Tesla надмина прогнозите на Wall Street за продадени автомобили през второто тримесечие, показвайки точно обратното на тенденцията в индустрията за спад на продажбите, след като блокадите заради коронавируса накараха хората да стоят вкъщи. Новината изпрати цената на акциите на Tesla с 9% нагоре, предава Ройтерс.
През отчетния период Tesla е продала 90 650 електромобила, значително повече от прогнозираните 74 130 по данни на Refinitiv. В бройката попадат 80 050 от новия спортен Model Y и Model 3.
Единственият автомобилен завод на Tesla в САЩ беше затворен за шест седмици през тримесечието, в опит да се овладее разпространението на Covid-19. Въпреки че продажбите на автомобили са се увеличили с 2,4% на тримесечна база, производството се е свило с близо 20%.
„Въпреки че нашият основен завод във Фримонт беше затворен през по-голямата част от тримесечието, ние успешно засилихме производството обратно до старите му нива“, посочва компанията в изявление.
Изненадващите данни бяха обявени само ден след като Tesla стана най-високо оцененият автомобилен гигант, нареждайки се по пазарна капитализация преди досегашния първенец Toyota Motors. Ралито в четвъртък увеличи преднината на компанията.
Други големи автомобилни производители отчетоха по-ниски месечни и тримесечни продажби на нови автомобили в САЩ, отчасти заради по-слабите поръчки, но твърдят, че потребителското търсене остава добро, макар че пандемията продължава.
Сега Tesla търси място за втория си автомобилен завод в САЩ, където ще произвежда своя Model Y и електрическия си пикап.
Само няколко часа преди излизането на финансовия отчет главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск изпрати съобщение до служителите на Tesla, в което им заявява, че се гордее с тях и работата им този толкова труден период за всички.
преди 4 години Зелков - както винаги - пишеш-пишеш някакви що-годе смислени неща и накрая тръснеш някаква такава колосална глyпост, че тотално си съсипеш всичките усилия. Много искам да видя как НАТО ще "мине напреко" през Русия - по-скоро Русия ще мине през цяла Европа, стига само да реши. 50 000 американски войнечета ли ще я спрат? Само в югозападния военен окръг, Русия може да мобилизира 1.4 милиона войници за 48 часа. Срещу тях какво ще пратим - дебелият министър ли?Комуникирам за забавление с доста "инвеститори" в Тесла - и това са най-невежите финансово и зомбирани хора, с които съм се сблъсквал от фалита на Химко и Кремиковци насам. Ей-на такива се крепи пазарната капитализация на тая циркаджийска компания. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Императоре а ще се извиниш ли след 7-8 години за грешните си прогнози, когато Тесла струва над 1 трлн.$ и печели милярди долари ? Проблемът ти е че я гледаш само като производител на електрически автомобили а всъщност тя е много повече от това. А и в крайна сметка щом се цаниш голям разбирач би трябвало да ти е ясно, че не ти или аз а пазара винаги има право! Те и Амазон 1998 я гледаха като проста компания за продажби на книги по интернет но виждаш сега къде е! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години грешка над 10 милиона продават ВФ и Тойо на година отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Значи годишно преди ковид са продавани по около 80милиона коли нови+/- по света. тесла е продала 300 000 от тях в миналата година. Тойота и Фолксваген продават над 1 милион всяка, обаче Тесла е по скъпа от тях - на какво се дължи това?На това че пазара очаква, че съвсем скоро тесла ще продава по над 1 милион, а Тойота и ФВ все по малко. Реалистично ли е това! Според мене - НЕ Е. Това е инжинериг на много виски нива - не е да правиш сладолед или кафе. Наистина Тесла много дефектира, според консюмърс репорт. Отделно се палят, удрят се на автопилот....Вижте в ютуб - те дори нямат капацитета да я боядисат както трябва... кой плаща за да ги кара!? ... те трябва да ми плащат, че рискувам жвота си !ако успеят да се задържат и развиват 30-40 години в бизнеса - мога и да я купя, дотогава - мерждан или тойотаАкциите вместо да следват тази логика следват ФЕД амазония - има толкова много воднисти пари и толкова малко нови идеи, че малкото задържали се на повърхноста 10 години се превръщат в летни хитове. Очаквах фалитите от ковид да пооправят това, но уви - още не е дошло времетоп.с.ок $8 е ценато, защото счетоводно са обедили 3 тримесечия в едно, та да покаже + отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години импе , ти преди 2 години твърдеше че ще фалират . пък те сега 4-ти завод строят ... а фундаментално да си говорим водят в електрификацията две обиколки пред другите . от големите производители се пънат от петилетка и още не могат да го повторят мъск , а не да го задминат ... а реално гледам който си ги е купил си ги държи и не ги продава . ей сега гледах , от тези дето са били първите дето са финансирали първите емисии , са продавали по някакви малки количества , които не ми се търси баш на какви цени преди 5-7 години са ги придобили , ама са си избили кинтите х10 според мен ...за естония не се пъни , че зад нея стои цяло НАТО барабар с нас ... :))) ... не сме решили не сме минали напреко ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Кейн - не бъди толкова скептически към Теслата: за мене акциите и струват към 8 долара или дори 10. Може пък да почне да печели някога, кой знае? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ++100 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Хахахаха, нещастен *** - "пишман-инвеститор" си ти, а най-лошото е, че не го осъзнаваш. Ти си точно като тия представители на малцинствата, които след цял живот неквалифициран труд са спечелили голяма сума от тотото и си зарязват работата, за да почнат "некъв бизнес", твърдо уверени, че щом са имали късмет с един фиш, ще станат страхотни предприемачи, щото са много умни. Сухите цифри говорят едно - теслата за 13 години не е спечелила и цент за акционерите си, а продажбите и даже и намаляват. Дивидентът, миличкото ми теле, е важен, защото дългосрочно дивидентните компании са обикновено по-изгодни - ама още повече, защото компания, която НЕ плаща дивидент просто защото НЕ може, НЯМА НИКАКЪВ ФУНДАМЕНТ !!! Малкото наистина добри компании, които не плащат, непрестанно увеличават вътрешната си стойност, а теслата и това не прави. Тази огромна пазарна капитализация, не се базира на нищо. Ако имаше поне малко ум, щеше да разбереш, че няма логика теслата да има по-голяма капитализация от компания, която не само че произвежда 25 ПЪТИ повече автомобили, но и ПЕЧЕЛИ МИЛИАРДИ. Явно не проумяваш, че който печели милиарди, винаги побеждава. Най-малкото големите компании може да "дръпнат" всички читави специалисти от Тесла срещу огромни заплати и да оставят мъск да си говори сам... буквално. Това твоето е - все едно да вярваш, че при война Естония може не да победи, ами направо да смачка Русия (например)... или - ако предпочиташ - остров Науру да попилее САЩ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ...ако те е яд за Октомври миналата година, има шанс да те е яд и Октомври тая година, че не си продал в Юли. Аз вярвам че Тесла утре може да се превърне в Херц. И на $300 и на $1300 моите вярвания не се променят. Риска за мен е твърде голям. Вярвам че тези които имат тесла и се хвалят имат и много други големи провали ,за които не искат да говорят. Мисля около $3 е реалната и цена може би при 300к продадени коли за последната година и мижав пазарен дял това заслужава. "Не е *** тоя дето яде баницата, а тоя дето му я дава" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години :) като не искаш, никой не те кара зорлем да я купуваш :) Просто фактите към момент опровергават мнението ти на 10000%.Мен единствено ме е яд, че октомври миналата година, когато беше под 300 купих само 50. отговор Сигнализирай за неуместен коментар