Instacart е оценена на 39 млрд. долара в рамките на нов кръг на финансиране, който ще добави 265 млн. долара към средствата на компанията за доставка на хранителни продукти. Това е вторият път, в който оценката на Instacart се удвоява от началото на пандемията на Covid-19, пише CNBC.
Преди по-малко от пет месеца Instacart набра 200 млн. долара в рамките на сделка, която я оцени на 17,7 млрд. долара.
Насочването към доставки на храни записа огромен скок по време на пандемията. „Последната година доведе до нова нормалност, променяйки начина, по който хората пазаруват храни и продукти“, коментира главният финансов директор на Instacart Ник Джовани.
През същите 12 месеца технологичните първични публични предлагания преживяваха бум. Публични станаха Snowflake, Airbnb и C3.ai. За компанията за обработка на разплащания Stripe също се твърди, че набира средства при оценка от 100 млрд. долара. UiPath пък завърши кръг на финансиране за 750 млн. долара, който оцени фирмата за автоматизация на 35 млрд. долара преди очакваното ѝ IPO.
Instacart се подготвя за очакваното си първично публично предлагане през последните месеци, което се твърди, че ще бъде водено от Goldman Sachs.
Най-новият кръг на финансиране на компанията беше воден от досегашни инвеститори като Andreessen Horowitz, Sequoia и D1 Capital Partners, както и от институционални инвеститори като Fidelity и T. Rowe Price.