Британската рекламна империя WPP обяви името на новия си главен изпълнителен директор – Марк Рийд, който заeма мястото на своя предшественик – основателя на компанията Мартин Сорел, предава CNBC.
51-годишният бивш член на управителния съвет наследява Сорел, който напусна компанията през април след едногодишен упадък на компанията в резултат на засилващата се конкуренция.
Сорел притежава близо 2-процентен дял от компанията, оценяван на 300 млн. долара, а личното му състояние възлиза на стотици милиони паунда.
Рийд пое управлението на WPP през април съвместно с оперативния директор Андрю Скот, като от компанията заявиха, че Скот ще продължи да изпълнява тези задължения..
„WPP е страхотна компания с изключителни служители и здрави взаимоотношения със своите клиенти, които носят висока стойност на нашата работа“, заяви Рийд по-рано днес.
Високопоставени колеги на новия изпълнителен директор, бивши ръководители и анализатори заявиха, че вярват, че опитът на Рийд в управлението, съчетан с познанията му за разрастващия се бизнес, го превръща в идеалния човек за тази позиция.
Рийд бе девет години член на борда на директорите между 2006 и 2015 г. Дълги години той работи върху различни стратегии, задържане на клиентите и цифрови операции, след като е назначен в компанията през далечната 1989 г.
2017 г. беше една от най-слабите за WPP от близо 10 години насам, а очакванията за настоящата продължават да са за спад на печалбата. Компанията е загубила една трета от стойността си през последните 18 месеца, след като част от най-големите ѝ клиенти намалиха своите разходи за реклама.