Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск обяви официално, че компанията му за производство на електромобили планира да изгради голям завод и център за инженерни дейности и дизайн в Берлин, пише CNBC.
Това ще е четвъртият подобен обект на Tesla. Първата Gigafactory беше построена в Невада, втората, в която се произвежда оборудване за зареждане на електромобили и друга електроника, е в Бъфало, Ню Йорк. Компанията планира да произвежда соларни панели с марката Tesla там някой ден. Планиран е и трети завод за коли в Шанхай.
"Със сигурност всички знаят, че германските инженери са невероятни. Това е част от причината да разполагаме Gigafactory Europe в Германия. Освен това ще създадем инженерен и дизайн център в Берлин, тъй като Берлин има едно от най-доброто изкуство в света“, коментира Мъск. Запитан за повече подробности, предприемачът обясни, че заводът ще се намира в близост до новото летище в района на Берлин.
Мъск обяви новините по време на церемония по награждаване в Германия. Той получи приза „Das Goldene Lenkrad” от Bild, вестник, притежаван от Alex Springer.
От години Мъск говори за целта на Tesla да изгради европейски завод. През 2016 г., след като придоби германската фирма Grohmann Engineering, главният изпълнителен директор предположи, че европейският завод на компанията му ще бъде в Германия.
Приходите на Tesla в САЩ за третото тримесечие се свиха. Но тези в европейските страни записаха ръст през първите три тримесечия на 2019 г., въпреки забавянето на целия пазар за нови коли в региона.
Изграждането на завод в Европа ще позволи на Tesla да избегне сложността на износа на коли от Съединените щати към Стария континент и ще ѝ помогне да заобиколи несигурностите, свързани с търговската война и митата.
преди 5 години студиото ми става любимец... продажбите падали, цъкаш у гугъл, отваряш първата графика и воала... точно обратното, хахаха При печалба около 10К на кола, не бил спечлил и долар ! :D ... ама строи завод и сигурно плаща на бачкаторите с тесли или с въздух ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Руските *** са в чок и ужас. По коментарите ще ги познаете.Апропо, на тях дори и китайските другари не им се връзват по таси тема :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години В странни времена живеем днес, хем не си спечелил и 1$ печалба, хем продажбите ти падат година след година, но откриваш завод след завод. Това на мен ми прилича на безумната съветска икономика от 60-те и 70-те на *** субсидирани гиганти, които произвеждат каквото се сетите на само на загуба... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години поне в статията поше че ще има и развоен център ... в което си има смисъл имайки впредвид немските традиции в този сектор. В бъдещите модели може да има нещо и от там отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Те няма да развиват нови технологии в тях, ще ползват вече разработени такива. Да не говорим, че вероятно част от хората просто ще гледат как една машина прави нещо и ще са по-скоро контрол на качеството или нещо от сорта. А дори и тапицерии да шият, пак е завод и ще има работни места. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години В Украйна и Румъния може да даде да му шият тапицериите за седалките. А високотехнологичен завод се строи там където са Майсторите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години тоя фалиралия стори завод, путин джамия ... 1 на 1 е резултата ! :):)Мъск- враг номер едно на Бусманската селищна система! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не цяла Европа е в ЕС, спокойно може да го отворят в Украйна, където доста неща са по-евтини, хора бол. Друг въпроса, ако целта му е да продава вътре в ЕС. Тогава може да е в Румъния, те имаха някакви мизерии вече там, там се дават и субсидии, при покупка на ел.кола. Тук за такова нещо не са чували даже. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Един от кралете на ПР и рекламата!От толкова много години, Теслата само 2 квартала са били на печалба.Да му мислят балъците. Тук в ЕС няма да може да експлоатира толкова зверски работниците си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар