9 години Култовете са такива, защото има култопоклонници. При изборът на продукти лоялността на клиентите не е вечна и не може да бъде константен фактор. Продуктите на Apple се влошват, а цените им вече на са конкурентни на фона на доста алтернативи. Дизайнът им беше силен коз, не те се разделиха със старият си екип, новите им продукти приличат на "филийте" на Samsung. Няма вечни пожизнени победители. Първото място се отстоява. Отчаянието им да наложат продукт като часовника и влошените технически и дизайн продукти ще решат бъдещето на компанията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Още през 1995 г. слушах "експертните" финансови анализи на разни мушмороци, че с 4% дял на пазара (тогава) на РС са пътници, но тези 4% се оказаха потребители от най-висок клас, от браншове с изключително висока добавена стойност и осигуриха достатъчно постъпления на компанията, за да продължи стабилно да се развива! Познавам стотици потребители на Епъл - тукашни и в чужбина, които работят с компютри Епъл и никога не са се интересували какви са им финансовите резултати, нито дали има и други марки на пазара - знаят само пътя до офиса на локалния дилър на макове и го минават и с вързани очи... хаха... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Епъл не е някакъв моден аксесоар, за да блести, нито е някаква финансова еднодневка, върху която трупат лой разни житни бегачи! Епъл е 35 годишен технологичен лидер и хората, които работят от години с тяхна техника знаят за какво става дума! Айпадчета-брошки, шарени часовници, упражнения по финанси на разни ***-еднодневки от света на измислените пари... това са залитания, от които и спомен не остава след време. Цели браншове работят от десетилетия с компютрите на Епъл и ще продължават, докато това се налага... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години С времето ще наблюдаваме още по-голямо влошение на финансовите резултати. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ... както се случва с всяка компания след като основателя (човека с визия за нещата) си замине и на власт дойдат бюрократите с Пиейчди от някой си реномиран (уж) университет. и HP са така, и много други отговор Сигнализирай за неуместен коментар